... teraz neviem, či sa rozumieme, alebo každý hovorí o niečom inom...

Špekulovať z pohľadu predajcu v čase, keď nemáš autá? Dvory prázdne, výrobné linky viac stoja ako idú, čakacie doby šialené, nech povieš akýkoľvek dátum, pravdepodobne si poslucháča oklamal, predajné ciele vyššie ako objem, ktorý ti dodajú. Toto nie sú zrovna ideálne parametre na špekulácie. Z pohľadu predajcu si rád, ak ti vôbec príde zákazník a ak nie si totálny babrák, tak mu ponúkneš to, čo má šancu prísť čo najskôr.
To, že špekulujú zákazníci, je úplne normálne a nikto sa za to nehnevá. Momentálne nemá autá snáď žiadna značka. Takže sa deje to, že zákazník síce z prvej predajne odchádza urazený, že nedosiahol svoje, ale v druhej predajni už začína chápať, že tie zľavy, ktoré pýta, asi reálne nebudú (nebudeš dávať zľavy na niečo, čo sám nemáš). V tretej predajni je vytriezvený už úplne a vo štvrtej si uvedomí, že ak chce nejaké auto z tejto strany Vianoc, musí prehodnotiť svoje požiadavky.
Je úplne jedno, ako to nazveme. Niekto to vidí ako špekulantstvo, niekto ako totálnu frustráciu, niekto za tým vidí logické správanie kupujúceho aj predávajúceho, niekto v tom môže vidieť aj konšpiráciu, že to takto niekto chce. Výsledok je taký, že spokojná nie je ani jedna strana, pričom pred pár rokmi tu bol stav, že spokojné boli obe strany. Svet sa zmenil a meniť sa bude aj naďalej...