Autor Téma: (307) - Startovanie 307 SW HDI  (Prečítané 5994 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin1984

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
(307) - Startovanie 307 SW HDI
« kedy: 10.09.2015 - 11:08:27 »
Dobry den chcel by som sa opytat mam PEUGEOT 307 SW 2.0HDI 66KW a pri startovani hlavne ked je chladnejsie mam problem zo startovanim dlho toci kym nabehne.V peugeot servise v ziline nasli zavadu zhavice tie sa vymenili ale robi to stale to iste.Vedeli by ste kmi niekto poradit dakujem.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.415
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #1 kedy: 10.09.2015 - 12:05:29 »
Nepadá ti nafta? Pred prvým štartovaním skús natlačiť palivový okruh a k máš v okruhu balónik.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 508GT sedan 2.0 HDI, 133kw, 2015 čierna Perla Negra.
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,5633.msg74560.html#msg74560
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006,   predané.
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #2 kedy: 10.09.2015 - 12:47:59 »
skusil by som merat napatie na zhavicoch, ci tam vobec ide.
dalsi variant je aj ako judes vravi, hoci to by ti robilo aj ked je teplo, nie ked je iba chladno.

skontroluj napatie na zhavicoch ci po zapnuti kluciak vobec zhavi.
aky zvuk ma motor hned po nastartovani ?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline pavol2078

  • ID: 076
  • Moderátor
  • Expert
  • *******
  • Príspevkov: 2.294
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #3 kedy: 10.09.2015 - 20:07:55 »
Marcel motor po nastartovani ma takyto zvuk :ratatatataaaratat prepac nedalo mi to :D
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 306 1.9DT   - EX
Peugeot 307 2.0Hdi/Fap OFF=> SaLi moja radosť ] VIN: vf33crhsb82290694 - EX
Peugeot 307SW 1.6 16V + LPG = rv.2007 imidžovečka na R17 chalengeroch ]
Peugeot 407SW 1.6HDi 80kw/FAP OFF-
Peugeot 508 SW 2.0HDi 120kw AT/6 CHIP by Straki 144kw

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #4 kedy: 10.09.2015 - 22:36:29 »
kukni sa do svojho podpisu ty ratatatata... chalan chce poradit, vtipy a videjka su o vlakno vedla...  :nech
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline pavol2078

  • ID: 076
  • Moderátor
  • Expert
  • *******
  • Príspevkov: 2.294
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #5 kedy: 11.09.2015 - 13:21:53 »
Dobre sak hneed nebud vazny nie sme na sude :)

Co sa tyka zavady nieco podobne mi robilo ked som mal zle vstrekovacie cerpadlo ze dlho startovalo...  Kazdopadne zhavice premeraj aj ked si myslím ze to nebude nimi ak ma pamet neklame hdi zhavi az pod 0st nie?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 306 1.9DT   - EX
Peugeot 307 2.0Hdi/Fap OFF=> SaLi moja radosť ] VIN: vf33crhsb82290694 - EX
Peugeot 307SW 1.6 16V + LPG = rv.2007 imidžovečka na R17 chalengeroch ]
Peugeot 407SW 1.6HDi 80kw/FAP OFF-
Peugeot 508 SW 2.0HDi 120kw AT/6 CHIP by Straki 144kw

Falco

  • Hosť
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #6 kedy: 11.09.2015 - 14:07:59 »
Nafta sama o sebe na zaklade fyzikalnych vlastnosti hori pri samotnom stlaceni so vzduchom. Na tom principe aj funguje jej celkove spalovanie v motore. Rastucim tlakom vzduchu rastie aj teplota, ktora zmes zapali - vznieti (preto vznetovy motor). Preto nepotrebuje sviecky ako benzin. Zhavenie prebieha len v nizkych teplotach aby nebola zmes moc chladna (ohrejui vzduch) a narast teploty stlacenim by tym padom bol maly. Ci je to pod 0 alebo pod 10 nie nevie nik. To je nastavene v RJ a urcite to ovplyvnuje viacero faktorov. Minimalne teplota motora a teplota nasavaneho vzduchu.

Osobne by som sa zameral na cidlo teploty. Je mozne, ze zhavice vymenili, ale ak cidlo teploty hlasi, ze je dost teplo aj ked nie je, tak Ti RJ zhavenie nepusti. Potom trva nez motor bez zhavenia naskoci, pretoze naskoci len na zaklade toho co som napisal uz hore. A preto musi zmes aj 2x stlacit aby sa zohriala a vznietila.

