Autor Téma: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild  (Prečítané 3303 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline kaper

  • ID: 016
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 734
test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« kedy: 08.10.2014 - 10:53:24 »
Zaujímavé čítanie pre majitelov a potencionálnych záujemcov

http://autobild.cas.sk/clanok/197354/te ... n-silnejsi
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Škoda Octavia

Offline ericc64

  • ID: 084
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 646
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #1 kedy: 08.10.2014 - 11:17:32 »
Ma to zbytocne vela valcov, takze by som to nechcel  :puke   Uz len cakam kedy pridu na trh 2-valce Biturbo .. LOL  :head
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
206 RC

Offline robozv

  • ID: 034
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.194
  • čiara nie je múr, kto brzdí je druhý
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #2 kedy: 08.10.2014 - 20:40:47 »
myslim ze toto auto  1,2 so 130konmi bolo na zraze v Piestanoch. Vo dvojici sa nam islo celkom slusne a aj svizne no nemam ho vyskusame s celou posadkou a naplnenym kufrom, potom by sa dalo posudzovat ci je ten motor postacujuci. Po pravde chcel by som si to vyskusat som dost zvedavy  :mrk
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 3008 Allure 6/2019 1,2 PureTech 96/130 Hnedá Cuprite
Peugeot 308 SW ACTIVE 6/2011 1,6 VTi 88/120 Terre d´ombre
Peugeot 307 HB 6/2006 1,4 65/90 Gris cendré
TREK superfly 9.8 r.2015

Offline smile :)

  • ID: 062
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 720
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #3 kedy: 09.10.2014 - 23:12:10 »
Dalsi zraz z prezenckami a mozme skusit. Par dobrovolnikov sa hadam najde :)
... nie som zastanca malo objemovych motorov.... a uz vobec nie tych co maju koni a koni... dopadne to ako mazda rx8 1.3 141kw alebo 170kw.... su to hluposti... ale i tak som zvedavy ako sa to ujme a ake budu ohlasy...
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Peugeot 306 - Prdko
Peugeot 307 - Smajlík 136 9.3l/1ookm VIN: VF33ARFNC83376393 :)
Peugeot 508 GT - NoName4now :]

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.162
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #4 kedy: 10.10.2014 - 08:19:44 »
Vôbec to nie sú hlúposti. Len ich treba dobre navrhnúť a vyrobiť. Koniec koncov koncom 80tich a začiatkom 90tich rokov sme tu už maloobjemové oturbené trojvalce mali a v Japonsku ich je už dávno ako nasr...  :mrk
Len si treba uvedomiť, že dnes sa už autá nerobia na životnosť ale na záruku. Už to nie sú motory, ktoré naklepú cez 300tkm...  :wait

Offline Ivkopivko12tka

  • ID: 079
  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 498
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #5 kedy: 10.10.2014 - 11:56:34 »
myslel som, že každá automobilka sa snaží v rámci zachovania dobrého mena, čo ovyplvyní určite aj dôveru značky a následné zisky, že budú robiť autá tak, aby vydržali. No povedz, kúpil by si si auto nejakej značky (to je jedno aký model, aj tak vidíš hlavne značku ako takú) a ked sa ti rozsype motor po 100 000km a v servise ti povedia normálka, polož pekných pár tisíc na nový motor a opravu a potom môžeš jazdiť ďalej, nehovoriac o tom že sa ti tam stále niečo sype kým tých 100 000 dosiahneš? Ja veru nie :-)

Teda, ja som v zásade na začiatku svojho pracovného života, ale nemám ten pocit, že by som auto menil každé 2-3 roky a potom aj tak ho predal dosť pod cenu kvôli tomu, že sa tam čoskoro zas niečo rozsype o čom bude prípadný záujemca určite vedieť :-)

