V skratke - malé autíčko do mesta s malým benzínovým motorom, ktorý je doplnený elektrikou, ktorá mu pomôže je fajn vec a človek môže "trénovať" na budúcnosť, ktorá ho neminie.
Odporca určite niesom, prvý firemný elektromobil som mal v roku 2012 a bolo to úžasné, ale v osobnom vlastníctve, by som ho nechcel a to hlavne lebo:
1. cena je neprimerane vysoká tomu, čo to auto ponúka (a výhovorky na to, že sa vývoj musí zaplatiť nech si nechajú pre iných, ja mám platiť za hodnotu produktu, nie za vývoj)
2. Život na sídlisku - bez šance to akokoľvek nabíjať + život v zime je absolútne sci-fi
3. nie je ešte nejaké reálna skúsenosť s trhom jazdených vozidiel tohto segmentu + neznamená, že také auto je legislatívne OK dnes, tak bude aj o 5 rokov
4. Straší ma akékoľvek pomyslenie na búračku s takým autom a následné prípadné riešenie problémov s elektrickým pohonom (aj hasiči sa toho boja
)
Každopádne mať pizzériu, malú firmu, alebo proste čokoľvek, tak takéto auto je voľba Nr.1, z ekonomického aj praktického hľadiska.
Ale takto začínali aj spaľovacia motory a nejaké to desaťročie trvalo, kým boli prístupné masám, beriem to ako prirodzený vývoj. Je to taká istá hlúposť ako keď mi niekto zavolá s vetou typu:" Počuj, ty sa trocha vysnáš v autách, na budúci rok vyjde nový model XY - čo si o ňom myslíš, koľko to vydrží, oplatí sa to kúpiť?! - toto je svet sci-fi a veštenia z kryštáľovej gule a nemá nič spoločné s realitou, ale tábor týchto "kvázi" motoristov sa rozširuje, bohužiaľ. Aj p. Vaculík na aute najazdí 100000km, kým sa odváži niečo o ňom povedať a nejaký dôvod to predsa má.
Ale teším sa na čiastočnný flame v tomto vlákne, hlavne na ohurujúce čísla spojené s efektivitou a šetrením prírody, to bude zas na popcorn...