Ja mozem dat svoj nazor cloveka, ktory presedlal z 3.0 V6 na 1.2 I3 ..
Z mojho pohladu je ten motor dobry. Pred zabehom to nie je ziadna slava, motor je trosku nesvoj, spotreba vyssia, ale to su veci, ktore su ocakavatelne. Po 5000km je motor velmi kludny, spotreba neurazi a dynamikou podla mna len ocari. Motor ma uzasny krutiaci moment, ktorym veselo moze konkurovat dieslom. Ked to mam porovnat, tak je ten motor dynamicky nad 1.6HDi, kde tazi oproti dieslu zo sirsieho spektra otacok ..
Ked to zhrniem, tak takto.
Klady: vykon/dynamika, spotreba, kultivovany prejav
Zapory: technologicky nedotiahnuty, chybaju novsie technologie, start/stop
Aby som vysvetlil tie zapory, chybaju mi veci ako start/stop pomocou reverzibilneho alternatora, celkovo start/stop system je priserny, motor vypina pri kazdej prilezitosti aj pri slabo zatlacenej brzde, najviac neprijemny je start motora pri stati na krizovatke kedy tlacite po dlhej dobe brzdu velmi zlahka (automat) a vtedy kludne autom aj poskocite dopredu, lebo samozrejme prevodovka ma zaradenu 1tku. Ziadna rekuperacia vzhladom na chybajuci reverzibilny alternator. S tym spojene aj hlucne starty.
Oproti motorom od renaultu alebo vw je to naozaj dost nedorobene. Na druhej strane si myslim, ze je na tom oproti nim dynamikou lepsie. A pravdepodobne aj spolahlivostou. Ale to ukaze az cas.