Autor Téma: Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012  (Prečítané 8890 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Stalker 3008

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 6
Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« kedy: 20.02.2018 - 21:11:09 »
Zdravím všetkých šťastných majiteľov Peugota.
Som nový člen,neviem presne ako funguje toto forum,ale verím že mi niekto pomôže. Nedávno som si kúpil Peugeot 3008  2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012. Auto je  celkovo veľmi zachovalé,bez zjavných závad,takže som spokojný.
V čom je problém? Mám možnosť diagnostiky ,nie však originál Peugeot ale Bosch.  Prešiel som takmer všetko a našiel som pár závad v RJ. Nič čo by priamo mohlo ovplyvniť dôležité systémy. Zameral som sa hlavne na motor ,lebo sa mi zatiaľ nepodarilo dosiahnuť výrobcom uvádzanú spotrebu paliva 3,8l / 100 km aj napriek tomu,že jazdím veľmi jemne a plynulo.
Kontroloval som dávku paliva v mg ,ale nemal som to s čím porovnať. Na internete som nenašiel takéto podrobné tech údaje. Chcel by som poprosiť o radu alebo technické informácie ohľadom  spotreby paliva,prípadne ako na kontrolu spotreby. Bol som aj v značkovom servise,ale tam mi povedali,že sa to zistí až pri diagnostike. Moja spotreba je zatiaľ 5,6l - kombinovaná.
Neviem to určite ,ale teplota motora v týchto dňoch je cca 70-75 stupňov C. To sa mi tiež nezdá v poriadku,alebo je to normálna teplota motora?
Ďakujem pekne ...


Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.730
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #1 kedy: 20.02.2018 - 21:46:24 »
Teplota motora by mala držať 82°C (u HDi). Začal by som určite tým, 70 je málo.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #2 kedy: 20.02.2018 - 23:00:24 »
70 nemusi byt malo ani po 10km... zalezi po kolkych km tu teplotu pozera...
hdi su vysokoefektivne motory a tazko sa zahrievaju. takze zalezi po akom case pozeras tu teplotu a aky je charakter cesty a hlavne aka je okolita teplota vonku.
5,6 mi pride v pohode, zalezi v akych podmienkach ma hybrid fungovat, mozno tieto podmeinky ani nenastanu, takze tazko takto povedat.
podmienky udavane vyrobcom sotva dosiahnes, ak ti niekto povie ze ma spotrebu 2,6 toto milujem na setrilkoch tak mu never prosimta, lebo to ti aj ja na palubaku spravim bezproblemu :)
« Posledná zmena: 20.02.2018 - 23:10:49 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Stalker 3008

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 6
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #3 kedy: 21.02.2018 - 18:02:12 »
Ahojte, tú teplotu som sledoval cca 125 km pri vonkajšej teplote 4 stupne C. Teplota motora nebola stále taká istá, pohybovala sa od 70-75 stupňov . Viem, že určite nedosiahnem spotrebu udávanú výrobcom,ale ak si kúpim hybrid,tak by som ozaj rád vedel aká je reálna spotreba,alebo aká by mala byť reálna spotreba. V meste je to asi 5l/ 100km,ale pri ustálenej rýchlosti 90km, mám cca 5,5 l na palubnom počítači-informačnom displeji. Pri jazde do kopca občas aj 15l/100km. Keď som pozrel videá na YouTube,tak tam mali chlapi o liter menej.
Mám možnosť diagnostiky ,ako som už písal,tak by som bol rád ak by mi vedel niekto pomôcť s hodnotami dávky paliva ,alebo prípadne z vlastnej praxe- skúsenosti,prezradiť v čom je problém.

Offline pavol2078

  • ID: 076
  • Moderátor
  • Expert
  • *******
  • Príspevkov: 2.294
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #4 kedy: 21.02.2018 - 18:28:26 »
nato ze hybrid tak akasi divna spotreba ja mam 120kw v automate 508sw este aj s chipom a viem jazdit aj za 4,8-5,5l priemerne za 6,5L .....

edit: som nevedel ze 3008 sa robila aj hybrid
Peugeot 306 1.9DT   - EX
Peugeot 307 2.0Hdi/Fap OFF=> SaLi moja radosť ] VIN: vf33crhsb82290694 - EX
Peugeot 307SW 1.6 16V + LPG = rv.2007 imidžovečka na R17 chalengeroch ]
Peugeot 407SW 1.6HDi 80kw/FAP OFF-
Peugeot 508 SW 2.0HDi 120kw AT/6 CHIP by Straki 144kw

