Ahojte vespolek
Už dlhší problém pozorujem technický problém s 306 S16/GTi-6 s motorm XU10J4RS (iné označenie CRFSW).
Mám silné tušenie, že pôjde o elektrickú závadu, možno dokonca záležitosť nejakého snímača. Niektorí z Vás vedia, že o auto je postarané a je vo vynikajúcej kondícii,
ale toto je vec, ktorú by som rád odstránil. Funkčne síce nevadí, ale chcem to mať tip-top.
Popis:
V nízkych otáčkach, v rozmedzí 1200-1800 ot občas pri jemnom dotyku plynového pedála motor pocukáva.
Ak v tomto momente pridám, motor prestane cukať a normálne pridáva.
Nejde o dusenie, ani neskapína, ani nestráca výkon, ide len o trhavý pohyb na jeho uložení, ktorý sa prenáša do karosérie a je cítiť klasickým cukaním.
Sloven sa to dá napísať asi nasledovne - nevie sa rozhodnúť či má vybuchovať alebo nie. Vo výsledku je to akési jemné strielanie do výfuku.
Paradoxne vo vyšších otáčkach ako cca 1800 už žiadny problém nemá, a to ani pri ostrej jazde vo vysokých otáčkach. (vylúčil by som palivové čerpadlo).
nápoveda - občas ak v týchto nízkych otáčkach spustím nohu z plynového pedála a chcem spomaliť, občas ako keby neodpojil prívod paliva a nebrzdí motorom, ale ide rovnako
ďalej ako keby som mal nohu na plyne tak, kým som ju dal dole z pedálu.
Mám podozrenie na snímač polohy škrtiacej klapky.
V tomto článku :
http://www.pugaddicts.co.uk/2013/06/bosch-throttle-position-sensor-tps.html a na anglických fórach sa píše, že ide o súčiastku, ktorá sa vie pokaziť a nebol by som prvý ani posledný prípad s týmto prolbémom s GTi-6. Obvyklými prejavami sú "problémy s brzdením motorom", výpadky pri akcelerácii a zvýšená spotreba
výpis urobených vecí, ktoré by mohli mať vplyv na problém:
Bol vymenený palivový filter
Vyčistený vzduchový filter
vyčistené sacie parohy a škrtiaca klapka
preventívna výmena čidla teploty pre RJ
nové zapalovacie sviečky cca 7000 km dozadu
žiadna závada na diagnostike
cukanie sa prejavuje aj s originálnym, aj celopriechodným ladeným výfukom
Ja osobne si myslím, že to bude spomínaný snímač, pôjde najskôr o nejaký potenciometer s klasickou odporovou dráhou, ktorá sa možno už vydrala.
Budem rád za akúkoľvek radu či pripomienku, potvrdenie alebo vyvrátenie mojich dojmov.