Prečo skôr vek hrá úlohu pri životnosti a spoľahlivosti auta? Rozumiem, že tesnenia, hadičky podliehajú starnutiu, ale to nie je nič vážne. Naopak, keď sa niečo používa, prirodzene sa opotrebuje. Povedal by som, že musí byť zásadný rozdiel pri tom istom modeli auta, ktoré má ročný nájazd 10 000 km ako auto, ktoré má ročný nájazd 30 000 km. Potenciálne, čím viac kilometrov, tým väčšia pravdepodobnosť poruchy v dôsledku opotrebenia jednotlivých dielcov. Teraz vychádzajme z toho, že autá by mali totožnú starostlivosť.
Dosť ma to zaujíma, lebo na trhu s jazdenkami je veľmi veľa áut, ktoré majú stočené kilometre, je jasné, že trojkové BMW nemôže po 7 rokoch stáť 10 000,-eur a mať najazdených 30 tis. km. Tak mu hodnota prirodzene nemohla klesnúť.
Keď už sme pri tej starostlivosti, stačí sa držať odporúčaní od výrobcu s miernymi modifikáciami (napr. meniť olej po 10 000 km, nie 30 000) alebo čo všetko by mal zahŕňať ročný servis? :-)