Nafta sama o sebe na zaklade fyzikalnych vlastnosti hori pri samotnom stlaceni so vzduchom. Na tom principe aj funguje jej celkove spalovanie v motore. Rastucim tlakom vzduchu rastie aj teplota, ktora zmes zapali - vznieti (preto vznetovy motor). Preto nepotrebuje sviecky ako benzin. Zhavenie prebieha len v nizkych teplotach aby nebola zmes moc chladna (ohrejui vzduch) a narast teploty stlacenim by tym padom bol maly. Ci je to pod 0 alebo pod 10 nie nevie nik. To je nastavene v RJ a urcite to ovplyvnuje viacero faktorov. Minimalne teplota motora a teplota nasavaneho vzduchu.
Osobne by som sa zameral na cidlo teploty. Je mozne, ze zhavice vymenili, ale ak cidlo teploty hlasi, ze je dost teplo aj ked nie je, tak Ti RJ zhavenie nepusti. Potom trva nez motor bez zhavenia naskoci, pretoze naskoci len na zaklade toho co som napisal uz hore. A preto musi zmes aj 2x stlacit aby sa zohriala a vznietila.
Kedze v hre su minimalne 2 veliciny a to teplota nasavaneho vzduchu ako aj teplota motora, tak ak bude vonku -30, ale motor bude mat 30 stupnov tak bude zhavit. Ked auto vyberies z mrazaku a bude mat motor -30 a vonku bude 30 stupnov, motor bude zhavit. Takze jedna z tychto velicin moze byt vadna. Vacsinou odchadza cidlo teploty motora, t.j. teploty chladiacej kvapaliny. Motor v tom pripade moze mat 10 stupnov, vonku moze byt 5 a potreboval by zhavit, pretoze nasany vzduch je moc chladny na samovznietenie, ale cidlo teploty vody mu povie, ze kasli na to, motor ma 30 to zvladneme bez zhavenia.
edit: cidlo ma objednavaci kod v autokelly EPS 1.830.292
edit2: rozpisal som sa
edit3: Palo, Tvoj problem s cerpadlom bol pravdepodobne v tom, ze nespravne davkovalo. Resp. pri studenom motore je zvykom, ze v novych autach je rozdelena startovacia davka vstreku z jedneho na 2, aby bol plynulejsi narast tlaku vo valcoch a aj maksi chod motora. Pokial RJ chce davkovat dvojito, ale cerpadlo to nejakym sposobom neumozni, tak je potom malo nafty a opat problem so startom a aj s chodom motora zastudena (to Tvoje "ratatatatata")