Mal som úplne prvú 308 SW I s motorom THP150 v SR. To auto lietalo, motor fantastický... až do momentu, kedy začali skákať rozvody, prasklo turbo a 2- či 3-krát sa menil (pol)motor. Po poslednom raze už auto držalo... Základ je tankovať vysokooktánový benzín, meniť olej po 10000 km, vydržať s jazdou až po ustálení otáčok (cca minútu od naštartovania) a nevytáčať studený motor.
Týmto vôbec nechcem odrádzať od týchto motorov, len popisujem, čo sa na aute menilo a ak záujemca natrafí na auto s týmto motorom, aby vedel, čo všetko na ňom už je pravdepodobne vymenené, keďže "jazdí do tohto momentu"...
Aj vplyvom emisných noriem a rôznych modifikácií sa motor 1.6THP produkoval v rôznych výkonových variantoch pre rôzne modely: 125, 150, 156, 165, 175, 180, 205, 225, 260, 270 koní. Pre 308 I. bol ponúkaný vo verziách 150 a 156 koní (pre niektoré krajiny aj 205 koní), ťažko povedať, ktorá verzia je vychytanejšia, každopádne 156k je modifikovaná verzia. Ale štatistiku poruchovosti fakt nemám...