Keď sme boli vo Fínsku, tam by si videl, ako sa vedia o autá starať, 20+ ročné autá boli úplne bežné, naleštené volvá hranaté (a tam to o peniazoch nie je),  novšie autá boli skôr výnimky ... našiel by som niekde fotku bielej 306ťky na východnom pobreží s nejakými 600 000km (nepamatám si či 650 alebo menej), čo teda tiež nie je nejaký etalón kvality (aj keď neviem, koľký motor  tam mal) :D
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
306 GTi-6 r.v 2000
predtým: 306 1.6 r.v 1997 - prechodná stanica ku GTi-6, 306 1.4 3dv r.v 1993 (jeden z prvých, spratan), 106 1.6 3dv r.v 1997 (žihadlo)

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.162
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #6 kedy: 10.10.2014 - 12:50:08 »
Nuž. To si ty. Sú ľudia, ktorí to auto po 2-3 rokoch "zahodia" za zostatkovú cenu na protiúčet a zoberú nové na ďalšie 2-3roky... a bude horšie...  :wait  :D

Offline ericc64

  • ID: 084
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 646
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #7 kedy: 10.10.2014 - 15:44:45 »
Ano taky ludia su, ale na slovensku je to tak mozno 5%  ludi ...  To ze bude horsie je smutna realita , to mas pravdu ... Osobne si nikdy takyto prifuknuty mixer nekupim , preco by som aj mal ?   Rosype sa to za par km a spotreba je dobra ked na tom ide tak jeden clovek ...

Napr nova Mazda 3 ponuka atmosfericky 2 liter , ktory je spolahlivy a vyladeny  ... Priemerna spotreba 7,5L ci kolko to ...   Kupim si radsej nieco take ako  ten smiesny 3 valec .

A ako si pisal, ked sa raz tie motory dobre navrhnu a vyrobia, tak potom mozno , ale tie dnesne maju od toho este hodne daleko ...
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
206 RC

Offline smile :)

  • ID: 062
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 720
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #8 kedy: 10.10.2014 - 23:56:24 »
Suhlasim s erikom. Akurat sa nestotoznujem s tou mazdou :D
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Peugeot 306 - Prdko
Peugeot 307 - Smajlík 136 9.3l/1ookm VIN: VF33ARFNC83376393 :)
Peugeot 508 GT - NoName4now :]

Offline ericc64

  • ID: 084
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 646
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #9 kedy: 11.10.2014 - 00:57:35 »
Ta bola len ako priklad , lebo ta uz je jedna z mala aut co ponuka na vyber cistu atmosferu , uz to vymiera, co je skoda ...
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
206 RC

Offline smile :)

  • ID: 062
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 720
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #10 kedy: 11.10.2014 - 08:48:00 »
No to hej. :) atmo ma nieco do seba :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Peugeot 306 - Prdko
Peugeot 307 - Smajlík 136 9.3l/1ookm VIN: VF33ARFNC83376393 :)
Peugeot 508 GT - NoName4now :]

Offline janou

  • ID: 009
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 323
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #11 kedy: 11.10.2014 - 18:52:08 »
Možno je zaujímavé na auto doplatíť záruku na 200 000km a cca 96 mesiacov. Momentálne je táto možnosť u novej 508 , nie som si istý s inými modelmi.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 508SW Busines 2014 cca 59 000km

Offline smile :)

  • ID: 062
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 720
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #12 kedy: 12.10.2014 - 05:26:40 »
Lenze 508 nema motory 1.2 a podobne hovadinky :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Peugeot 306 - Prdko
Peugeot 307 - Smajlík 136 9.3l/1ookm VIN: VF33ARFNC83376393 :)
Peugeot 508 GT - NoName4now :]

Offline Spartan

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 703
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #13 kedy: 12.10.2014 - 20:34:49 »
Citácia: "smile :)"
Lenze 508 nema motory 1.2 a podobne hovadinky :)

hlavne ze ma atmosfericku 1,6 vti  :rofl
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 207 Le Mans Series 1.6 THP 110kw/150HP Blanc Banquise,Summer mode 17" Pitlane,Winter mode 16" Snowflake

Falco

  • Hosť
Re: test 308 SW 1,2 Pure tech Auto bild
« Odpoveď #14 kedy: 13.10.2014 - 08:28:49 »
Osobne mi takyto motor nepride moc vhodny na toto auto. Na mensie hatchbacky ano. Ale na doslova kombik, ktory ma sluzit v domacnosti? Si neviem predstavit nalozit plnu kufor, 5 ludi, plny vozik :) .. pri prvom rozbehu motor utecie prec.

