Autor Téma: New 508  (Prečítané 25190 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443
Re:New 508
« Odpoveď #15 kedy: 15.02.2018 - 17:31:37 »
1,2 je do maleho auta, do motorky, clna a kosacky, nepatri do tak velkeho auta ako je 3008, 5008, 508.

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:New 508
« Odpoveď #16 kedy: 15.02.2018 - 17:44:56 »
Ale joj tieto nareky. Mam ho v 308sw a ten motor je uplne super. Kamarat ho ma v 3008 rovnako je spokojny - dynamika je identicka. A kedze z rodinnych dovodov budem musiet riesit vecsie auto uvazujem nad 5008 a dam tam s velkou pravdepodobnostou znovu tu 1.2.
Inak kto ma vestecku gulu na spolahlivost, poprosim cisla do loterie...
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443
Re:New 508
« Odpoveď #17 kedy: 15.02.2018 - 17:50:54 »
Cakal som, kedy sa ozve spokojny majitel, ved nebude sa predsa stazovat, ked to ma. Ale teraz vazne, nic proti, kazdy si kupi co mu vyhovuje alebo to, co si moze dovolit. Na FB sa uz riesi, ze menili tento motor tusim v 3008, nezvladol to, ale nenapisal presny dovod vymeny. Moj nazor je taky, ze si nikdy nekupim 1,2 a hlavne 3 valec. Mohli robit aspon 1,4 benzin. Toto nie je ale iba u Peugeotu, upada to takto vsade

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:New 508
« Odpoveď #18 kedy: 15.02.2018 - 18:05:41 »
Ked bude dovod sa stazovat, tak sa budem. Zatial sa nie je na co. Pocet valcov ani objem ale nehovori o spolahlivosti nic, takze som predsudky zahodil. Ale dovody co sa stalo tej 3008 by ma zaujimali.
Ale ked uz hovoris o 1.4 - spytaj sa majitelov TSI, poznam osobne 3 co su radi, ze sa toho zbavili (olejnicky), jeden zatial spokojny - uvidime. Spytaj sa na opelklube ako su spokojni s 1.4T a ako sa k tomu stavia Opel...
Chces realne data - pozri sa na 1.0EB kde sa umiestnuje v rebrickoch spolahlivosti a tato 1.2mu je velmi podobna. Jednoducho nehovorim nic ine, ako to, ze je to uplne dostojna volba a je to samozrejme len zaklad ponuky.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443
Re:New 508
« Odpoveď #19 kedy: 15.02.2018 - 18:14:59 »
na 1,4 TSI sa radsej nebudem vyjadrovat, nenasiel som totiz ziadne slusne slova. Tym 1,4 som konkretne myslel motor od peugeotu, ze namiesto 1,2 mohli robit 1,4 a vyssie

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:New 508
« Odpoveď #20 kedy: 15.02.2018 - 18:40:07 »
Ja som pochopil ako si to myslel, len som ti dal do porovnania ine 1.4 - cim som chcel ukazat, ze nie objem ani pocet valcov nie je skutocne rozhodujuci. Tebe sa ta 1.2 prieci a 1.4 nie. To nema ziaden racionalny zaklad, ide iba o smiesne 2 deci rozdielu. Jednoducho su to len predsudky - a priznam sa, tiez som ich mal, akurat som si povedal, ze to aspon pojdem vyskusat. Co sa zivotnosti a spolahlivosti tyka ukaze az cas. To nevie dopredu predsa nikto bez ohladu, kto si co mysli. Inak na tuto temu odporucam video znovu od Chvalu, kde ten motor rozobrali. Tiez cosi napoveda, ze je to uz trojnasobny vitaz motor roka. Dalej by som sa uz len opakoval.
« Posledná zmena: 15.02.2018 - 18:45:31 od RTG »
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443
Re:New 508
« Odpoveď #21 kedy: 15.02.2018 - 18:45:47 »
Nenapisal som, ze keby to bol 1,4, tak ho kupim. Je to iba o 0,2 litra, ale zrazu to bude 1.0, ved je to tiez iba o 0,2, ale druhym smerom...

