Ja vám neviem, chlapi, ale podľa mňa sú ceny určované vždy trhom, teda dopytom a ponukou. Je jedno, či sa bavíme o autách, potravinách alebo letenkách. Obchodník chce čo najviac zarobiť (je limitovaný rôznymi faktormi, napr. svojimi nákladmi, rámcovými zmluvami, koncesionárskymi zmluvami, obchodnou politikou, legislatívou atď.), kupujúci zase chce za tovary a služby zaplatiť čo najmenej.
Poďme si to trošku rozmeniť na drobné:
- nikto nikoho nemôže nútiť, aby chodil do autorizovaného servisu, avšak nikto nemôže od autorizovaného servisu chcieť, aby uznával garancie aj na autá, v ktorých sa "vŕta" niekto iný. Dokonca na toto pamätá aj spomenutá európska legislatíva, podľa ktorej môže (a v praxi to tak aj naozaj funguje) servis/značka vyžadovať od zákazníka dokazovanie, že servisné úkony boli vykonané v súlade so štandardami značky. Ak teda do servisu príde auto s reklamáciou motorickej časti a v servisnej knižke bude poznačený zásah neautorizovaného servisu, je na majiteľovi auta, aby dokázal, že tento úkon spĺňa parametre značky (musí preukázať, že boli použité vhodné konkrétne filtre a olej, že bola vykonaná diagnostika, ktorej výpis musí predložiť atď.).
- boli spomenuté aj úkony počas 1. a 3. prehliadky. No, tu stačí jeden jediný argument - zo ServiceBoxu sa dá stiahnuť plán ODPORÚČANÝCH servisných úkonov pre jednotlivé VIN. Takže rozsah naúčtovaných prác sa dá veľmi jednoducho skontrolovať.
- výmena peľového filtra počas prvých dvoch rokov záruky rozhodne nemôže byť považovaná za únavu materiálu, keďže ide o diel podliehajúci opotrebeniu. Rovnako ako napríklad brzdy, tlmiče a kopec iných častí.
Keď by sme niekde pohľadali iné diskusné vlákna, rozoberali sa mnohé úvahy na servisné témy. Každý z nás má na veci svoj pohľad, ja to všetko vidím aj z tej druhej strany a verte mi, že nie je všetko také jednoduché a zlodejské, ako sa často vykresľuje. Je mnoho ľudí, ktorí využívajú dohodnuté zľavy/benefity v sieti FINAL-CD a čoraz viac pozitívnych ohlasov ukazuje, že to, čo robíme, robíme dobre. Je ale prirodzené, že medzi tisíckami zákazníkov sa nájdu aj nespokojní, hoci sa snažíme, aby tomu tak nebolo...