Prevodovka ma problem s krutiacim, nie s vykonom. Kazda prevodovka ma stanovene hodnoty, aky krutiaci moment znesiel. Povedzme, ze na mojom aute, ktore ma 285Nm je prevodovka, ktora zvladne 330Nm (automat). Takze akykolvek tuning, ktory by som chcel spravit, by som musel menit prevodovku za inu, pretoze tato by isla nadoraz. Samozrejme pri manualnej prevodovke je to trosku ine, nakolko tie maju vyssie hodnoty, ktore znesu, ale tiez to nie je nic extremne.
Dalsia vec je klukovka, ktora taktiez moze dostat na hubu. Tymto boli zname napriklad renault motory 2.2dci a 1.5dci, ktore mali nedostatocne urobene kluky. Najma 2.2dci, ktorej klukovka odchadzala bez akehokolvek tuningu po par tisic km.
Takze je jedno ci budes chodit normalne alebo nenormalne, jednoducho ten krutiaci moment je tazsie obmedzit.
Ja osobne by som sa tymto smerom neuberal. Ak chces auto na chipovanie, tak si treba zaobstarat skor benzin, tam je viacero moznosti, ktore sa daju spravit.
Pri HDi rataj aj so vstrekovacmi, turbom, ktore sa budu opotrebovavat viac. Ked uz chces teda zvysenie vykonu, skusil by som ist takou menej invazivnou cestou ako napr. odstranenie FAP, kupa vacsieho/kvalitnejsieho intercoolera, uprava sania, uprava vyfukoveho vedenia (od zvodov az po koncovy tlmic) ..
Este taky dodatok: Na 406 coupe klube je jeden typek, ktory ma 3.0 v6 a manual, ktory postupne z 210 koni nahnal na 580 koni. Uz pri prvej uprave menil prevodovku, daval novu kluku, nove, ostre a odolnejsie vacky, kopec veci si vyraba sam, ale je tam toho neurekom co vsetko na tom motore musel porobit, aby mal zabezpecenu odolnost casti.