Keďže som z "fachu", nástup i-Cockpitov som jednoducho musel prijať. Od prvého možného momentu jazdím na 308 II a musím povedať, že mi tento počin vyhovuje. Svoje miesto za volantom som si našiel prakticky okamžite.
Ak odhliadneme od šialených diskusií na rôznych auto-moto-fórach, kde podľa väčšiny je jediné správne riešenie to od VW, i-Cockpit vlastne neprináša až takú revolúciu. Zmenšil sa volant, na budíky sa nepozerá cez volant ale ponad neho. Popravde, keď vidím niektoré pipky alebo gangstrov v Octaviách, Golfoch, Passatoch, Beetloch ako majú sedačku na najnižšej možnej pozícií a cez prístroje "cez nos" sledujú oblohu namiesto cesty pred sebou, tak rozumiem, že takýmto šoférom nikdy nebude vyhovovať i-Cockpit.
Najvýraznejšou zmenou pri i-Cockpite je ovládanie väčšiny prístrojov cez multifunkčný displej. Uznávam, že 308 je v tomto prípade extrém, kedy dizajnéri zobrali gumu a gumovali a gumovali, až zistili, že viac sa nedá. Mnohí užívatelia tvrdia, že displej je fajn (z hľadiska ovládania), ale ventilátor cez displej im nevyhovuje. Za seba - celoročne mám nastavených 21,5°C, v lete k tomu cez 1-2 kliky pripnem AUTO A/C. Mňa to neobťažuje, zvykol som si, nefrflem, žijem...
Pravdou je, že keď presadnem do auta, ktoré i-Cockpit nemá, citím sa ako v kamióne - veľký volant. A práve veľkosť volantu a potreba mať absolvovanú Vysokú školu tlačítkovú som od prvého stretnutia s 508-čkou kritizoval. V tomto modeli som si nikdy nenašiel to správne sedenie...