[ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] [/attachment]20150112_125833.jpg[/attachment:2oz90i96]Zdraím vás a dakujem za prijatie do clubu....
Tak že tri mesiace som spokojní majitel PUGa 306 Break 2.0 66kw hdi r.v 2001 v hnusnej tmavo modrej...
Vybava:Klíma,2.el okná,el.spetné,dažďoví senzor,vyhrievanie sedačiek,central,
Bol som zaritý 3-jkoví golfista mal som ich 5 od 1.6 cez naftu až po GTI.No a nech si každý golfista hovorý čo chce,ale stále sa tam niečo drbalo,neboly to zlé autá no každá G3 má za sebou plnú p..ču KM a je to na nich vydieť.No potreboval som niečo spolahlivejšie na pravidelné dialničné presnuni 170 km,tak G3 išla fuč.Nemal som predstavu aky typ auta/značku chcem,len že to musí byť diesel a v spoľahlivom stave,rozpočtom som mohol vyberať tak JTD Marea/Bravo a to je grc tiež od spolahlivosti daleko a TDI v takejto cene by bola zase stará 3 v hroznom stave...(A davať za auto 96r.v cez 1000e pri dnešnom trhu a cenach prípadá blbé)
Tak som haladal a našiel túto 306,auto mal starší pán 50tnik a celí život,najprv 6 rokov ako služobák potom si ho odkúpil,takže auto kupované na SK a v podstate prví majitel ma po telefone zaujali.No prišiel som a z jednej strany riadne škrápnuté lak je plný vyditelních škrabancov ako keby po klučoch a predok bol po lahkej búračke,kratší naraznik asi o 3cm z hatbacka na pohlad a prvý dojem sa mi to auto nepáčilo,pána som dosť ukecal na z ceny a tak som si poveal že ked sa mi nebude páčiť predáť sa dá vždy
..
No nelutujem že som ho kúpil po ,,servise"začal aj celkom svižne a razantne accelerovať a rozhodne spraviť na plnej nádrži 1124km za 70e
ma presvečilo uplne a doteraz som ani nikdy nemal combi,no neveril som ako užasne praktická vec to je
...
Doteraz spravené najnutnejšie opravy:
Takže spravil som základné veci samozrejme výmena,všetkých filtrov aj oleja TOTAL 10W40.Palivový filter KO strašní hnus v nom bol,olej mal už 10 000cez výmenu,vyzeral skôr ako vazelína nie olej a po výmene motor skútočne ožil,stíchol a ide ovela lepšie do otáčok
Vyrezal som KATalizátor a nahradil pekné rúrou,kvôli vykonu a lepšej pružnosti motora ale KAT mal kod K202 a znalí veci budu vedieť že ma to vo vykupe velmi potešilo
Druhé rádio na USB-JVC
Ale bola aj prvá porucha,pokazený alternátora(neviem si predstaviť robiť to na 206 2.0hdi
),no po výmene altíka auto nechcel naštartovať,vedeli sme že nespína čerpadlo tak som narýchlo zohnal nové relé PAL.čerpalda,no nakoniec bola chyba v oxidovaných kabloch dole v hlavnom štekry motorovej elektriky.Po celom dni nervov,konečne vrčal.
POTREBNE SURNE SPRAVIť:
GO prednej napravy(všetky silenty,gulové aj zvyslé čapy,stabilizatory)
silent blok na motore,len horní je zatial popraskaní a počul som že je to tiež radosť meniť :/
komplet brzdy aj vymena brzdovky.
Vymena servooleja.
Poriešiť niake netesnosti na saní.
Dalej rozsvieťiť pristrojovku diodami,lebo čim dalej tam toho svietiť menej.
Zaslepenie EGR a aj softverove vypnutie.
PLÁNOVANÉ ÚPRAVY:a otázky na vás,dufam že mi poradíte!?
Máte niekto skúsenosť s čistením vstrekovačov ultrazvukom?Ak áno odporúčate to,myslím že po 336 000 budú vyzerať fest zakarbonované.
Dalej budú mi pasovať komplet predné brzdy zo 406 80kw to jest prasiatka+kotúče 283mm na tehlicu? jednoducho len kus za kús či musím vymeniť aj celý otoč??Fakt by som bol kludnejší keby mám lepšie brzdy.
Len tak informačne,niesom ešte rozhodnutý aké máte skúsenosti z chipom pri tomto motore?..čo nato turbo?hoci toho sa tak nebojím,viem sa ktomu autu chovať normalne,ale skôr ako to znáša spojka ked chcem 250NM cca pri 2000o.t/min a tak okolo 75 až 80kw?
Tak a žiadne úpravy vzhladu riešiť nebudem,hoci doteraz to bolo pri každom aute hlavné aby pekne vyzeralo.No pri 306 to nemá zmysel,tá nebudem pekná už nikdy
..Takže ju budem udržovať hlavne dobrej kondicii a dúfam že už konečne budem odmenení spolahlivostov.