Pacho, foto zlomenej remenice nemam. Ale prvá foto na ktorú sa pýtaš, je hneď po odstránení krytu v servise.
Mám už aj výsledky servisu.
Asi som mal šťastie v nešťastí. Popíšem postup opravy.
Najprv sa objednala a vymenila rozvodová súprava spolu s remenicou (zlomeným ozubeným kolesom). To z toho dôvodu aby sa nemusela dať dolu hlava, v prípade že by sa tu jednalo o jeden z mála motorov kde ventily nezasahujú do dráhy piestu a teda nie sú poškodené. Auto však naďalej neštartovalo. Čiže otec meral tlaky vo valcoch aby zistil či skutočne nie je poškodená sústava ventilov. Tu narazil ale na problém, dva zo žhavičou sa mu zlomili a tak ich musel nechať vytiahnuť. Potom čo firma vytiahla zalomené žhaviče, bolo možné zmerať tlaky aj v týchto valcoch. Nakoniec ale meranie tlaku ukázalo že je všetko v poriadku. Auto však I tak neštartovalo. Ale keďže otec je profík vedel že je tam problem s vačkovou hriadeľkou. Ukázalo sa že je ohnutá - pravdepodobne zlomená remenica trhla remeňom a pri tom šklbnutí ohlo aj vačkovú hriadeľku.
Po výmene Vačkovky, a snímaču polohy kľuky (ano aj ten dostal asi pecku tak odišiel), auto beží ako hodinky.
Rezultát:
Vymenené rozvody - ktoré som sa aj tak chystal meniť
Vymenené žhaviace sviečky - otec ma uistil že tieto by sa museli aj tak s istotou po pár rokoch vymeniť, Spomenul aj že dva žhaviče menené už boli. Práve tie originálne sa mu zalomili.
Vymenená vačková hriadeľka - nejaké jej uchytenia a podobne, remenica, snímač polohy kľuky.
Oprava cca 500 e (260 E z toho bola cena 4 nových žhavičov a odstránenie dvoch starých)
Pre tých ktorí majú 1.6 E-hdi 88Kw mám dobrú správu. Je to jeden z mála motorov ktorý aj pri roztrhnutom remeni nikdy neohne ventily svojimi piestami.
Už sa teším až ho znova vezmen do ruky a pôjdem sa previezť.