Priznám sa, že ja som od inštalácie upustil, a to kvôli obávam zo straty záruky, ide o zásah do elektroniky, a ako sa už písalo vyššie, nemusí sa to urobiť dobre. Ale pre objektivitu uvediem, že poznám osobu, ktorej sa dvakrát neúspešne pokúsili ukradnúť auto so zederom. Úplne nezmyselné to nie je, to sa môžeme baviť aj o tom, či ma zmysel priplácať za bezpečnostné dvere do bytu alebo nie. Iste, aj tie sa určite dajú prekonať, ale neprekoná ich hocijaký zlodejík, vyžaduje to viacej času a ten je často kľúčovým faktorom. Ani pri krádežiach áut nikto nekrúži po uliciach a nehľadá auto priamo na odtah. Je jednoduchšie naložiť auto na odtah a vzbudzovať pozornosť s naloženým autom na korbe, alebo prelomiť zabezpečenie bežného auta do 90 sekúnd a nenapadne odísť? Ja by som preto zvažoval pre a proti, na misku váh dával riziká a prínosy. Je rozdiel ak niekto má hoc aj hodnotné auto typu Jeep Compass, Toyota Camry, Renault Talisman (neviem či sa ešte predáva), ale nie tak lákavé pre zlodejov, parkuje v garáži vo dvore, v robote tiež vo dvore a prakticky je nízka pravdepodobnosť odcudzenia. Iba ak na dovolenke a aj to sa dá prispôsobiť, neparkovali hocikde. A na druhej strane mat zánovnú Škodu Octavia, VW Passat, Golf, parkovať na sídlisku pred bytovkou, v robote na osamotenom mieste, kde ani pes neštekne (či sa oplatí poistka nech si zváži každý sám, možno naozaj len prvé dve, maximálne štyri roky). Tu by som možno inak nad tým premýšľal. Iste, toto ke teoretizovanie, a tak to v praxi nefunguje, lebo ukradne sa kľudne aj nová Dacia na dovolenke pri chate, ale bavíme sa o pravdepodobnosti. A pokial ide o tú stratu komfortu, to sú subjektívne veci ako dizajn auto. Jasné, že sa zníži tvoj komfort, ale prežiješ a radšej s nižším komfortom ako s prázdnym parkovacím miestom ráno. Ale je pravda, že mne by nevadilo používať ani klasický kľúčik do zapaľovania, nie som paf z každej somariny