Ja skusim naposledy, ale podla mna si samuel robi srandu, lebo nikto nemoze byt tak blby predsa.
Predstav si takuto situaciu ako modelovy priklad - pojdes si objednat nove auto. Tvoj sused jozko pojde s tebou, lebo chce take iste. Povedzme si obaja nakonfigurujete 308sw s tym tvojim1.6 hdi, date si tam rovnaku vybavu, ale jeden z vas si povie (ty), ze si tam da ine disky. Ty budes chciet R18 a jozko R16. Oba auta sa vyrabaju kludne fyzicky za sebou - tj keby si prisiel do vyrobnej fabriky, tak ho mozes vidiet na linke a hned dalsie auto v poradi za nim tvojho suseda jozka. Akurat, ze jedno dostane do TP zapis na R16 a druhe na R18 a ziaden iny rozmer tam nebude. To znamena, ze ked budes mat R18, lebo si chcel R18, tak tam uz legalne R16 nedopises a tvoj sused jozko ma R16 a nedopise tam legalne R18 a je uplne jedno, ze auta mate prakticky identicke a ten druhy predsa auto na takom rozmere ma. Oba auta maju ine typove cislo schvalenia a spadaju pod inu homologizaciu. To je to, co sa ti cely cas snazime vsetci vysvetlit.
Toto bol modelovy priklad, realita byva este zlozitejsia tym, ze sa prelinaju rozne variacie homologizacii v zavislosti od emisnych noriem a dalsich parametrov a v priebehu rokov poslednej vyroby si mohol narazit na rozne kombinacie. Niekedy boli vypisane vsetky rozmery a niekedy len jeden. Co platilo minuly rok neplati tento a podobne. Cize to, ze si nasiel inzerat s diskami ktore su mozno original a j v TP neznamena pre tvoje auto nic. A uz to tu riesime snad treti krat.