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.394
Re:New 508
« Odpoveď #22 kedy: 15.02.2018 - 20:18:52 »
Presne tak. To že je to motor roka nič nenapovedá lebo riešia len aby bola čo najnižšia spotreba a najnižšie emisie, aj motor od Forda 1.0 Ecoboost bol motor roka a keď si prečítaš o ňom čo popísali mechanici čo ich servisnú by si sa divil.
Vždy som bol názoru, radšej mať auto z väčším a silnejším motorom a jazdiť na polovičný výkon ako mať malí motor a ťažiť z neho maximum.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:New 508
« Odpoveď #23 kedy: 16.02.2018 - 08:40:13 »
... vo všetkom súhlasím s RTG... Robím s tým, jazdím s tým a naozaj z užívateľského hľadiska je 1.2 PureTech fajn motor. Dokonca som nedávno dvom bratrancom odovzdával 5008-čky. Jeden bral 1.6 BlueHDi EAT6, druhý 1.2 PureTech EAT6. Ten, čo bral benzínovú variantu, si to auto nevie vynachváliť a je očarený...

Ako tu už odznelo - baviť sa o životnosti motora je čistý nezmysel, pretože nikto z nás nemá reálne skúsenosti.

Čo sa týka myšlienky "väčší motor je lepší"... Možno sa to celkom nehodí (lebo nejde o 3-valcový "extrém"), ale dlhodobo jazdím s 1.6BlueHDi 88kW EAT6 v 308 SW. Každý, kto do toho sadne, neverí, že je to len "jednašestka", to auto ide fantasticky (v 3008/5008 je dynamika obmedzená asi iným nastavením prevodovky). Rozdiel medzi 2.0BlueHDi a 1.6BlueHDi je v reálnej premávke skoro nepostrehnuteľný. Dvojliter by majiteľa vyšiel o cca 2 tisícky viac (pre niekoho veľa, pre niekoho akceptovateľný príplatok). Prax ma naučila, že aj keď mi ako obchodníkovi nepríde nejaká kombinácia modelu, motoru a prevodovky logická, vždy sa nájde niekto, pre koho to logické je a kúpi si to. Predsudky do nášho biznisu jednoducho nepatria...

Názor neberiem nikomu a som za akúkoľvek racionálnu a konštruktívnu debatu. Avšak väčšiu váhu má u mňa názor niekoho s reálnymi skúsenosťami...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.394
Re:New 508
« Odpoveď #24 kedy: 16.02.2018 - 08:50:36 »
Preto som dal ako príklad ten motor od Forda čo bol tiež motor roka (že značka motor roka ešte nezaručuje že je naj). Čas ukáže že kde bude pravda.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.165
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:New 508
« Odpoveď #25 kedy: 16.02.2018 - 08:54:11 »
Treba si uvedomiť, že ľudia nechcú motory, ktoré natočia 1000000km... chcú nové auto, ktoré prežije nejakú základnú+predĺženú záruku a následne to vymenia za novší model.
Tí, ktorí chcú niečo viac idú do prémiových značiek alebo kúpia staršie jazdenky. Bohužiaľ - doba ide týmto smerom.

Offline TomasARN

  • ID: 134
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 443
Re:New 508
« Odpoveď #26 kedy: 16.02.2018 - 09:04:44 »
Casy motorov, co boli volakedy su naozaj davno prec. Mal som 306 sedan, 1,9 D, jednoduchy motor, na ktorom som mal najazdenych iba 155 000km a nic mu nebolo, novy majitel tiez bez problemov a dve sluzobne Toyoty Corrola 1,3 benzin, z 90tich rokov, jedna mala 370 000 a druha 740 000 km a isli prec iba preto, ze boli stare, ale motoricky bez problemov. Pri 3 valcoch je podla mojho byvaleho ucitela z hodin konstrukcie motorov jeden problem a plne s tym nazorom stale suhlasim a to rozlozenie ojnic s piestami, nakolko pri 4 valcoch je rovnomernesie rozlozena sila, co posobi na klukovku

Falco

  • Hosť
Re:New 508
« Odpoveď #27 kedy: 16.02.2018 - 09:06:44 »
Ja mozem dat svoj nazor cloveka, ktory presedlal z 3.0 V6 na 1.2 I3 ..

