Zapalovacie rampy su veru vacsinou drahe, ale aj samotne cievky nie su lacna zalezitost. Kus na 406tku stoji 25eur. Takze za 4 to mas rovnu stovku. Si na tom pomerne lepsie
ja som ich musel menit vsetkych 6. Takze 150eur padlo len tak. Toto je inak dost casto zanedbavany problem. Paradoxne ak zapalovanie blbne, diagnostika motora by mala detekovat chybu vynechavania zapalovania.
Na margo vysokej spotreby, treba si uvedomit, ze pri benzinovych motoroch aj lambda sondy maju svoje zivotnosti (udavana zivotnost lambda sondy je 160 000km). Mna momentalne caka vymena vsetkych 4. Prejavy su najcastejsie nepravidelny, nekludny chod motora, vahave reakcie pri zmene jazdnych rezimov, vyssia spotreba, nizsi tah. Lambda sonda pracuje v 2 rezimoch na benzinovom motore. Jeden je pracovny rezim kedy lambda sonda osciluje, t.j. pri rovnomernej jazde kedy nie je prudka akceleracia ci deceleracia. Vtedy lambda sonda dava udaje RJ, ktora upravuje pomer benzinu a vzduchu na dosiahnutie stechiometrickeho pomeru. Pri akceleracii sa lambda sonda dava do rezimu kedy RJ udaje z nej neberie do uvahy, ale pouziva prednastavenu vstrekovaciu mapu + pripadne dlhodobe korekcie z lambda sondy pri jej pracovnom rezime. Preto najcastejsie badat problemy ako nerovnomerny volnobeh, akoby jemne samovolne pravidelne pridavanie pri volnobehu, kopnutie motora pri akceleracii po kludovej jazde ci oneskorene reakcie na pozadovanu akceleraciu.
K tymto javom dochadza preto lebo lambda sonda bud interpretuje nekorektne udaje pocas svojho pracovneho rezimu alebo sa jej pracovny rezim dostava aj do fazy akceleracie/deceleracie, t.j. osciluje vtedy ked nema a ovyplvnuje tak tah motora. Dolezity fakt je, ze je rozdiel ak lambda sonda pracuje nekorektne alebo nepracuje vobec(je odpojena). Ak pracuje nekorektne, ma to negativny plyv na chovanie motora. Ak je odpojena, RJ detekuje, ze odpojena je (posiela neustaly kontrolny signal) a vtedy pouziva vyhradne prednastavene pomery z RJ, ktore mierne obohacuje (aby nedoslo k pripadnemu samozapalu chudobnej zmesy = vyssia spotreba). Preto je niekedy vhodnejsie ked nie je vymena lambda sondy mozna a je defektna, ju priamo odpojit (avsak len ako nudzove a docasne riesenie).