Autor Téma: 306 Break  (Prečítané 3802 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Mišo 306

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
306 Break
« kedy: 31.01.2015 - 07:55:23 »
[ IMAGE NOT SHOWN - GUESTS CANNOT VIEW ATTACHED IMAGES ] [/attachment]20150112_125833.jpg[/attachment:2oz90i96]Zdraím vás a dakujem za prijatie do clubu....
Tak že tri mesiace som spokojní majitel PUGa 306 Break 2.0 66kw hdi r.v 2001 v hnusnej tmavo modrej...
Vybava:Klíma,2.el okná,el.spetné,dažďoví senzor,vyhrievanie sedačiek,central,
Bol som zaritý 3-jkoví golfista mal som ich 5 od 1.6 cez naftu až po GTI.No a nech si každý golfista hovorý čo chce,ale stále sa tam niečo drbalo,neboly to zlé autá no každá G3 má za sebou plnú p..ču KM a je to na nich vydieť.No potreboval som niečo spolahlivejšie na pravidelné dialničné presnuni 170 km,tak G3 išla fuč.Nemal som predstavu aky typ auta/značku chcem,len že to musí byť diesel a v spoľahlivom stave,rozpočtom som mohol vyberať tak JTD Marea/Bravo a to je grc tiež od spolahlivosti daleko a TDI v takejto cene by bola zase stará 3 v hroznom stave...(A davať za auto 96r.v cez 1000e pri dnešnom trhu a cenach prípadá blbé)
Tak som haladal a našiel túto 306,auto mal starší pán 50tnik a celí život,najprv 6 rokov ako služobák potom si ho odkúpil,takže auto kupované na SK a v podstate prví majitel ma po telefone zaujali.No prišiel som a z jednej strany riadne škrápnuté lak je plný vyditelních škrabancov ako keby po klučoch a predok bol po lahkej búračke,kratší naraznik asi o 3cm z hatbacka na pohlad a prvý dojem sa mi to auto nepáčilo,pána som dosť ukecal na z ceny a tak som si poveal že ked sa mi nebude páčiť predáť sa dá vždy :) ..
No nelutujem že som ho kúpil po ,,servise"začal aj celkom svižne a razantne accelerovať a rozhodne spraviť na plnej nádrži 1124km za 70e :)  ma presvečilo uplne a doteraz som ani nikdy nemal combi,no neveril som ako užasne praktická vec to je :D...

Doteraz spravené najnutnejšie opravy:
Takže spravil som základné veci samozrejme výmena,všetkých filtrov aj oleja TOTAL 10W40.Palivový filter KO strašní hnus v nom bol,olej mal už 10 000cez výmenu,vyzeral skôr ako vazelína nie olej a po výmene motor skútočne ožil,stíchol a ide ovela lepšie do otáčok :D
Vyrezal som KATalizátor a nahradil pekné rúrou,kvôli vykonu a lepšej pružnosti motora ale KAT mal kod K202 a znalí veci budu vedieť že ma to vo vykupe velmi potešilo :D
Druhé rádio na USB-JVC

Ale bola aj prvá porucha,pokazený alternátora(neviem si predstaviť robiť to na 206 2.0hdi :( ),no po výmene altíka auto nechcel naštartovať,vedeli sme že nespína čerpadlo tak som narýchlo zohnal nové relé PAL.čerpalda,no nakoniec bola chyba v oxidovaných kabloch dole v hlavnom štekry motorovej elektriky.Po celom dni nervov,konečne vrčal.

POTREBNE SURNE SPRAVIť:
GO prednej napravy(všetky silenty,gulové aj zvyslé čapy,stabilizatory)
silent blok na motore,len horní je zatial popraskaní a počul som že je to tiež radosť meniť :/
komplet  brzdy aj vymena brzdovky.
Vymena servooleja.
Poriešiť niake netesnosti na saní.
Dalej rozsvieťiť pristrojovku diodami,lebo čim dalej tam toho svietiť menej.
Zaslepenie EGR a aj softverove vypnutie.

