Dovolim si aj ja prispiet do temy .. aj ked uprimne sa mi ani nechce ..
Z mojho pohladu autorizovane servisy trpia nedostatkom kvalitnych mechanikov, resp. mechanikov so skusenostami. Kazdy starsi skuseny mechanik si doma v garazi spravi servis a zacne zarabat sam na seba, pretoze na jazdenych autach bez zaruky lahsie zarobi a stretava sa s opravami a zavadami lahko odstranitelnymi, pripadne dobre zaplatenymi. Preto v tychto servisoch ostavaju bud mladsi ludia bez praxe alebo starsi, ktori o pracu nemaju moc zaujem. To je moj nazor.
Druha vec je, ze autorizovany servis musi mat bez podmienok vyssie ceny. Uz len z toho dovodu, ze dava zaruku na svoju pracu. Plati poistenie a ine zalezitosti. Zivy priklad toho ako moze clovek dopadnut je ked sme kedysi mali 307SW a robil mi jeden chalan, ktory sa venuje motosportu, u seba v servise (ktory normalne prevadzkoval ako servis) tesnenie pod hlavou. Kto pozna 307 vie ako hlboko zasahuje celne sklo do motoroveho priestoru. Pri oprave narazili ci uz hlavou motora alebo nejakym nastrojom do spodneho rohu skla a to prasklo. Pri preberani auta zacali vyhovarania, ze auto bolo s takym sklom uz do servisu dane, co samozrejme pravda nebola. Jasne a zretelne bolo vidiet kus odstiepeneho skla z jeho spodnej casti a prasklinu tahajucu sa odspodu az po vrch skla. Servis nemal poistenie, nove sklo bola otazka 700eur, ktore nebol ochotny samozrejme zaplatit a ja som ani nebol ochotny to pytat, pretoze to bola 2x cena opravy tesnenia pod hlavou. Riesili sme, aby si spravil poistku a len sa to natahovalo a natahovalo az som nakoniec musel celne sklo menit za vlastne peniaze. Takze vymena tesnenia ma stala 1100eur a kopec starosti. A teraz si vezmi, ze sa toto stane v autorizovanom servise. Okamzite by sa sklo dalo vymenit na ich naklady na ich poistku. Defakto by som ja o nic neprisiel a ani oni. Chyby sa stavaju. Ale vysud peniaze od garazmajstra aj ked mas oficialny posudok od servisu kde sklo menili s tym, ze doslo k poskodeniu od narazu z motoroveho priestoru. Presne pre toto aj ja nerad robim niekomu druhemu auto. Ja nemam na to, aby som pokryl naklady ak sa nieco nahodou stane.
Tretia vec. Dost zalezi od toho ake auto das do autorizovaneho servisu a ake mas Ty o tom povedomie. Kedze sa bavime o novom aute v zaruke tak je samozrejme ocakavatelne, ze sa do toho vyznaju. Ak uz ale riesime starsie auto, ktorych je pomenej a nestretavaju sa s nim, pripadne ho ziadny mechanik ani raz nevidel, tak bude len casto tapat a chybu nikdy nenajde. Ked si predstavim, ze by som ja mal teraz v peugeot mesiac rozobrane auto a hladali problem preco mi klepe variabilne casovanie na jednej vacke, tak by vymenili diely za 2000eur a odstranili tym problem. Pri tom cela chyba je zarucene nejak jednoducho a lacno opravitelna, ale zaberie vela casu na jej hladanie a testovanie. A toto im nikto nezaplati ani keby na to mali chut a vedomosti.
Surhn: ak Ti spravili nejaky problem, urcite to nebolo zamerne, skor bud nedopatrenim alebo prehnanou iniciativou, o ktorej Ta neinformovali, pretoze necakali ziadny problem a teda to nepovazovali za potrebne. Nasledne problem, ktory vznikol odstranili a opat jazdis bez problemov. Chyby sa stavaju. Nie je preto dovod zanevriet na kohokolvek. Ludia robia chyby, ci uz v praci alebo v osobnom zivote.