Platničky sa dajú vymeniť s pomocou diagnostiky aj bez nej.
Ak sa menia "svojpomocne", tak motorčeky sa musia odskrutkovať zo strmeňa pri vypnutom motore a brzda musí byť samozrejme odbrzdená. Počas toho, keď sú motorčeky dole nezapínať zapaľovanie!
Na strmeni je imbus, ktorým sa dajú platničky pekne uvoľniť a nasledne stlačiť aj piestik (je to trocha alchýmia na to prísť, ale ide to

), keď sa vymení kotúč aj platnička, tak je potrebné tým imbusom točiť znova do momentu, keď sa brzda zabrzdí (ide to rýchlo). Následne rukou treba tlačiť na kotúč a pomaly uvoľnovať imbus dovtedy, kým sa nebude kotúč voľne otáčať. Namontovať opatrne motorček naspäť a skúsiť, či sa kotúč voľne otáča.
Keď sú takto hotové obe strany, tak sadnúť do auta, našlapať brzdu pri vypnutom zapaľovaní, potom zapaľovanie zapnúť a zabrzdiť parkovaciu brzdu - motorčeky si povrčia (sem tam na chvíľu aj vyhodí chybu parking brake), no po 2-3 zabrzdeniach a odbrzdeniach sa samé pekne nastavia a hotovo.
Priemer kotúča je úplne najjednoduchšie odmerať si priamo na aute, dá sa podľa VIN pozrieť aj v service box, ale odmeranie na aute je istota.
ATE bývali OK, odkedy zmenili výrobu sa začali dosť pískať (za posledné 2 roky), človek nič nepokazí TRW (síce viac prášia, ale brzdia OK) alebo napr. Hella Pagid (u nás vcelku neznáme, ale fungujú super).
Service repair manual sa hodí vždy, pokiaľ sa človek plánuje starať o auto sám.