(Príspevok z 02 júna 2015) - zoznam na konci príspevku je neustále upravovaný
Po dlhom rozmýšľaní som došiel k tomu, že sa vrhnem do výmeny vozidla. Nakoľko som nemal veľký ročný nájazd a moje srdce a niečo v hĺbke mojej duše kričalo po niečom... viac zábavnejšom, tak som myslel na niaky ten benzín. Tak som začal obzerať (samozrejme po 406-tkách
) najprv v 2.0 benzíne. Požiadavky boli jednoduché - 2.0 benzín, 4x elektrické okná, digi klíma, poprípade vyhrievané sedadlá aby som nemal toľko práce pri menení interiéru za kožený, a prijateľný technický stav, aspoň teda oproti stavu mojej čiernej 406-tky keď som ju kupoval. Zameriaval som sa na starý model kvôli všetkým drobnostiam ktoré som k nej mal. Po precestovaní polky republiky a návšteve štyroch kusov 2.0 benzín som bol sklamaný - jedno horšie ako druhé, a nemal som náladu znova začínať s polorozpadnutým autom o ktoré viditeľne nebol prejavený dostatok starostlivosti...
Takže veci sa udiali inak.........
Cez víkend strávený v Dunajskej Strede pri priateľke som objavil inzerát ktorý ponúkal červenú 406-tku neďaleko od DS. Bol to faceliftový model, ktorý som nechcel kvôli nekompatibilite dielov, no to neplatilo pri plných výbavách nakoľko do toho už dorábať nič netreba
Tak som si povedal, že za tých 20 minút cesty to stojí, takže som sa s priateľkou chytili, a išlo sa na výlet. A stal som sa majiteľom 3.0 V6 Facelift.....
A teraz trochu k téme:
Dátum výroby 7.7.1999, patrí medzi prvé faceliftové 406tky.
Motor 3.0 V6 24V 140kW (152kW verzie som sa obával ešte viac ako tejto
), samozrejme s manuálnou prevodovkou.
Plná výbava, vrátane tempomatu, monochromatického spätného, príklopu zrkadiel, ... (jediné dve veci čo nemá je displej "C" s navigáciou a JBL zosík, no ani jedno mi nechýba)
Červená farba "Lucifer"
Nájazd je dosť vysoký, 375.000km (bez stáčania podľa internetu a VIN čísla), no po osobnom prezretí a skúšobnej jazde, plus rozprávaní sa s predajcom som sa do toho nakoniec vrhol.
Auto bolo priperane živé (hlavne po 1.9TD
), krásny zvuk, bez klepotania či už v motore alebo na podvozku, olej podľa farby nový, nové filtre, nové sviečky, stabilizačné tyčky, čerstvá STK a EK......
Predávajúci bol servisákom v bratislavskom Peugeote, takže technicky bolo auto fakt na skvelej úrovni aj napriek jeho veku aj nájazdu.
Samozrejme našli sa aj nejaké tie chyby. Predchádzajúci majiteľ (nie predajca) bol vraj starší pán, ktorý auto s každou maličkou chybou bral do autorizovaného servisu. V zime sa mu podarilo šmyknúť sa do jarku, a tak je predný nárazník inej farby - nevyzerá to esteticky pekne (zatiaľ
). Auto však tvrdý náraz nedostalo, nie sú ohnuté nosníky ani nič podobné... Ďalšia odlišnosť je kapota - menená bola s dôvodu prehnitia na prednej časti, je však bordovej farby a nie "hriešnej červenej". Ďalšia viditeľná chyba je diera na pravom prahu pri zadnom kolese.
Vizuálne auto momentálne nevyzerá najkrajšie, no myslím si že sa jedná o drobnosti, ktoré však budú musieť počkať minimálne do septembra, minuli sa mi momentálne financie na "čačkanie" auta a čaká ma (znova) robota v Írsku.
Pridávam niake tie fotky. Na prvej sú na aute elektróny s ktorými som auto kupoval, boli na nich zimné pneu, takže som na auto nahodil elektróny ktoré som plánoval pre 1.9TD (čierna v pozadí
) aj s novými pneu (najazdené na nich približne 500km). Sú síce menšie ako by mali byť, no je ich škoda si myslím.
Chyby vozidla + veci ktoré by som rád spravil:
- rozvody - trošku sa to odkladá, rozvody boli robené pri 330.000km, interval 120.000 je teda do 450.000, ale nebudem čakať dovtedy
-
olej a filre (pre istotu) (vymenené všetky filtre okrem palivového + olej Total Quartz 7000 10W40)
- predný nárazník
- pravý prah
- výmena PP svetla (svetlo je z pravostranného riadenia, svetelný lúč láme naopak ako má)
-
bliká kontrolka bočných airbagov (vyriešené - zlý kontakt pod sedačkou vodiča)
-
pri zatiahnutej ručnej brzde preblikuje hláška "Brake Fluid Level Low", aj keď je kvapaliny dostatok (hotovo - vymenený spínač ručnej)
- obšitie volantu (375tisíc km má svoj efekt)
- podsvietená páka radenia (tiež zdevasovaná koža)
- vôľa v páke radenia
-
nefunkčné samostmievacie spätné zrkadlo (vymenené, ešte však neodskúšané)
- renovácia sedadiel (koža je popraskaná, chcem to vyriešiť predtým ako sa sedačky potrhajú)
- fólie s certifikátom na zadné okná
- K&N športová vložka do originálneho airboxu
-
nahodiť cúvací senzor (hotovo)
-
číre bočné smerovky (hotovo)
-
vymeniť rádio za moje Sony MEX-N5000BT + poriešiť ovládanie pod volantom (hotovo)
-
zapojenie zosilovača + subwoofera (hotovo)
- malý decentný spojler, niečo podobné ako na starom modely (žiadne krídla z lietadla)
-
biely LED pásik do kufra (hotovo)
-
natrieť ramená stieračov (hotovo)
- poriešiť sklápanie vodičovho spätného zrkadla (rozobral som to už, vôbec sa to nehýbalo, prečistil som to + namastil grafitovou vazelinou, no seká sa sám motorček, povedzme raz sa zavre, raz otvorí, a potom sa už nepohne až kým ho nepohýbem rukou)
- zápis väčších kolies do TP - nepokročil som, vraj sa na 140kW verziu facelift sedanu nedá zapísať nič väčšie
-
nahodiť rozperu z Coupe (hotovo)
S autom som najazdil momentálne okolo 1250km, obával som sa spotreby a hlavne po viac ako roku a pol používania diesla, ale som zatiaľ dosť spokojný. Podľa palubného PC 8,6L/100, podľa spotreba.sk 8,69 takže :super zatiaľ (jazdil som okresky, dialnice, v meste maximálne tak 100km)