Toto je zasa debata...
cinik ,čítal si toto:
https://magazin.autobazar.eu/vnutorny-okruh-vzduchu-vs-nebezpecny-benzen-pouzivas-klimatizaciu-spravne-clanok2920.ht
Trepeš somariny.
Nie, nečítal ale ďakujem za link.
to CINIK .... a ktorý normálny človek si pred jazdou nevyvetrá auto , keď má vo vnútri tých 60°C ? ja som predpokladal že je auto vyvetrané a že teplota vnútri , vplivom klimatizácie klesá .... ale rýchlejšie by klesala až by bol zapnutý vnútorný okruh . vzduch ktorý už raz , dva krát prešiel cez chladič klími je chladnejší ako ten čo nasáva z vonku .
To neviem, ľudia sú dnes rôzne mentálne pohnutí, videl som už všelijaké prípady. Zrejme som zle pochopil
jsbb32 či sa pýtal na to, že po štarte to nedostatočne chladí. Počas jazdy s tebou v princípe súhlasím...
Ešte si dovolím pár mojich poznatkov a teórií:
1. Ako som už písal, 206ka s manuálnou klímou má slabší výkon klimatizácie. Napriek tomu, ak je kompresor funkčný, je dobre naplnená a nemá nikde úniky, zvláda letné horúčavy úplne s prehľadom bez akéhokoľvek šaškovania s okruhmi. Na RG s panorámou (ktorú si užívam či je leto, či je zima) to automatika zvládne po pár kilometroch úplne na husiu kožu. Ak z výduchov nejde ani pri zapnutom vonkajšom okruhu ľadový vzduch, tak klíma jednoducho nepracuje tak ako má. Bodka.
2. Samozrejme, že v extrémoch je vhodné po miernom schladení a zatvorení okien na chvíľu pustiť vnútorný okruh, aby mala klíma menej práce so schladzovaním vzduchu. Čiže opäť píšem - súhlasím, že keď už je auto mierne vychladené, potom má zmysel v niektorých prípadoch zapínať vnútorný okruh, no väčšina áut s automatickou klímou to takto nerobí. Prečo asi?!
3. Odhliadnuc od všelijakých článkov s benzénom, skúste sa zamyslieť nad tým ako funguje cirkulácia vzduchu s vnútorným okruhom a či naozaj stojí, za tých pár deci paliva navyše, ničiť si zdravie.
Vynechajme teraz moderné automatické klimatizácie v novších autách, ktoré majú programované časované vnútorné recirkulácie, dokonca aj s ionizátormi vzduchu. 206ka je malé auto s malou kabínou a teda minimálnym objemom vzduchu pre posádku. Pri uzatvorenom prívode vzduchu z vonku, nasáva dokola to isté a hlavne - vzduch nejde cez peľový/kabínový filter ale je znovu nasávaný z priestoru nôh, čiže od kobercov. Takže, ak toto niekomu na takmer 20 ročnom aute nevadí, nič si na topánkach nedonesie do auta a jazdí sám, tak nech si recirkuluje a dýcha svoje vlastné výpary... každého voľba. Ja osobne vnútorný okruh v akomkoľvek malom aute znesiem maximálne tak 2-3 minuty, keď idem za nejakým dieslom "po úprave".
PS: v príručke (konkrétne k 206ke ale majú to tak takmer všetky staršie vozidlá, ktoré nemajú kabínový filter v interiéri) je pri klimatizácii poznámka: "Nezapínajte režim recirkulácie vzduchu v kabíne na dlhší čas.".