nechcem vyzerat, ze so vsetkym nesuhlasim
mám ale par vyhrad k niektorym tvrdeniam:
1) dovolím si nesúhlasiť s tvrdením, že predajcovia nových MV majú maržu 2-3% - v takomto prípade, aj ked je cena rovnaka, niektorý predajca je ochotný dat zlavu min. 7-8% (niektorí aj viac - píšem z vlastnej skúsenosti - 19% ale to nebol predajca PUG a nebola to ani ziadna predvadzacka). predpokladám, ze nikto nepojde pod nákup
2) tiez so dovolim tvrdiť, ze ešte koncom roka (po novom roku neviem ešte posúdiť), že na jazdenkach sa nepodliezaju ceny. skor by som povedal, že cena je rovnaka ako v zahranici, len na SK ma auto o niekolko 100tis km najazdených menej ako malo pri kupe v zahranici. preto ceny nesedia a zda sa nam, ze predajacovia jazdeniek podliezaju ceny. ale je tu aj ten fakt, ze slovak chce 5 rocne manazerske auto do 100tis km (no aky manager v nemecku by si kupil auto na to, aby ho 5 rokov lestil pred garazou a v nedelu ho prevetral do kostola?). ved sa len staci pozriet: skoro vsetky MV (individualny dovoz jazdeniek), maju nabehaných 97tis km alebo 129tis km... takých je vatšina (ale nájdu sa aj poctivé výnimky) a potom ešte do úvahy pripadajú obchodníci, co kúpia auto v zahranicí bez DPH s tým, ze tu ju odvedú (co sa uz nedeje) ale zisk byt musí, ved kto by to robil zadarmo? alebo do tretice: sa na SK privezie buracka, poopravuje sa, pripadne zlozi z niekolkych buraciek a predáva sa ako nikdy neburane (a samozrejme ze aj s stavom km sa pravepodobne manipulovalo aby výsledok stal za to trapenie a robotu)
3) predsa len si dovolim suhlasit s tym, ze za to tak trochu mozu kupujuci. ano, pozeraju na cenu. Ja tiez a myslim, ze asi kazdy. keby to tak nebolo, tak v prihranicnych oblastiach by neprekvitala nakupna turistika. ale preco by som si v AT nekupil kvalitnejsie vyrobky za rovnaku, pripadne este nizsiu cenu ako u nas. nakupy v PL su zas asi o niecom inom