Autor Téma: Únik oleja cez riadne neuzatvorenú zátku plnenia oleja  (Prečítané 1113 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Čo sa stane, ak motor beží s riadne nezatvorenou zátkou uzatvárajúcou otvor na plnenie motorového oleja? V servise mi vymieňali olej a riadne neuzatvorili zátku, bola zle zatiahnutá. Jazdil som s tým takto 50 kilometrov, potom som stál na križovatke a cítil som zápach pripomínajúci zhoreninu plastu alebo gumy. Nedokázal som určiť či sa ten zápach šíri od motora mojho auta alebo od iného vozidla. Všimol som si však jemný biely dym od ľavého stierača. Nič výrazne, ale videl som ho. Neskôr som vozidlo odstavil a o deň nato mi svietila kontrolka motora, olej bol stečený vedla žhavičov až do spodnej časti motora, viditeľné škvrny. Únik bol cez neuzatvorenú zátku. Počas jazdy som však nič necítil, nesvietila mi žiadna kontrolka /ani nízka hladina, ani nízky tlak oleja/. Vozidlo som dal odtiahnuť do servisu. Mohlo sa motoru niečo stať?

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 698
Re:Únik oleja cez riadne neuzatvorenú zátku plnenia oleja
« Odpoveď #1 kedy: 08.11.2023 - 18:20:18 »

 zbytočne si ho dal do servisu . stačilo zátku dotiahnúť , motor dákym čističom umyť a skontrolovať úroveň oleja .

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.727
Re:Únik oleja cez riadne neuzatvorenú zátku plnenia oleja
« Odpoveď #2 kedy: 09.11.2023 - 06:03:39 »
Motoru sa nestane nič, akurát sa zašpiní, ale do takého servisu čo spraví toto by som už nezavítal...
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Únik oleja cez riadne neuzatvorenú zátku plnenia oleja
« Odpoveď #3 kedy: 09.11.2023 - 21:00:52 »
A čo ten zápach a jemný biely dym spod kapoty? Ten zápach pripomínal zhoreninu gumy alebo plastu, dym sa jemne zavanul popod ľavý stierač. Pred týmto mám rešpekt, lebo stále za môže stať, že senzor môže byť vadný a neupozorní na nízku hladinu oleja alebo tlak oleja…

Raz som bol pri predaji jedného auta, ktoré bolo ponúkané v autobazári. Pamätám si, že ten chlap z bazáru za chodu motora otvoril zátku na plnenie motorového oleja, motor trochu zmenil zvuk. Pozeral som sa po ňom, či mu vyrazilo dekel. …po tom chlapíkovi z bazáru samozrejme…

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.394
Re:Únik oleja cez riadne neuzatvorenú zátku plnenia oleja
« Odpoveď #4 kedy: 09.11.2023 - 21:27:16 »
Jemné zadymenie a zápach mohol byť zapríčinený "horenim" oleja ktorý ztekal po horúcich častiach motora.
To keď sa otvorí veko nalievacieho otvoru pre motorový olej je normálne že sa zmení hlas motora respektíve je počuť zvuk z vnútra klukovej skrine. A ten v tom autobazáre urobil správne keď si po odňatí krytu kontroloval stav motora, či cez ten nalievaci otvor napríklad nejde dym.
Bacha ale ten kryt nalievacieho otvoru sa dáva dolu pri základných otáčkach motora inak by dopadol ako v tvojom prípade že by cez ten nalievaci otvor oleja vystrekoval olej a stekal po motore a ďalej to už poznáš.
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Únik oleja cez riadne neuzatvorenú zátku plnenia oleja
« Odpoveď #5 kedy: 10.11.2023 - 15:30:29 »
Podľa servisu mal ten uzáver podľa všetkého problém s dosadacou plochou, respektíve s jeho tesnením. Inak predtým bolo vždy potrebné vynaložiť väčšiu silu uzáver odtočiť, to som viackrát hundral, že načo niekto vynaložil takú silu, aby ho tak silno utiahol. Nerozumiem tomu celému, lebo si pamätám, že po výmene som cez mierku pozeral hladinu oleja, bol som zvedavý aký je sfarbením ten olej, lebo motor bol po preplachu. Uzáver sa mi zdal zatiahnutý, ešte som ho aj rukou kontroloval, ale neotváral. Tak buď bol zatiahnutý zle (nakrivo) alebo naozaj bol problém v tom tesnení. Ale rozhodne nebol len tak otvorený (viacej zatiahnuť nešiel). Len ja som tomu nevenoval zvlášť svoju pozornosť.