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #5 kedy: 21.02.2018 - 19:43:29 »
boze zas ten Palo s tym svojim 120kW v automate a jeho 4,5 litrami na sto...  :D
nie kazdy sa trmaca po dialnici 90km/h...
a ano, 3008 je aj v hybride niekde od roku 2012,  a s vykonom az do 147kW,
co sa nepredava na SK neznamena ze neexistuje :)

k veci... vies ako ten hybrid ma fungovat?
to elektricke pohanadlo v tvojej 3008 pokial sa nemylim je iba pre zadnu napravu a ma pomahat tomu predku
cize cisto naftovemu motoru. tvoje auto vazi mozno az 1800kg, neviem presne nezistoval som to, no prave
kvoli baterii a elektromotoru je vaha vyssia. Tvoju spotrebu nevnimam teda ako vysoku, prave kvoli vahe.
ja vnimam hybrid ak vyhodu kvoli vykonu, krutiaku, nie kvoli spotrebe :)
« Posledná zmena: 21.02.2018 - 19:56:34 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.394
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #6 kedy: 21.02.2018 - 20:05:29 »
Predpokladám že pohon elektromotora bude fungovať tak ako pri modeli 508 a to do 50km/h ide čisto na elektriku pokým neklesne kapacita bateriek pod určitú hranicu vtedy štartuje spaľovací motor a v prípade potreby vyššieho výkonu.
Vyššiu spotrebu by som videl aj v prípade častejšieho prepínania medzi pohonmi a tak spaľovací motor sa nezohreje na prevádzkovú teplotu,  vtedy je spotreba vyššia. Za ďalšie 3008-ma je vyššia kde pôsobí vyšší odpor vzduchu, tak niet sa čomu čudovať.
« Posledná zmena: 21.02.2018 - 20:07:30 od Judes »
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline pavol2078

  • ID: 076
  • Moderátor
  • Expert
  • *******
  • Príspevkov: 2.294
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #7 kedy: 21.02.2018 - 20:08:47 »
neviem kde som napisal ze sa trmacam 90kmh narazam na tu spotrebu, ze nato zeje to hybrid je to dost , ja na spotrebu nejazdim len som napisal za kolko viem jazdit :)

takze klidek Marcel :)
Peugeot 306 1.9DT   - EX
Peugeot 307 2.0Hdi/Fap OFF=> SaLi moja radosť ] VIN: vf33crhsb82290694 - EX
Peugeot 307SW 1.6 16V + LPG = rv.2007 imidžovečka na R17 chalengeroch ]
Peugeot 407SW 1.6HDi 80kw/FAP OFF-
Peugeot 508 SW 2.0HDi 120kw AT/6 CHIP by Straki 144kw

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #8 kedy: 21.02.2018 - 20:23:17 »
Presne aj ako Judes pise... :)

Pali, ale naco spominas tvoju nizku spotrebu, ked nevies pri akej rychlosti on mera spotrebu a hlavne charakter ciest
tvoj koment bol irelevantny a nic nevypovedajuci. nemas ani take auto ani taky motor ani taku hmotnost. nic spolocne,
porovnavas teda neporovnatelne :) to ze vies jazdit za tolko nikoho nezaujima.
ale ok, beriem spat.


peace



« Posledná zmena: 21.02.2018 - 20:31:51 od Marcel00 »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Stalker 3008

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 6
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #9 kedy: 21.02.2018 - 20:34:54 »
Vďaka za informácie... viem ako funguje hybrid,inač by som si ho nekúpil. Je to tiché ,pohodlné auto a musím povedať,že sa francúzi pochlapili..., áno,váži cca 1800 kg , ale poďme k veci ,čo tá spotreba? Nemyslím si,že by si 3,8 l francúzi vycucali z prsta. Uvádzajú to skoro všade. V testoch  to vyšlo ale podstatne ináč ... asi o liter viac,čo by bolo v pohode. Hybridný pohon je veľmi dobrý v meste a na okresných cestách,pri prejazdoch cez obce,alebo pri posúvaní v kolone. Na dialnici sa chová ako klasický dvojliter.
Pohon elektromotora funguje aj pri 70km ,ak je batéria nabitá,ale len pár sto metrov,pri 50 km prejdete aj celú obec na el.pohon cca 2-3 km.
Aj napriek tomu som ešte nedosiahol kombinovanú spotrebu pod 5l, ale len 5,6.
Auto je dovezené z Talianska a má najazdené 92000km.
Som skutočne rád ,že sa venujete tejto téme ,ale zatiaľ sme sa nikam nedostali,snáď ešte  skúsim najprv vymeniť termostat a potom napíšem ako to dopadlo.

