Autor Téma: Prosím o radu ohľadom čistenia DPF filtra/výmeny Peugeot 508,2.0 diesel,2016  (Prečítané 4169 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Tiuss

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
Pekný deň prajem, v lete v neautorizovanom servise pri výmene oleja a napojení na počítač (do daného servisu už nepôjdem, nedôveryhodný, vybavenie nezodpovedajúce) mi mechanik oznámil, že živodnosť dpf filtra na mojom aute je niečo cez 7000km (cez 6000 už najazdených). Zajtra idem na diagnostiku do oficiálneho servisu, kde som sa telefonicky informovala, či je možné prečistenie ako aj uvádzajú na oficiálnych peugeot stránkach a údajne pokiaľ je pred expiráciou skôr nie, uvidí sa na diagnostike. Mám najazdených necelých 210 500km.
Nie som veľmi dôverčivý človek voči servisom, nakoľko každý chce pochopitelne zarobiť a aj som už pár krát doplatila na túto skutočnosť. Preto sa chcem opýtať vás skúsenejších v tejto oblasti, či je čistenie možné pokiaľ auto nie je v núdzovom režime a pod. Vopred sa ospravedlňujem za svoje neodborné vysvetlenie problematiky 😇. Taktiež, na čo by som sa mala opýtať/zamerať, akú sumu môžem očakávať aby som sa mohla na to psychicky pripraviť (po vymenenej spojke, lambda sonde sa mi už mierne zdvíha žalúdok)….
Vopred ďakujem!

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.769
Čistenie je možné, dá sa vykonať tzv. servisná regenerácia DPF filtra, ale treba počítať s tým, že olejové usadeniny vo filtry ostanú.
Dôležité je, čo povie daný technik po preskúmaní všetkých hodnôt filtra v aute (je ich viac, nielen zanesenie) a hlavné je, aby katalyzátor, EGR ventil, Eolys, žeravenie a vstrekovače pracovali ako majú, to je dôležité pre spokojný život samotného DPF.

Kompletne vyčistiť DPF sa dá po demontovaní z vozidla a zaslaním do firmy, ktorá má na to potrebné vybavenie. Takéto čistenie vyjde cca 150€ + práca za demontáž a montáž filtra (cenu povie servis).

210000km mi príde strašne málo na to, aby sa na Puegeote muselo niečo také riešiť, cca 280000 - 300000km je tá hranica, kedy musí DPF von (ak auto nie je taxík apod).

Ako niekto zistil životnosť filtra 7000km je otázne, je to teoretický údaj, ktorý nemá veľkú výpovednú hodnotu, po kontrola ktorá nastane teraz je možné, že povedia znova 7000km. :)

Keď je auto rok 2016, nemá už aj AdBlue? To síce s DPF nič nemá, ale skôr bývajú problémy s ním (nádržka, vstrekovací ventil).
« Posledná zmena: 28.09.2022 - 10:36:07 od Qcko »
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009