Kedze v hre su minimalne 2 veliciny a to teplota nasavaneho vzduchu ako aj teplota motora, tak ak bude vonku -30, ale motor bude mat 30 stupnov tak bude zhavit. Ked auto vyberies z mrazaku a bude mat motor -30 a vonku bude 30 stupnov, motor bude zhavit. Takze jedna z tychto velicin moze byt vadna. Vacsinou odchadza cidlo teploty motora, t.j. teploty chladiacej kvapaliny. Motor v tom pripade moze mat 10 stupnov, vonku moze byt 5 a potreboval by zhavit, pretoze nasany vzduch je moc chladny na samovznietenie, ale cidlo teploty vody mu povie, ze kasli na to, motor ma 30 to zvladneme bez zhavenia.


edit: cidlo ma objednavaci kod v autokelly EPS 1.830.292

edit2: rozpisal som sa

edit3: Palo, Tvoj problem s cerpadlom bol pravdepodobne v tom, ze nespravne davkovalo. Resp. pri studenom motore je zvykom, ze v novych autach je rozdelena startovacia davka vstreku z jedneho na 2, aby bol plynulejsi narast tlaku vo valcoch a aj maksi chod motora. Pokial RJ chce davkovat dvojito, ale cerpadlo to nejakym sposobom neumozni, tak je potom malo nafty a opat problem so startom a aj s chodom motora zastudena (to Tvoje "ratatatatata")
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline winco

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 213
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #7 kedy: 11.09.2015 - 14:31:18 »
žiadnu zmes nestlačí viac krát ako raz :) to je zase princíp 4T motora...... ale inak hovoríš dobre....ale aj tak stačí zmerať napätie na žhavičoch....ak tam napätie je tak čidlo teploty je OK tak len žhaviče vymeniť .....
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 206 1,4i 55kW 3D XS r.v.1998 VIN:VF32CKFXE40135866
-výmena motoru za 1,6i 8V 65kW vin:VF32CNFZE40813495
-sport intake
-zadný diel supersprint, ladene zvody, stredná trubka priemer 48,2mm
-zadná náprava SW GTI, zníženie 35mm, pružiny Weitec

Falco

  • Hosť
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #8 kedy: 11.09.2015 - 14:37:27 »
Princip 4T motora je super :) ale v reale ked tu zmes stlacis a nedojde k fazovej premene nafty na plyn, tak nevytlacis do vyfuku vsetko. Vytlacis vacsiu cast vzduchu s palivom, ale cast Ti tam zakonito musi ostat, samozrejme to nie je 100% objemu, je to mozno 5% (to je otazka kolko priestoru ostane vo valci ked sa dostane piest do hornej uvrate (kompresny pomer) a aky je tlak vo valci), no vzdy tam nieco ostane. A tento zvysok je uz po prvom stlaceni predhriaty, preto sam o sebe dohreje dalsiu nasatu zmes a aj zapalovaci priestor kde narastie tlak a pri druhom stlaceni to uz vznieti dany valec z dovodu vyssieho tlaku. Treba si uvedomit, ze tlak vo valcoch nie je konstantny, ale rastie s teplotou. Dalsi bod je to, ze pri prvom cykle diesel uz rovno nasaje aj znacne mnozstvo oleja, ktory dopomoze vznieteniu. Inak povedane, taky diesel so zlym zhavenim uz len vdaka ogrcanym stenam valcov od oleja dosiahne zvysenie kompresie a tym aj kriticky bod pre vznietenie.

A to je prejav dlheho startovania.

edit: Kazdopadne. Cela veda je o tom, ze motor potrebuje mat urcitu minimalnu teplotu vo valci (napr. 10 stupnov), aby dosiahol svojou konstrukciou vznietenie zmesy na prvu kompresiu. Bud je motor ohriaty (cidlo teploty vody) alebo nasaje dostatocne teply vzduch alebo ten vzduch zahreje zhavicom - teda zhavic funguje.  Tieto 3 veci treba preverit.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.972
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #9 kedy: 11.09.2015 - 22:39:54 »
proste to chce diagnostiku a hned zistis aj cidlo teploty aj to ci ide alebo nejde napatie na zhavice, aby zas nemeral zbytocne :chuckle
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Martin1984

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #10 kedy: 11.09.2015 - 23:20:27 »
Skusal som balonikom dotlacit naftu a boli tam vzduchove bublinky.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.415
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #11 kedy: 11.09.2015 - 23:52:57 »
A skúšal si hneď po natlačení balónikom (natlačiť až pokým balónik nestvrdne) štartovať?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 508GT sedan 2.0 HDI, 133kw, 2015 čierna Perla Negra.
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,5633.msg74560.html#msg74560
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006,   predané.
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Martin1984

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re: (307) - Startovanie 307 SW HDI
« Odpoveď #12 kedy: 12.09.2015 - 01:33:32 »
Ano skusal ale stale to robilo to iste aj ked som natlacil
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »