Prevzaté z autoforum.cz:
Naftu tvoria zložky destilácie ropy ktorá vrie v približných medziach 150 až 180°C do 270 až 310°C.
Aditívne prísady ktoré sa pridávajú do palív môžem rozdeliť do viacerých skupín a ako také sú známe, je ich niekoľko desiatok, avšak ich vzájomný pomer je tajomstvo receptu úspešného aditivovania.
Pretože jednotlivé zložky sa navzájom ovplyvňujú a keďže je to sústava stoviek látok, tak sú to rovnice o tisíc neznámych a pod., inými slovami povedané primiešanie aditív do aditivovaného paliva naruší rovnováhu docielenú aditivovanim, pričom v najlepšom prípade dôjde k očakávanému výsledku a teda zlepšeniu všetkých parametrov výrobku (pravdepodobnosť 0,nieco% ), ale v 99,9% dôjde k zhoršeniu pôvodných vlastností a iba vo veľmi málo prípadoch dôjde aj k zlepšeniu požadovanej vlastnosti (povedzme mazania ak chcete počuť práve toto)
Pre úplnosť uvediem, že mazivostné prísady nie sú nič iného ako vyššie mastne alkoholy, jaminy, mastne kyseliny, amidy ci ditiofosfáty Molybdénu a pod.
Odpoveď na na otázku, či pridanie ďalších aditív do už aditivovanej nafty (napr. Shell V-Power Diesel) by mohlo niečomu uškodiť (a čomu?), alebo prinajhoršom sú to len zbytočne vyhodene peniaze za aditívum je nasledovná:
Áno pridanie ďalších aditív do už aditivovanej nafty (napr. Shell V-Power Diesel) určite uškodí výslednému efektu aditív.
Ak sa pýtate konkrétne čomu, to je veľmi ťažko povedať, aj kde je to relatívne jednoduché. Záleží to od kvantity (množstva) a kvality (stechiometrickeho 3D vzorca chemikálii) aditivovanej nafty pre vašou aditiváciou a po vašej aditivácii, teda ťažko povedať čo tam vlastne pridávate a veľmi ťažko povedať čo ste natankovali.
Toto všetko sú tajomstva šéfkuchárov technológov vo vývojových centrách rafinériek...