PLÁNOVANÉ ÚPRAVY:a otázky na vás,dufam že mi poradíte!?
Máte niekto skúsenosť s čistením vstrekovačov ultrazvukom?Ak áno odporúčate to,myslím že po 336 000 budú vyzerať fest zakarbonované.
Dalej budú mi pasovať komplet predné brzdy zo 406 80kw to jest prasiatka+kotúče 283mm na tehlicu? jednoducho len kus za kús či musím vymeniť aj celý otoč??Fakt by som bol kludnejší keby mám lepšie brzdy.
Len tak informačne,niesom ešte rozhodnutý aké máte skúsenosti z chipom pri tomto motore?..čo nato turbo?hoci toho sa tak nebojím,viem sa ktomu autu chovať normalne,ale skôr ako to znáša spojka ked  chcem 250NM cca pri 2000o.t/min a tak okolo 75 až 80kw?

Tak a žiadne úpravy vzhladu riešiť nebudem,hoci doteraz to bolo pri každom aute hlavné aby pekne vyzeralo.No pri 306 to nemá zmysel,tá nebudem pekná už nikdy :( ..Takže ju budem udržovať hlavne dobrej kondicii a dúfam že už konečne budem odmenení spolahlivostov.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline Durko

  • ID: 003
  • Administrátor
  • Expert
  • ********
  • Príspevkov: 1.652
Re: 306 Break
« Odpoveď #1 kedy: 31.01.2015 - 08:36:53 »
No vitaj v klube tuším sa nám to v okolí Bánoviec rozrastá myslím že tu dostaneš odpovede na všetky otázky , len s jedným nesuhlasím a to že by nebola pekná
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
406 Break 1,8 16v
Partner 1,6 HDI

Offline Peter Morávek

  • ID: 083
  • Riadny člen
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 438
Re: 306 Break
« Odpoveď #2 kedy: 31.01.2015 - 08:53:30 »
Neboj nič. Zvykneš si a zmeníš názor.

[youtube:10qrkbbu]http://www.youtube.com/watch?v=o60w2Wwk3sw[/youtube:10qrkbbu]

Aj Indovia chcú Peugeot:
[youtube:10qrkbbu]http://www.youtube.com/watch?v=__jBGIV-9ko[/youtube:10qrkbbu]
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 406, 1.8 16V, 81 kW, 3/1999, VIN: VF38BLFYE80035806 - trochu zoservisovať a ... ALE 200 IDE!!
Peugeot 407, 2.0 HDI, 100 kW, 11/2005, VIN: VF36DRHRH21249679- Po dlhom rozmýšlaní vrátené predajcovi

Falco

  • Hosť
Re: 306 Break
« Odpoveď #3 kedy: 31.01.2015 - 11:05:22 »
Vitaj v klube. Pokusim sa Ti odpoveda na otazky. Jednak gratulujem ku kupe, farba je super, je to len otazka vkusu samozrejme.

Z toho co si pisal, tak vidim, ze mas prehlad o autach a vies co ako treba. Tak GO prednej napravy zamrzi, pozrel by som ale aj zadnu napravu, tie sa casto na tychto autach davaju na repas.
Silentblok motora nie je problem vymenit. Nemusis sa toho moc obavat. S vymenou brzdovej kvapaliny pozor, pokial budes nechavat original brzdice a len zmenis brzdovu kvapalinu bez ich repasu, mozes docielit ich znefunkcnenie. Brzdova kvapalina je silny odstranovac hrdze a inych neprijemnosti. Pokial tam je brzdova este od vyroby, sice bude mat slabsie hydromechanicke vlastnosti, ale zaroven aj jej vlastnosti ako cinidla su uz mimo. Tym padom moze byt usadena necistota v potrubiach a nova brzdovka Ti to uvolni a sposobi problemy.

