Anketa

dá sa s tým niečo robiť ?

pomôže dekarbonizácia?
1 (100%)
viete doporučiť autoservis - dobrého motorára, ktorý si s tým poradí?
0 (0%)

Celkom hlasov: 1

Autor Téma: Modrý dym  (Prečítané 592 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline orbit

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Modrý dym
« kedy: 07.05.2024 - 18:03:59 »
Priatelia, na mojom Peugeot 207, 1,4 VTi, typ motora 8FS, 70 kW, r.v. 2010, 110 000 km, som zaznamenal po výmene oleja, pri zahriatom motore po zastavení a následnom rozbehu z voľnobehu modrý dym z výfuku, t.j. do spaľovacieho priestoru sa dostáva olej, pravdepodobne cez gufero ventilu, kde zhorí a splodiny sa vyvalia von. Auto nehlási žiadnu chybu motora, s autom necuká a zvýšenú spotrebu oleja som zatiaľ nezaznamenal.
V autorizovanom servise pri danom motore sa mení komplet motor (no ďakujem pekne cena niekde okolo 6000 €).
Otázka znie:
- dá sa s tým niečo robiť ? pomôže dekarbonizácia?
- viete doporučiť autoservis - dobrého motorára, ktorý si s tým poradí?


Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 395
Re:Modrý dym
« Odpoveď #1 kedy: 07.05.2024 - 18:58:33 »
možná mimo misu, ale - jazdí sa po meste na 3.prevodový stupeň?

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 708
Re:Modrý dym
« Odpoveď #2 kedy: 07.05.2024 - 19:53:43 »

   najprv zmeraj tlaky vo valcoch . skôr by som povedal že sú krúžky zapečené , než by boli guferá ventílov .

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.732
Re:Modrý dym
« Odpoveď #3 kedy: 09.05.2024 - 08:36:54 »
Pri VTi určite začať kontrolou/výmenou ventilu odvetrávania motora a skontrolovať sanie na prítomnosť oleja.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Michal Czako

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 37
Re:Modrý dym
« Odpoveď #4 kedy: 13.05.2024 - 07:12:07 »
možná mimo misu, ale - jazdí sa po meste na 3.prevodový stupeň?

aky by to malo vplyv prosim ? riesim tiet velku spotrebu oleja v inom vlakne, preto sa pytam

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 395
Re:Modrý dym
« Odpoveď #5 kedy: 13.05.2024 - 12:44:42 »
všeobecne platí, že pri nízkych otáčkach sa zanáša sa výfuk ...

Offline orbit

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re:Modrý dym
« Odpoveď #6 kedy: 16.05.2024 - 15:40:58 »
Problém s modrým dymom z výfuku sa objavil pri dezinfekcii klimatizácie ozónom, keď bol zapnutý ventilátor a motor bežal na voľnobeh 30 min. V recenziách som sa dočítal, že motory VTi sú náchylné na karbonizovanie.
Kúpil som profesionálny KIT pre kompletnú dekarbonizáciu olejového a spaľovacieho systému motorov s klasickým i s priamym vstrekovaním: https://bgshop.sk/produkt/bg-6577-dekarbonizacia-benzin/ a uvidíme či to vyrieši tento problém.


Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.173
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Modrý dym
« Odpoveď #7 kedy: 17.05.2024 - 13:01:30 »
1.4 a 1.6VTi nie sú tak náchylné na karbonizovanie, pretože sú to nepriamovstrekové motory. Majú akurát problém so spotrebou oleja pri vyšších otáčkach a väčšom kilometrovom nájazde, viď. to čo ti písal Qcko. Moja bývalá 1.4VTi spapala pri 120000km cca. 1liter na 5000km.

Každopádne s tým setom od BG chybu nespravíš, je to kvalitná vec, ktorá pomáha. Hlavne 44K je niečo, čo používam raz/dva krát za rok aj vo svojich autách...  :angel

Karbonizujú sa 1.6THP, ktoré sú tým priam známe...  :bandit

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 708
Re:Modrý dym
« Odpoveď #8 kedy: 17.05.2024 - 19:37:39 »


  ako myslíš že 1.6 16v VTI je nepriamovstrekovaný ?

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.173
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Modrý dym
« Odpoveď #9 kedy: Dnes v 11:23:23 »
Áno, presne tak.

1.4 a 1.6 16V VTi (Prince Engine) je nepriamovstrekový motor. Má variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov (prevzaté z BMWčkárskeho VANOSu/Valvetronicu).

Priamy vstrek majú motory 1.6THP, čiže s turbom. Tie majú variabilné časovanie iba výfukových ventilov.


Keby niekto chcel čítať:

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 708
Re:Modrý dym
« Odpoveď #10 kedy: Dnes v 12:14:47 »

  tak potom aj môj je nepriamo ? mám totiž NFP EC5

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.173
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Modrý dym
« Odpoveď #11 kedy: Dnes v 13:05:05 »
Tvoje VTi je niečo úplne iné ako Prince motory. PSA potrebovalo niečo jednoduchšie a spoľahlivé do lacnejších modelov, ako C-Elyssé a 301.

Tento motor je v podstate modernizáciou starej TU5JP4 a má označenie VTi, pretože dostal variabilné časovanie výfukových ventilov. Inak je to starý dobrý Peugeoťácky motor s nepriamym vstrekovaním paliva, liatinovým blokom, hliníkovou 16-ventilovou hlavou s hydraulickými zdvihákmi a hlavne s rozvodovým remeňom namiesto reťaze.

Keď sa mňa niekto pýta, aký motor z modernejších Peugeotov, tak odporúčam práve tento. Škoda, že je len EURO4/5, pretože toto by som si pokojne aj dnes kúpil do 208/308/408...  :'(