PeugeotClub Slovakia - Les Fans De Lion o.z.
Hlavné fóra => Servis => Peugeot 206 => Téma založená: jsbb32 10.05.2024 - 15:20:59
-
Zdravím ,zdá sa mi že mi slabo chladí klimatizácia ,zapínanie je ručné ,ale pri vyššej vonkajšej teplote sa mi zdá .že nedostatočne chladí,čo s tým vymyslieť.?Peugeot 206 1.4i.
-
keď zapneš klímu , zapneš aj vnútorný okruh , alebo auto nasáva iba vonkajší vzduch ?
-
a kedy bola "obnovená náplň"?
-
minuly rok sa doplnala ,ide to z vonkajšieho okruhu
-
zapni si vnútorný okruh a hneď to bude lepšie chladiť . vždy sa ľahšie schládza už raz schladený vzduch ako vonkajší horúci ....
-
zapni si vnútorný okruh a hneď to bude lepšie chladiť . vždy sa ľahšie schládza už raz schladený vzduch ako vonkajší horúci ....
Zaujímavá logika... čiže keď je vonku 30, vo vnútri auta dobrých 60, tak si treba pustiť vnútorný okruh? :bandit
Vnútorný okruh sa zapína len keď je už vnútri vychladené a aj to len na pár minúť. Takto to má aj väčšina automatických klimatizácií novších áut.
Zdravím ,zdá sa mi že mi slabo chladí klimatizácia ,zapínanie je ručné ,ale pri vyššej vonkajšej teplote sa mi zdá .že nedostatočne chladí,čo s tým vymyslieť.?Peugeot 206 1.4i.
206ka s manuálnou klimatizáciou má dosť slabý výkon kompresora, prípadne to máš naplnené málo alebo máš niekde únik. Po zapnutí AC a ventilátora na max musí ísť z výduchov úplne ľadový vzduch. Inak postup (podľa mňa) - ideálne je po nasadnutí auta otvoriť okná, vyvetrať, po rozbehnutí pustiť klímu, zatvoriť okná a prípadne poriadne schladiť čelné sklo ostrekovačmi. Takto nejak to robím na väčšine starých aj nových áut.
-
cinik ,čítal si toto:
https://magazin.autobazar.eu/vnutorny-okruh-vzduchu-vs-nebezpecny-benzen-pouzivas-klimatizaciu-spravne-clanok2920.ht
Trepeš somariny.
-
czrl c/v
Aké zdravotné následky môže mať na naše zdravie nesprávne používanie klimatizácie?
Trepeš somariny.
to čarovné slovíčko MÔŽE je také vedecké ako KONSENZUS ktorý nahrádza dôkaz
nahromadí sa benzén je taká pravda ako škodlivosť azbestu - koľkí z tých vodičov čo podľa toho článku zomrelo na rakovinu spôsobenú nahromadeným benzénom? rovnaké ako počet ľudí z mlynáriec pri nitre čo zomreli na rakovinu z fungovania ACZ v obci.
väčina ľudí si vyvetrá auto už iba otvorením dverí pri nasadaní, potom vetraním oknami za jazdy a zatvorí ich až keďn ucíti ža chladeni začalo fungovať
novšie autá už najú možnosť spustiť predchladenie/predohriatie kabíny .,.. to konštruktéri chceli nechať kupujúcich zomrieť?
používajte sedliacky rozum
-
to CINIK .... a ktorý normálny človek si pred jazdou nevyvetrá auto , keď má vo vnútri tých 60°C ? ja som predpokladal že je auto vyvetrané a že teplota vnútri , vplivom klimatizácie klesá .... ale rýchlejšie by klesala až by bol zapnutý vnútorný okruh . vzduch ktorý už raz , dva krát prešiel cez chladič klími je chladnejší ako ten čo nasáva z vonku .
-
a odkiaľ sa tam vezme / dostane ten benzén ? benzén je rýchlo vyparujúci ..... tak že , ešte raz odkiaľ sa do klimatizácie dostane benzén ???
-
Toto je zasa debata... :D :dance
cinik ,čítal si toto:
https://magazin.autobazar.eu/vnutorny-okruh-vzduchu-vs-nebezpecny-benzen-pouzivas-klimatizaciu-spravne-clanok2920.ht
Trepeš somariny.
Nie, nečítal ale ďakujem za link. :beer
to CINIK .... a ktorý normálny človek si pred jazdou nevyvetrá auto , keď má vo vnútri tých 60°C ? ja som predpokladal že je auto vyvetrané a že teplota vnútri , vplivom klimatizácie klesá .... ale rýchlejšie by klesala až by bol zapnutý vnútorný okruh . vzduch ktorý už raz , dva krát prešiel cez chladič klími je chladnejší ako ten čo nasáva z vonku .
To neviem, ľudia sú dnes rôzne mentálne pohnutí, videl som už všelijaké prípady. Zrejme som zle pochopil jsbb32 či sa pýtal na to, že po štarte to nedostatočne chladí. Počas jazdy s tebou v princípe súhlasím... :D
Ešte si dovolím pár mojich poznatkov a teórií:
1. Ako som už písal, 206ka s manuálnou klímou má slabší výkon klimatizácie. Napriek tomu, ak je kompresor funkčný, je dobre naplnená a nemá nikde úniky, zvláda letné horúčavy úplne s prehľadom bez akéhokoľvek šaškovania s okruhmi. Na RG s panorámou (ktorú si užívam či je leto, či je zima) to automatika zvládne po pár kilometroch úplne na husiu kožu. Ak z výduchov nejde ani pri zapnutom vonkajšom okruhu ľadový vzduch, tak klíma jednoducho nepracuje tak ako má. Bodka.
