Nuž, podľa mňa termostat asi ani nebol chybný, ale ten, ktorý mi tam teraz namontovali je nejakou vylepšenou, novšou verziou. Vychádzam z toho, že mechanik ma s tým termostatom vrátil, s tým, že ten nový je iný ako ten, ktorý je v aute originál namontovaný. Šiel som do PSA a tam mi povedali, že do VTi 1.4 mohli ísť dve verzie termostatov. Pozrel sa na auto ich mechanik a skonštatoval, že tam ten termostat pasuje, ale treba dokúpiť nejaký elektrický kábel. Termostat nahodili a cíteľne rýchlejšie sa auto zohrieva. Na druhej strane, ten pôvodný si teplotu držal, avšak dlhšie sa zohrieval, viac mu to trvalo.
Namontoval som spodný kryt motora a prevodovky a s tým pôvodným termostatom to nebolo žiadne terno. Nejaké výrazne rýchlejšie zohriatie som nepocítil. Ak aj bolo, tak sa jednalo o mierne zlepšenie.
Neskôr som nahodil aj clonu na chladič, nechal som otvorené okná. Mne sa však vôbec nezdalo, že by sa o polovicu rýchlejšie s clonou zohrial. A keďže aj bez nej sa už pomerne rýchlo zohrial, nakoniec som ju dal dole. Zdalo sa mi, že to auto sem tam zapne externe ventilátor. Možno iba paranoja, ale bál som sa, že zbytočne keď je motor zohriaty, nedostáva zvonku chladenie a ajtak si ho musí dochládzať. To potom veľký význam nemá, mať tam tú clonu pre benzín.