Podľa mňa je pravda, že dnešné moderné autá nevydržia toľko, čo kedysi. Sú komplikovanejšie, výrazne na nich vplývajú čoraz náročnejšie normy a v konečnom dôsledku sa aj viac šetrí pri výrobe. Spotrebiteľ sa nerád dozvedá, že ten istý, len novší model je drahší ako predchodca. Preto automobilka drahý vývoj, čoraz vyšší štandard výbavy a investície kompenzuje šetrením vo výrobe. Už jednoducho nemôžeš čakať, že ti nová Fabia vydrží motoricky to, čo 1.3 OHV vo Felicii. Ani automobilka už nemá záujem vyrábať držiaky. Podľa mňa je to jednoducho fakt.
Na druhej strane sa asi nechceš vrátiť k Favoritu bez klímy, vývoj ide jednoducho dopredu. Jazdné vlastnosti sú iné u 20 ročného auta a iné u nového.
Auto sa buď podarí alebo nie. Hlavne modely vyrobené v počiatku výroby by som neodporúčal. Je veľa motorov, ktoré mali problematickú spoľahlivosť no v priebehu výroby sa doladili chyby. Preto napríklad motor HTP od Škody niekto zatracujú, iný naň nedá dopustiť.
Ak vychádzame z toho, že o auta bolo rovnako starané, tak je jasné, že auto, ktoré má cez 300 tis. je potenciálne skôr náchylné k poruche ako auto nové. Čo sa nosí, drať sa musí. /hovorím o rovnakých podmienkach/
Pokiaľ viem, tak tie motory 1.0 TCe sú spoľahlivé a jednoduché. Ja by som tomu autu veril.
A môj názor na znižovanie objemov asi každý vie, kto ma pozná. Jasné že je menej objemné motory sú viac namáhané, k vyššiemu výkonu ich naháňa turbodúchadlo. S tým moc nespravíš, emisné normy a pre automobilky to znamená lacnejšiu výrobu. Ale aj motor s menším objemom sa dá podľa mňa postaviť kvalítne. Je plno áut s nizkoobjemovými motormi s vysokými nábehmi. Ale je to volovina - v reálnej premávke to nižšie emisie nemá, iba na papieri, a motor sa musí viac namáhať. Aj preto automobilky sa snažia robiť čoraz ľahšie autá. Však to poznáš, emisie, spotreba, emisie, a tak dokola.
O tom výkone je to bez diskusie. Ten motor v Renaulte prevalcuje ten v Citroene. Spráši ho kdekoľvek a kedykoľvek.