Co sa tyka chipu, tak je tu aj tema na to. Ale pri tych km a pokial chces spolahlivost by som sa tomu asi vyhol.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline pavol2078

  • ID: 076
  • Moderátor
  • Expert
  • *******
  • Príspevkov: 2.294
Re: 306 Break
« Odpoveď #4 kedy: 31.01.2015 - 13:10:43 »
Tak ta tu vitam medzi nami auticko pekne co sa tyka farby je paradny aj ja som taku mal na 306..falco pise presne hlavne zadna naprava aby nebola ohnuta do pismena A tak treba repas potom :) inak dalsi BN medzi nami ze Smile?? Ten chip moc nepokusaj pri tCh km:) nech len dlho aluzi sak vykonu to ma dost ved to je lahke auticko :)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 306 1.9DT   - EX
Peugeot 307 2.0Hdi/Fap OFF=> SaLi moja radosť ] VIN: vf33crhsb82290694 - EX
Peugeot 307SW 1.6 16V + LPG = rv.2007 imidžovečka na R17 chalengeroch ]
Peugeot 407SW 1.6HDi 80kw/FAP OFF-
Peugeot 508 SW 2.0HDi 120kw AT/6 CHIP by Straki 144kw

Offline Mišo 306

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
Re: 306 Break
« Odpoveď #5 kedy: 31.01.2015 - 13:59:03 »
Tak dakujem za privítanie ;) stym chipom to je len taka myšlienka ale asi sa nato vykašlem a natakujem si za to dve fuulky :) ...ina mal by som ešte jednu otazočku,byvali menil rozvody hoci nabehal na nich len 46 000 ale remeň má už 6 rokov.Na prví pohlad nieje popraskaní ani rostrapkaní..myslite že môže byť už stvrdnútí a rostrhnúť sa ?
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »

Offline stanko.z

  • ID: 001
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 355
Re: 306 Break
« Odpoveď #6 kedy: 31.01.2015 - 14:02:17 »
to je uz na tebe. ja ked som kupil auto, bolo mi povedane ze rozvody boli menene, ale ja som si ich dal tak ci tak vymenit  :rock
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
==> <==

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.968
Re: 306 Break
« Odpoveď #7 kedy: 31.01.2015 - 14:03:57 »
myslim ze zivotnost rozvodoveho remena je vekovo ohranicena na 5 rokov alebo ak sa jedna o cele rozvody tak km podla vyrobcu motorizacie s ohladom takisto na vek kvoli remenu.
takze aj ked mas na rozvodoch 15.000km a maju trebars 7 rokov tak urcite vymenit minimalne rozvodovy remen.
oni tie remene starnu aj vekom, nielen mechanickym namahanim.
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline Spartan

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 703
Re: 306 Break
« Odpoveď #8 kedy: 31.01.2015 - 18:28:51 »
nemusi sa roztrhnut staci len ze sa vytrhnu "zuby" z neho a si skoncil na 1,4 TU to je vyratane na 10 rokov a ak nevymenis tak si skoncil
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »
Peugeot 207 Le Mans Series 1.6 THP 110kw/150HP Blanc Banquise,Summer mode 17" Pitlane,Winter mode 16" Snowflake

Offline la-paz

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re: 306 Break
« Odpoveď #9 kedy: 13.04.2015 - 22:14:30 »
chip napadol aj mna mám toto isté ale v konečnom dosledku nieje treba, chtíč by chcel viac výkonu, ale ked som na 100 metrov dýchal na krk po celej drahe BMW e46 2.0 D 100 kW tak to dosť veľa ludí prekvapilo ;) ( mimochodom mam v tom všetko povodne vratane katalzatora ) mojho leva mam 3 roky vtedy som za neh dal 2500 eur od svojej krstnej ktora od novoty na nom nabehala necelych 80 000 pri 120 cca som  vymenil len rozvody samozrejme čapy a podobne blbosti včil mam 150 rovných a pýta sa na repas zadna naprava inak nič zle nemozem povedat na adresu break-a.. este by som podotkol ze mam 185 vysku a citim dost stiesnený priestor vnutri. INAK SUPER VOLBA ! prajem ti vela sťastnych km na ňom určite budeš s ním spokojný ;)
« Posledná zmena: 01.01.1970 - 01:00:00 od Guest »