Autor Téma: (206) - Biely dym, strata výkonu  (Prečítané 6081 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline rudy206

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
(206) - Biely dym, strata výkonu
« kedy: 11.09.2015 - 12:14:09 »
Ahojte. Mám otázku. Mám peugeot 206, 1.4 HDi, 50kw. Pred časom mi začal z výfuku vychádzať biely dym, väčšinou iba pri rozbiehaní na križovatke. No dymilo to horšie ako 100 ročná avia. V servise mi povedali, že to znamená, že cez turbo žerie olej. Tak som minulý týždeň vymenil turbo, objednal som repasované turbo z netu a v servise mi ho tam namontovali. Myslíte, že ten biely dym bol len problém v turbe alebo je pokazené aj niečo iné? Zatial som dymenie nespozoroval. A auto stále nemá nejaký extra výkon. Čo s tým? Diky, Rudo.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline winco

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 213
Re: Biely dym, strata výkonu
« Odpoveď #1 kedy: 11.09.2015 - 12:28:34 »
Len taká poznámka:
mne práveže nejde do hlavy to že olej=biely dym...skor voda ked je vo valci tak to dymí na bielo.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 206 1,4i 55kW 3D XS r.v.1998 VIN:VF32CKFXE40135866
-výmena motoru za 1,6i 8V 65kW vin:VF32CNFZE40813495
-sport intake
-zadný diel supersprint, ladene zvody, stredná trubka priemer 48,2mm
-zadná náprava SW GTI, zníženie 35mm, pružiny Weitec

Offline rudy206

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
Re: Biely dym, strata výkonu
« Odpoveď #2 kedy: 11.09.2015 - 12:44:53 »
Neviem, píšem len, čo mi povedali v servise. A vodu vo valci dám preč ako?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.400
Re: Biely dym, strata výkonu
« Odpoveď #3 kedy: 11.09.2015 - 13:32:32 »
Presne tak. Voda sa dostáva do spaľovacieho priestoru, v lepšom prípade je to tesnenie pod hlavou a v tom horšom prasknutá hlava. No taký šedobiely dym môžu spôsobovať aj vadné vstrekovače.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 508GT sedan 2.0 HDI, 133kw, 2015 čierna Perla Negra.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006,   predané.
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 299
Re:(206) - Biely dym, strata výkonu
« Odpoveď #4 kedy: 27.05.2017 - 03:50:04 »
čo ak sa za výfukom tvorí biely dym?

Vodičom sa z toho neraz ježia vlasy hrôzou v domnienke, že je s autom zle. Podobné znamenie môže hovoriť, že prasklo tesnenie pod hlavou valcov a voda sa tlačí do spaľovacieho priestoru. Chybu spoznáte podľa toho, že na viečku tlakového uzáveru chladiaceho okruhu sa tvorí emulzia zo spojenia voda (chladiaca kvapalina) – olej. Ak tou „vodou“ nie je v skutočnosti chladiaca kvapalina, ktorá by mizla z chladiaceho systému, nie je dôvod na obavy.

Nám však ide i situáciu, keď sa objavuje biely dym a z výfuku aj kvapká voda. Väčšinou ale nemusí ísť o chybu. Možno nebudete veriť, ale je to prirodzený jav.  Má to na svedomí v tomto prípade najmä katalyzátor vozidlá, ktorý urýchľuje chemické reakcie a rozklad splodín, ktoré vznikajú pri behu spaľovacieho motora. Produktmi tejto reakcie sú oxid uhličitý a tiež vodná para. Trochu pary vyprodukuje aj motor bez katalyzátora, je to však oveľa menšie množstvo. Vytvorená para sa dostáva do výfukového systému. Ak je výfuk dlhý a tiahne sa od motora pod celým vozidlom až na jeho koniec, jeho zahriatie nejaký čas trvá. Vodná para kondenzuje pri prechode studeným výfukom a vzniknutá voda sa usadzuje v koncovom tlmiči. Odtiaľ vyteká. Para prestane kondenzovať až keď sa výfuk kompletne prehreje.


 Voda z výfuku
Je to teda celkom prirodzený jav, ktorý sprevádza chod spaľovacieho motora. Sám osebe je neškodný. Problém môže nastať vtedy, keď jazdíte (hlavne v zime a po ochladení, aké nastalo v posledných dňoch) iba krátke trasy. Vtedy sa výfukový systém poriadne neprehrieva a skondenzovaná voda sa hromadí v tlmiči. Horšie je to naozaj v zime, keď skondenzovaná voda sa vo výfuku opakovanie topí a zamŕza stále dookola. Urýchľuje tým prehrdzavenie tlmiča zvnútra. Ak sa aj pokúšate zachrániť, či preventívne oddialiť  výfuk aplikáciou ochranných náterov, nepomáha to. Hrdza prichádza zvnútra... Možno potvrdiť, že autu nesvedčia krátke jazdy.

Väčšina áut nemá nerezový tlmič výfuku, preto voda vo výfukovom systéme znižuje jeho životnosť. Niekedy je až prekvapujúce, koľko vody sa vo výfuku vie nahromadiť.

Ako odstrániť problém?
Predísť vytváraniu a zadržiavaniu vody vo výfuku sa sá úplne jednoducho: ak väčšinou jazdíte len krátke trasy, prežeňte občas auto dôkladne na dlhšej trase a poriadne prehrejte celý výfukový systém, aby sa voda vyparila preč.

Offline jsbb32

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 299