Taketo spravanie som vacsinou videl ked sa vymenil filter za tzv. "hrusku" .. tym vznikal iny tlak v sani ako by mal. Neviem ako u tychto starsich, ale pri common-rail si prakticky RJ snima tlak turba a tlak v sani.Ale cele je to prakticky rovnake u kazdeho jedneho motora. Je to o mechanike plynov.
Ked je plynovy pedal pusteny, turbo by malo tlacit len tolko kolko motor vytlaci. Cize vznika v sani slaby podtlak, pretoze motor si doslova taha len tolko kolko potrebuje tym, ze vyrovnava tlak v medzi valcami a sanim.
Poznamka.: Takto funguju atmosfericke motory, nie na principe pretlaku (turbo motory), ale na principe podtlaku. Motor svojim objemom a otvorenim sania do prazdneho valca vytvori podtlak a nasaje zo sania vzduch. Skrtiaca klapka obmedzuje mnozstvo nasaneho vzduchu.
Ak sa niekde zacne prisavat vzduch, tak sa tento podtlak straca a dostava sa na hranicu atmosferickeho tlaku, ktory je vsak uz pre motor prakticky vo volnobeznych otackach "pretlakom" - inak povedane, uz dostava viac vzduchu. A to mu doslova dovoluje nasat si viac a zvysit otacky. Preto napr. ak by si dal dole skrtiacu klapku a nastartoval, tak Ti motor vytoci na maximalne otacky a preletia Ti piesty hlavou. Alebo ked vymenis vzduchovy filter ci sanie za ine, ktore nie je robene na ten motor, tak bude mat ine vlastnosti a moze sposobovat bud vacsi podtlak a motor dusit alebo sposobovat pretlak a motor davat viac do otacok.
Zase naopak, pri pridani, budes mat stratu tlaku, ktory turbo vytvara a cez netesnost bude unikat.
Tlak sem, tlak tam .. snad si sa v tom nestratil
