@DKR - stále vytŕhaš veci, ktoré už sú prekonané, prípadne veci, ktoré sú v porovnaní s inými vlastnosťami toho istého vozidla nepodstatné.
rasťo chvála nemá "naštudované" čo elektromobily majú lepšie a čo horšie ako spaľovacie autá. hodí do placu klasické otázky na odpovede ľudí, ktorí nevideli, neskúsili, zato POČULI o čom to je. prirovnám to k plastovým oknám a zatepľovaniu.
- nissan leaf nemá problém s 6. 10. 16 A a počtom hodín, má PODSTATNÝ problém s tým, že (dnes poviem že ZÁMERNE nemá "tepelný menežment batérie"! a to je už brané od majiteľov brané ako sabotáž. to auto v TRETEJ generácii s "väčšou" batériou má problém s (skutočne rýchlym) nabíjaním, batéria sa prehrieva a nabíjanie je výrazne spomalené.
šesťampérový istič ako hlavný som spomínal v súvislosti s domácou batériou, nie bez nej.
a "istič" a platba - 6A je svetelný okruh, dnes už hádam ani na záisuvkách taký istič nenájdeme. problém nabíjacieho kábla dodávaného k autu je v obmedzení prúdu, pretolebo "nazápade" majú akosi tenšie dräty, sedia si na kábli. ja som kedysi uvažoval nad "nočným prúdom" a zistil som, že to pre mňa nie je. pri najobyčajnejšej tarife mám ročnú spotrebu 2000kWh, s elektromobilom raz toľko. to sa vôbec nevyplatí ísť tým smerom. iná vec je 3*25A hlavný istič, kde z jednej fázy napájam pôvodný rozvod a z dvoch fáz transformátorom 400/250V dostanem 230V/30A. z nich napájam "veľké spotrebiče v kuchyni a nabíjanie. má to háčik - straty na transformátore, ale nemusí byť stále pod prúdom, iba keď je potreba.
nabíjanie elektromobilov na striedavom prúde je najmä o "nabíjačkách" ktoré sú súčasťou auta. okolo "nabíjacích kábloch" je už veľa debát a ešte viac výrobcov. a malé upresnenie - iba TESLA a renault ZOE vedia nabíjať troma fázami (3 vstavané nabíjačky, batéria tiež na tretiny), pri ostatných elektroautách ide o využitie iba JEDNEJ FÁZY z troch, to všetkopreto, že sú to najbežnejšie zásuvky/zástrčky vhodné pre 16/32A prúdy. pomerne bežne sa vyskytujú ešte 16A modré jednofázové konektory v autokempoch a na marínach.
tuná mnohí sú proti plynu v autách. a to je vcelku už zo všetkých strán prebádaná tématika. máš potuchy aký je problém "udržať" vodík aby neutekal? výrobca nádrží do áut má vyvinutý materiál, ktorý má "veľkú nepriepustnosť" a to je vodík "iba" silno stlačený, nie kvapalný.
a tie tisíce kamiónov- to je PROJEKT, rovnako ako vlak a stovky tankovacích stojanov, stovky projektov a plánovaných elektroautoobilov od svetových výrobcov áut. vo švajci už jazdí nie prvá generácia upravených baterkových kamiónov pre LÍDL. aj s muchami a detskými bolesťami.a tesla SEMI už je na cestách, zatiaľ vozí vlastnej firme, číňania prevádzkujú stovky baterkových elektrobusov (vyrábajú aj v maďarsku). a iba na okraj - viem, čo je to za problém vymyslieť a vyrobiť prepravné nádoby (nie v aute, ale na ložnej ploche. lebo únik znamená smrť v širokom okolí.
@ RTG 3F bežné autá nevyužívajú, iba jednu fázu. a druhá, podstatná vec je tá, že nik nenabíja od NULY, zničil by batériu véééľmi rýchlo. nabitie má byť medzi 20-80%, je možnosť v núdzi (lenivosti) ddoraziť "domov" na nule, ale okamžite nabíjať, nabitie na 100% jemožné ak okamžite vyrazíš. okrem toho elektronika nepustí vybitie do skutočnej nuly a nedovolí nabiť skutošne doplna, je tam ochranná kapacita. a k nabíjaniu malým či vysokým prúdom, striedavým či jednosmerným - teórií je veľa, dnes sa potvrdzuje tá, ktorú razil jeden amík (vedec zaoberajúci sa lion) - že pri malom prúde sa nevratné zmeny prejavia skôr. odporúča rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom vysokým napätím.
kúpiť si "nabíjačku" je ešte pre jednotlivca pridrahá záležitosť, ak tí, čo majú na tesly to nerobia, max majú solárne elektrárne a prebytkami dobíjajú auto(á). iná vec je "nabíjací stĺpik" s 1-3F 230/400V, kde dáš voľne k dispozícii, prípadne cez nejakú skupinu možnosť dobíjať. z česka prišla napr. ev-mapa.
@IvanH - ak nenabíjaš auto s dojazdom 100km a menej a denný priemer je 40km, nabíjaš ob deň. tak to robia aj tí, čo garážujú, nie je vhodné ani prebíjať, ani nedobíjať.
v Ba je nie jedno miesto, kde sa dá "pomaly" nabíjať (nákup, kino, reštaurácia bezplatne, naopak v Tatrách je pri (rýchlonabíjačkách) husto. a už bude aj tak, že hotal použijem iba ten, kde je zásuvka. a z diskiusií vidím, že sa viacerí snažia. asociácia (hotelov?) na svojej stránke dala link, kde záujemca dostane všetky info a pomoc pri získaní "walbox-u" priamo od tesla grátis. jediný záväzok je bezplatné nabíjanie zákazníkom. dostane nabíjačku, návod inštalácie, a bezplatnú celosvetovú reklamu na MAPE nabíjacích staníc TESLY.