Osobne mi takyto motor nepride moc vhodny na toto auto. Na mensie hatchbacky ano. Ale na doslova kombik, ktory ma sluzit v domacnosti? Si neviem predstavit nalozit plnu kufor, 5 ludi, plny vozik
.. pri prvom rozbehu motor utecie prec.
K tej 2.0 atmosfere od mazdy co pisal ericc, pravda. Nemam nic proti turbo benzinom, je to prijemna zmena a pokrok ide dalej. No zaoberat sa nizkou zivotnostou turba a jeho vymenou potom. Hlavne, ako sa vsade hovori, uvadzane technicke udaje motora, teda hlavne spotreba a vykon su uplne manipulovane. Nehovoriac o tom, ze spotreba s nejakym 1.2 turbo, ktoremu napisu, ze spapa 4l/100km je nerealna. A druha vec je pocitovy vykon. Turbo je super. Silny zaber zospodu, no nasledne udrzanie vykonu vo vysokych otackach. Spaja teda vyhody benzinu a turbo-diesla. Problem? Tak ci onak je ten vykon, ako som uz napisal, pocitovy. Ked si to ide clovek kupit, vacsinou sa odvezu v dvoch, auto prazdne, super, prida, zatlaci ho to do sedacky, krasa. No ked to auto nalozi tak sa nerozbehne alebo sa rozbehne a bude papat peknych 15 litrov.
Pacil sa mi jeden kolega v praci, ktory vie o autach asi ako ja o chove exotickeho vtactva. Ked za mnou prisiel s hlaskou, ze sa mozem s 3litrom starym plesnivym strcit do zadku, ze sa viezol v passate 1.4turbo benzin, a ze to je technologia buducnosti. No, skoro som umrel od smiechu. Jednak porovnavanie turbo a atmosferickeho benzinu je dost blbost samo o sebe. Turbo benzin bude vzdy hracka, ktora v konecnom dosledku bude mat vyssiu alebo rovnaku spotrebu ako atmosfera (realnu, nie papierovo), bude mat nizsiu zivotnost nez atmosfera a jedine v com bude lepsi, budu emisie. A to uzivatela moc nezaujima. Bohuzial EU ano.
Preco ja mam v papieroch priemerku 10 litrov a pri tom viem jazdit uplne elegantne bez obmedzovania a za 8.5 litra. Preco 1.2ka benzin ma v papieroch 4.5 a realne papenka 7
lebo marketing. Rozdiel je akurat v tom, ze ja mam 250g CO2 na 100km a henten vergel ma 120 (tipujem). Ale pri tom usetrene emisie za cely zivot auta nebudu vyssie nez emisie vyprodukovane tovarnou, ktora musi vyrabat turba a dalsie blbosti na tie ultra moderne motory. V konecnom dosledku je to cele len oblbovak. Ale to vie kazdy.
Skoda, ze nikoho nezaujima, ze polka sveta sa vozi na starych crepoch co pustaju do ovzdusia kilo co2 na meter. Ze Amerika jazdi na benzin a maju ho lacnejsi nez naftu, lebo ho stat dotuje, ze maju lacnejsie auta aj viacej dotacii.
Prejdem sa po parkovisku v praci a vidim: Hybrid, hybrid, cng, hybrid, cng, cng, tesla, cng, tesla .. vsetko NL, H a pod. znacky "top managedementu" firmy. Kedze u nich im stat da ochotne dotacie na ekologicke automobily. Kedze u nas nic take nefunguje, ani fungovat nebude a ked si chcete dat aspon do stareho crepa LPG, zaplatite za montaz viac nez je hodnota auta, potom sa prekusavate papierovackami a platite kolky, poplatky a blbosti statu. A este stale budu hadzat polena pod nohy. Je to smutne.