Z mojho pohladu je ten motor dobry. Pred zabehom to nie je ziadna slava, motor je trosku nesvoj, spotreba vyssia, ale to su veci, ktore su ocakavatelne. Po 5000km je motor velmi kludny, spotreba neurazi a dynamikou podla mna len ocari. Motor ma uzasny krutiaci moment, ktorym veselo moze konkurovat dieslom. Ked to mam porovnat, tak je ten motor dynamicky nad 1.6HDi, kde tazi oproti dieslu zo sirsieho spektra otacok ..

Ked to zhrniem, tak takto.

Klady: vykon/dynamika, spotreba, kultivovany prejav

Zapory: technologicky nedotiahnuty, chybaju novsie technologie, start/stop

Aby som vysvetlil tie zapory, chybaju mi veci ako start/stop pomocou reverzibilneho alternatora, celkovo start/stop system je priserny, motor vypina pri kazdej prilezitosti aj pri slabo zatlacenej brzde, najviac neprijemny je start motora pri stati na krizovatke kedy tlacite po dlhej dobe brzdu velmi zlahka (automat) a vtedy kludne autom aj poskocite dopredu, lebo samozrejme prevodovka ma zaradenu 1tku. Ziadna rekuperacia vzhladom na chybajuci reverzibilny alternator. S tym spojene aj hlucne starty.

Oproti motorom od renaultu alebo vw je to naozaj dost nedorobene. Na druhej strane si myslim, ze je na tom oproti nim dynamikou lepsie. A pravdepodobne aj spolahlivostou. Ale to ukaze az cas.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.728
Re:New 508
« Odpoveď #28 kedy: 16.02.2018 - 10:16:34 »
Keď porovnám motory 1.4i 55kW KFX, 1.2 60kW - 3 valec a 1.2 96kW, tak najviac určite vydrží 1.4i 55kW (úplne bez problémov 500000km pri normálnej údržbe), najlepšie jazdí 96kW vďaka turbu - čo som ale prekvapený, tak je motor 60kW, ktorý je síce trocha hlučnejší, ale majú ho tu u nás takmer všetky autoškoly v 208 a niektoré ťahajú ku 200000km bez problémov - a to autoškola, kde motor nemá ľahký život.

Videl som 1.2 PureTech rozobratý a to čo som videl sa mi pozdávalo, taktiež jazdí veľmi obstojne, preto som si ho aj objednal :) Takže dojmy a pojmy budem postupne písať. Z vlastnej skúsenosti a nie z "odborných" článkov.

Tým chcem povedať v skratke, že 1.2 motor v 508 môže byť vcelku ok. Cez prsty som sa pozeral aj na 1.6eHDi v prvej 508 a mal som to párkrát v rukách a nie je to zlé - spoľahlivosťou ten motor 250000km dá úplne v poho bez servisu :)

A ak mi bude chýbať tlačenie do sedačky a istota pri predbiehaní, tak si zas na chvíľu kúpim 3.0 biTurbo a budem si to vychutnávať :P

Všetko je to o údržbe a prístupe vodiča
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline pavol2078

  • ID: 076
  • Moderátor
  • Expert
  • *******
  • Príspevkov: 2.294
Re:New 508
« Odpoveď #29 kedy: 16.02.2018 - 18:57:46 »
qcko aky Puretech 1,2 si si ty preboha objednal???  :D :D :D
Peugeot 306 1.9DT   - EX
Peugeot 307 2.0Hdi/Fap OFF=> SaLi moja radosť ] VIN: vf33crhsb82290694 - EX
Peugeot 307SW 1.6 16V + LPG = rv.2007 imidžovečka na R17 chalengeroch ]
Peugeot 407SW 1.6HDi 80kw/FAP OFF-
Peugeot 508 SW 2.0HDi 120kw AT/6 CHIP by Straki 144kw