nič v zlom, ale milujem reči typu "fuj, 3-valec" alebo "nikdy si také nekúpim"... Treba si uvedomiť, že doba, kedy sa bežne predávali atmosférické 1.4, 2.0, 2.2, 3.0, je dávno preč. Dokonca pomaly končí 1.6VTi, keďže nespĺňa emisnú normu EURO6 platnú od júla 2015. O pár rokov nebude ani v ponuke jazdeniek nič iné ako downsizované 3-valce (a možno budeme popri 2R/2V radi za 3-valce).
Tá 1.2PureTech 96kW ide naozaj výborne a právom sa tento motor postupne dostane aj do veľkých modelov 3008, 5008 a 508. Nikto nikoho nenúti, aby si to kupoval a asi to nebudú veľké predajné čísla (predsalen sa tieto modely predávajú v drvivej väčšine s dieselovými motormi), ale povedal by som, že tieto 1.2 poskytnú svojim majiteľom viac zábavy ako dosluhujúce 1.6VTi. Minimálne budú mať 6-stupňovú mechanickú prevodovku (oproti 5-kvaltu pri 1.6VTi) a pravdepodobne ponúknu aj možnosť automatickej prevodovky AISIN.
Predbieham, sú to neoficiálne informácie... Naopak, v ponuke sú alebo pribudnú 1.6 e-THP so zvýšeným výkonom na 121kW/165k.