Falco

  • Hosť
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #10 kedy: 21.02.2018 - 20:51:12 »
Co som davnejsie cital nejake informacie o tomto aute, tak hybrid sa v nom v zasade vobec neoplatil. Problemom bola hlavne vysoka hmotnost auta s hybidnou sustavou a naftou. V konecnom dosledku vychadzala spotreba rovnaka a casto aj vyssia ako pri klasickej nafte. Hlavne pri presunoch vacsou rychlostou si musel tahat neaktivny elektricky pohon a baterie. Naopak v meste, ako si aj pisal spotrebu 5l, sa to najviac vyuzije kde Ti pomaha pri rozjazdoch. Z mojho pohladu to funguje korektne.

Co sa teploty tyka, tak by som skusil vymenit termostat, je to minimalna polozka. Aj ked tazko povedat z tohto, ze by bol vadny. Bez blizsieho patrania po probleme skrz pismena viac nevymyslime.

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #11 kedy: 21.02.2018 - 20:52:57 »
ono tazko povedat co je papierova spotreba, teraz som si nasiel clanok o testovani toho auta a prave o spotrebe bola rec
ze nebola priazniva. co sa termostatu tyka, ten motor sa ti nema v obci kedy zohriat, zvlast nie v zimnych mesiacoch.
standardna teplota 2.0hdi je okolo 82 stupnov v tomto chladnom pocasi pri riadnej zatazi samozrejme. ak u teba prevazuje hybridny pohon
tak motor sa nema kedy zohriat. pomohlo by nezavisle kurenie v tomto pripade.  podla vin sa da zistit viac, aj tie km ak mi ho posles do spravy ;)
vymena termostatu nieje vzdy iba lacna zalezitost, zalezi ci je iba samotny termostat, alebo sa jedna o cely domcek. tiez poda vin sa da zistit.

tu je spominany clanok:
https://autobild.cas.sk/clanok/187731/velky-test-peugeot-3008-hybrid4-prvy-naftovy-hybrid/#kapitola1633
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Stalker 3008

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 6
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #12 kedy: 21.02.2018 - 21:12:29 »
Marcel00, článok som našiel a ešte pred kúpou auta prečítal...,neviem aké boli podmienky pri teste,takže sa to ťažko porovnáva. Pozrel som aj toto video
a to bolo  v poriadku. Ak by som dosiahol takéto hodnoty ,tak som spokojný a nič neriešim.
Termostat je celé teleso z plastu a stojí od 30 do 80 Eur ,samozrejme podľa výrobcu a dodávateľa...
Pri diagnostike  som sledoval teplotu motora  a  pri 75 stupňoch termostat otvoril a teplota išla dolu na 72 stupňov.
VIN Ti pošlem ,v tom nie je problém...

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #13 kedy: 21.02.2018 - 21:28:08 »
ok, vin kuknem a dam info potom do spravy.
tak termostat skus poriesit, uvidis ako sa to bude chovat potom, ak je na vyber s vyssou otvaracou teplotou
tak ber s vyssou, mozno ho uz niekto menil a dal tam s nizkou otvaracou.
samozrejme ak je motor chladny viac zerie aj sa viac opotrebovava, no ak sa nezohreje ani na teplotu po km
ako uvadzas, tak to nieje dobre.
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.730
Re:Peugeot 3008 2.0 HDI 120kW Hybrid r.v 2012
« Odpoveď #14 kedy: 21.02.2018 - 21:35:21 »
Vďaka za informácie... viem ako funguje hybrid,inač by som si ho nekúpil. Je to tiché ,pohodlné auto a musím povedať,že sa francúzi pochlapili..., áno,váži cca 1800 kg , ale poďme k veci ,čo tá spotreba? Nemyslím si,že by si 3,8 l francúzi vycucali z prsta. Uvádzajú to skoro všade. V testoch  to vyšlo ale podstatne ináč ... asi o liter viac,čo by bolo v pohode. Hybridný pohon je veľmi dobrý v meste a na okresných cestách,pri prejazdoch cez obce,alebo pri posúvaní v kolone. Na dialnici sa chová ako klasický dvojliter.
Pohon elektromotora funguje aj pri 70km ,ak je batéria nabitá,ale len pár sto metrov,pri 50 km prejdete aj celú obec na el.pohon cca 2-3 km.
Aj napriek tomu som ešte nedosiahol kombinovanú spotrebu pod 5l, ale len 5,6.
Auto je dovezené z Talianska a má najazdené 92000km.
Som skutočne rád ,že sa venujete tejto téme ,ale zatiaľ sme sa nikam nedostali,snáď ešte  skúsim najprv vymeniť termostat a potom napíšem ako to dopadlo.

Tak tak, to je základ, teplota motora a informácie v RJ motora o teplote musia byť OK.  :dance
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009