Je to síce od témy, Modzilo určite nebude "nadšený" mojím príspevkom, ale nadá mi napísať moje skúsenosti so zárukou v Peugeote. Hneď na úvod napíšem, že nie sú práve najlepšie. Našťastie Peugeoty sú kvalitné autá, a tých opráv zas toľko nepotrebuje. Preto sa fakt divím, importérovy, že pre pár šupov si je ochotný pohnevať zákazníkov?. Je to príbeh asi 4roky starý. Na 207čke som potreboval vymeniť tyčky stabilizátora. Mal som doplatené záruku tak si myslím, žiaden problém, ´bohu žiaľ. V CDF ZA ma odpinkly, a nemienili sa so mnou ani baviť. do 40tkm, keď som žiadal vysvetlenie, jednoducho je to tak a bodka. Ináč chcel som komplet prehliadku, čiže aj výmenu oleja.... Keď som požadoval vysvetlenie, dostalo sa mi až v inom servise, kde tvrdili, že tyčky stabilizátora, je spotrebný materiál? hovorím reku fajn, ukážte mi kde je to napísane, a vtedy ma odkázali na dokument, ohladne záručných podmienok , ale k nahliadnutiu mi ho odmietli dať. A tuná tvrdím, že tie 4A4ky sú tajné, nie ako Modzilo tvrdí, lebo sa k ním človek jednoducho nedostane, keby neboli tajné, tak by boli zavesené na internete. Nakoniec ma servis dostal, kde mi citoval servisnú knižku, kde je vypísané , čo je spotrebný materiál, kde na konci zoznamu, je čarovné slovíčko " atd." Čiže v podstate servis pod spotrebný materiál dokáže skryť všetko. Ono v podstate auto je spotrebný materiál, čiže neplatí naň záruka ako celok. Podľa môjho názoru, dielce, ktoré podliehajú z príncipu k opotrebeniu sú spotrebák. Brzové obloženie nemôže fungovať, bez toho, že by z neho neubúdalo, podobne spojka, stierače. Ale do spotrebáku dať tyčky stabilizátor, je len bohapustý výmysel importéra. (ono výhovorka, že "slovenské cesty" nie je na mieste, lebo keď kupujem auto na Sk, tak ich musí vydržať, alebo má byť zákazník dopredu upozornený, na tuto skutočnosť, že auto nie je vhodné na slovenské cesty, a mal by to podpísať, že to akceptuje). Ono aj o tom, je podnikanie, že firma by si mala v prvom rade vybudovať dôveru k zákazníkový, a až potom môže od neho požadovať, aby platil. Väčšiná zákazníkov, je takých, že keď má k firme dôveru, tak nemá problém, za kvalitné služby aj zaplatiť. Ale keď vidí, len špekulácie, ako ošmeknúť zákazníka, tak to fungovať nebude. No konkrétne k tým tyčkám: chcel som servis cca 150€, doplatil som predĺženú záruku cca 200€, a v CD final, mi nebol ochotný výisť v ústrety, a vymeniť mi tie tyčky. Servis, sice v tom momente ušetril neakých 20€, na materiály, ale fakt neviem či mu to stálo za to?. Snažil som sa aj na kompromis, zaplatím materiál, prácu dáte vy, ani to nebol servis ochotný spraviť. Takže daľšieho Peugota som kúpil u iného predajcu, a na prehliadky taktiež chodím k inému predajcovy.
Na záver sa ospravedlňujem všetkým za OT. Chcel by som požiadať Modzilu, nech to neberie osobne, očakávam, skôr, že v tomto príspevku nájde inšpiráciu k zamysleniu. Viem, že to nemá jednoduché, ale kto to má jednoduché, že.