K tej 2.0 atmosfere od mazdy co pisal ericc, pravda. Nemam nic proti turbo benzinom, je to prijemna zmena a pokrok ide dalej. No zaoberat sa nizkou zivotnostou turba a jeho vymenou potom. Hlavne, ako sa vsade hovori, uvadzane technicke udaje motora, teda hlavne spotreba a vykon su uplne manipulovane. Nehovoriac o tom, ze spotreba s nejakym 1.2 turbo, ktoremu napisu, ze spapa 4l/100km je nerealna. A druha vec je pocitovy vykon. Turbo je super. Silny zaber zospodu, no nasledne udrzanie vykonu vo vysokych otackach. Spaja teda vyhody benzinu a turbo-diesla. Problem? Tak ci onak je ten vykon, ako som uz napisal, pocitovy. Ked si to ide clovek kupit, vacsinou sa odvezu v dvoch, auto prazdne, super, prida, zatlaci ho to do sedacky, krasa. No ked to auto nalozi tak sa nerozbehne alebo sa rozbehne a bude papat peknych 15 litrov.

Pacil sa mi jeden kolega v praci, ktory vie o autach asi ako ja o chove exotickeho vtactva. Ked za mnou prisiel s hlaskou, ze sa mozem s 3litrom starym plesnivym strcit do zadku, ze sa viezol v passate 1.4turbo benzin, a ze to je technologia buducnosti. No, skoro som umrel od smiechu. Jednak porovnavanie turbo a atmosferickeho benzinu je dost blbost samo o sebe. Turbo benzin bude vzdy hracka, ktora v konecnom dosledku bude mat vyssiu alebo rovnaku spotrebu ako atmosfera (realnu, nie papierovo), bude mat nizsiu zivotnost nez atmosfera a jedine v com bude lepsi, budu emisie. A to uzivatela moc nezaujima. Bohuzial EU ano.

Preco ja mam v papieroch priemerku 10 litrov a pri tom viem jazdit uplne elegantne bez obmedzovania a za 8.5 litra. Preco 1.2ka benzin ma v papieroch 4.5 a realne papenka 7 :) lebo marketing. Rozdiel je akurat v tom, ze ja mam 250g CO2 na 100km a henten vergel ma 120 (tipujem). Ale pri tom usetrene emisie za cely zivot auta nebudu vyssie nez emisie vyprodukovane tovarnou, ktora musi vyrabat turba a dalsie blbosti na tie ultra moderne motory. V konecnom dosledku je to cele len oblbovak. Ale to vie kazdy.

Skoda, ze nikoho nezaujima, ze polka sveta sa vozi na starych crepoch co pustaju do ovzdusia kilo co2 na meter. Ze Amerika jazdi na benzin a maju ho lacnejsi nez naftu, lebo ho stat dotuje, ze maju lacnejsie auta aj viacej dotacii.

Prejdem sa po parkovisku v praci a vidim: Hybrid, hybrid, cng, hybrid, cng, cng, tesla, cng, tesla .. vsetko NL, H a pod. znacky "top managedementu" firmy. Kedze u nich im stat da ochotne dotacie na ekologicke automobily. Kedze u nas nic take nefunguje, ani fungovat nebude a ked si chcete dat aspon do stareho crepa LPG, zaplatite za montaz viac nez je hodnota auta, potom sa prekusavate papierovackami a platite kolky, poplatky a blbosti statu. A este stale budu hadzat polena pod  nohy. Je to smutne.
« Posledná zmena: 13.10.2014 - 08:45:07 od Falco »