Najbližší zraz: Veľký letný zraz Revište - 29.6.2019Všetky novinky ohľadom fóra nájdete v tejto téme...
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
Rozdiel je az pri 100kW kde je 16V. 66 a 80kW su oba 8V identickemotory s rovnakymi hlavami, turbom aj cerpadlom. Ine su vstrekovace.
HDI (high density interconnect) Nejprve pár hlavních údajů: Objem 1997 cm3 “dvoulitr“, výkon 66 kW (90 k) při 4000 ot/min, točivý moment 205Nm při 1900 ot/min., kompresní poměr 17,6:1, 8 ventilů, rozvod OHC, CO2: 138 g/km. Servisní interval 20000km. Výměna rozvodového řemene po 160000km! nebo 5letech. Hádéíčko nahradilo motor TD v roce 1999. Je zajímavé, že HDI k dosažení 66kW intercooler nemá, možná nepotřebuje. Je stále velmi tichý, používá moderní systém commonrail, technologii piezoelektrického ovládání vstřikovací trysky. Pozor na špatnou naftu. Není problém dostat ho nad 4000. Po otáčkách má doslova chuť. Naopak v nízkých otáčkách, tím myslím opravdu nízké tj. pod hranicí cca 1500, je nesvůj. Dalším rozdílem je pracovní teplota. Ta je u motoru HDI okolo 70°C, což je výrazně méně, než je běžné. Doporučený olej, je plně syntetický 5W40. Dnes je tento motor v koncernu PSA, Ford (pod označením TDCI), Mazda, Volvo …