2. Samozrejme, že v extrémoch je vhodné po miernom schladení a zatvorení okien na chvíľu pustiť vnútorný okruh, aby mala klíma menej práce so schladzovaním vzduchu. Čiže opäť píšem - súhlasím, že keď už je auto mierne vychladené, potom má zmysel v niektorých prípadoch zapínať vnútorný okruh, no väčšina áut s automatickou klímou to takto nerobí. Prečo asi?!
3. Odhliadnuc od všelijakých článkov s benzénom, skúste sa zamyslieť nad tým ako funguje cirkulácia vzduchu s vnútorným okruhom a či naozaj stojí, za tých pár deci paliva navyše, ničiť si zdravie.
Vynechajme teraz moderné automatické klimatizácie v novších autách, ktoré majú programované časované vnútorné recirkulácie, dokonca aj s ionizátormi vzduchu. 206ka je malé auto s malou kabínou a teda minimálnym objemom vzduchu pre posádku. Pri uzatvorenom prívode vzduchu z vonku, nasáva dokola to isté a hlavne - vzduch nejde cez peľový/kabínový filter ale je znovu nasávaný z priestoru nôh, čiže od kobercov. Takže, ak toto niekomu na takmer 20 ročnom aute nevadí, nič si na topánkach nedonesie do auta a jazdí sám, tak nech si recirkuluje a dýcha svoje vlastné výpary... každého voľba. Ja osobne vnútorný okruh v akomkoľvek malom aute znesiem maximálne tak 2-3 minuty, keď idem za nejakým dieslom "po úprave".
PS: v príručke (konkrétne k 206ke ale majú to tak takmer všetky staršie vozidlá, ktoré nemajú kabínový filter v interiéri) je pri klimatizácii poznámka: "Nezapínajte režim recirkulácie vzduchu v kabíne na dlhší čas.". :angel
-
Tak bolo tam málo náplni,unikala,vymenili mi tesnenia a povedal mi šéf,že chladič dlho vevydrži,takže sa môžem pripraviť na ďaľšie výdavky.
-
aj keď je zapnutý vnútorný okruh , aj tak klíma poberá určité percento vzduchu aj z vonku . je to úmyselne urobené takto , aby sa posádka auta nemohla udusiť . klapky nikdy neuzavrú prívod vonkajšieho vzduchu ......
-
Asi pred dvomi rokmi som siel cez Śturec za kamionom a tak som prepol na vnútorný okruh ,lenže potom som ho zabudol prepnuť a a tak som sa čudoval.prečo sa mi rosia okná až kým som neprišiel na to čo to spôsobuje tak som vždy pootvoril okno aby sa skla prestali rosiť ,ale vtedy nebola zapnutá klíma,lebo bolo chladnejsie .Tak ja radšej vnútorný skoro nepoužívam.
-
Je to tak ako píšeš, keď sa dlho používa vnútorný okruh tak sa po čase začnú prosiť okná (čiže sa do interiéru nedostáva čerstvý vzduch z vonku) a práve preto v návode na obsluhu vozidla výrobca upozorňuje na používanie vnútorného okruhu len na nevyhnutný krátky čas. Stačí sa pozrieť do manuálu.
-
aj keď je zapnutý vnútorný okruh , aj tak klíma poberá určité percento vzduchu aj z vonku . je to úmyselne urobené takto , aby sa posádka auta nemohla udusiť . klapky nikdy neuzavrú prívod vonkajšieho vzduchu ......
Vieš v akej sekcii sa tu rieši táto téma?! V sekcii Peugeot 206. A keď na 206ke s manuálnou klímou uzavrieš "šúpatkom" prívod vzduchu, tak tú klapku uzavrie na 100%. Mal som to x-krát rozobraté na predchádzajúcej 206ke. Keby som fajčil, spravím si test cez vonkajší prívod. :D :beer
Dokonca si myslím, že aj tá moja automatická nemá programované pootvorenie prívodu... :bandit
PS: Ak by boli autá boli utesnené tak, že by sa človek mohol udusiť tým, že by pri recirkulácii neotvoril okno, tak by si zrejme sedel v Boeingu a nie v aute...
Pri 206ke, kde prefukuje aj cez anténu, by som sa toho nebál dupľom :D
-
Jasné, že vonkajšia klapka sa zavrie úplne.
Stačí prejsť 10km so zabudnutou zapnutou vnútornou cirkuláciou a začnú sa pomaly zahmlievať sklá.
A inak - pri zapínaní klímy sa naozaj nemusí nič prepínať - klíma na režim AUTO, sadnúť a ísť, interiér sa vychladí rovnako rýchlo (odhliadnuc od toho, že v aute odstavenom na slnku bude vždy vnútri teplejšie ako vonku).
-
Kúpil som tam môj kondicionér, možno tam nájdete aj: https://srotas.nl/auto-onderdelen/airconditionerswarmtewisselaars/airconditioners/mark-peugeot/model-206/?generation=1998-2012 (https://srotas.nl/auto-onderdelen/airconditionerswarmtewisselaars/airconditioners/mark-peugeot/model-206/?generation=1998-2012)