Autor Téma: Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?  (Prečítané 10091 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #15 kedy: 27.09.2020 - 20:29:27 »
Čeluste som menil pred dvoma rokmi. Nie sú tenké.

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 289
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #16 kedy: 28.09.2020 - 15:40:09 »
Ale pokial si mal bubon ovalny môzes mat aj cleuste nespravne zodrate,,vsak uvidís.

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #17 kedy: 29.09.2020 - 10:22:22 »
Paradoxom je, že koleso s oválnym bubnom o 60 % lepšie brzdilo ako druhé. Preto na tom druhom idem meniť brzdový valček, ktorý je asi skorodovaný.

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 999
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #18 kedy: 29.09.2020 - 15:44:56 »
Brzdy , tlmiče, pneumatiky je potrebne riešiť "párovo" čo urobíš na jednej strane urob aj na druhej inak si koleduješ o nesymetriu. Ja nariklad mením aj žiarovky naraz. Ked odide jedna ta druha určite nie je v dobrej kondicii.
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #19 kedy: 29.09.2020 - 22:45:22 »
Viem, že sa má meniť v páre. Ale načo sústružiť bubon, ktorý nie je oválny? Nezdá sa ti to zbytočné?

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 999
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #20 kedy: 30.09.2020 - 06:24:48 »
Mozno to je iba "zdedena" informacia, lebo ako som dostal tak davam dalej. Ked som si spocital ze pri priemere bubna 200 az 300mm ked das dole 1mm tak sa priemer zmeni o necele percento. a o tu istu hodnotu sa zmeni posobiaci krutiaci momet (brzdny ucinok) co je pri brzdach zanedbatelne. Jedine co este moze mat vplyv je drsnost povrchu. Osustruzeny kotuc bude nejaku dobu (pokial sa nevylesti) iny koeficiet trenia ako ako hladky bubon na druhej strane. Ked pojdes tesne potom na STK tak urcite budes mat nerovnomerny brzdny ucinok. A fakt ti neviem povedat ako dlho to bubnu trva aby sa vylestil dohladka. Takze ked budu obe bubny rovnako drsne tak sa aj rovnako budu lestit a budes mat "ronake" brzdy a ich ucinok sa postupnym "lestenim" nebude v case moc medzi sebou lisit.
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #21 kedy: 30.09.2020 - 07:17:38 »
Presne preto je povolený nerovnomerný brzdný účinok do nejakej hodnoty, ktorá práve toto kompenzuje.

Ale je rozumnejšie zasahovať do bŕzd aspoň 1000km pre STK, práve kvôli "sadnutiu".

Inak k meneniu veci v páre - veľmi rozumné, praktikujem rovnako, pokiaľ ide o spotrebné veci.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #22 kedy: 01.10.2020 - 15:28:09 »
Keby to koleso s osústruženým bubnom menej brzdilo, bol by som rád, lebo malo o 60 % lepší účinok bŕzd. Na druhom som pre istotu vymenil vlaček.

Offline Peter Morávek

  • ID: 083
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 438
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #23 kedy: 04.10.2020 - 08:42:45 »
Nabehni niekde do servisu, kde ti vedia brzdy otestovať. Jednoduchšie, ako šaškovať na STK. A aj ja mením všetko v pároch.
Peugeot 406, 1.8 16V, 81 kW, 3/1999, VIN: VF38BLFYE80035806 - trochu zoservisovať a ... ALE 200 IDE!!
Peugeot 407, 2.0 HDI, 100 kW, 11/2005, VIN: VF36DRHRH21249679- Po dlhom rozmýšlaní vrátené predajcovi

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #24 kedy: 11.10.2020 - 23:53:03 »
Brzdy - účinnosť na STK bola skoro rovnaká na oboch kolesách. Na osústruženom bubne bola napodiv trocha lepšia aj keď nebol vyhladený. 

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.392
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #25 kedy: 12.10.2020 - 08:51:51 »
Práve preto že ten sústružený nebol ešte vyhladený (bol ešte drsnejší) bol brzdný účinok lepší.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #26 kedy: 12.10.2020 - 13:13:15 »
V servise majú na to opačný názor. Najlepšie vraj brzdí hladký bubon.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #27 kedy: 12.10.2020 - 13:46:24 »
tomu servisu sa vyhýbaj, popierajú platné fyzikálne zákony!

Offline Vladimír

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 163
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #28 kedy: 13.10.2020 - 12:16:18 »
Hladké plochy vraj k sebe lepšie prilnú, ako drsné, preto ich bubne lepšie brzdia.

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 289
Re:Hlavný brzdový valec netreba odvzdušňovať?
« Odpoveď #29 kedy: 13.10.2020 - 14:58:20 »
hej aj na lade sa ti podla toho lepsie brzdí vsak.