Autor Téma: Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu  (Prečítané 4829 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline gtr

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Caute, uz dlhsie sa zaoberam problemom na novom Peugeote 208 kupovanom vo februari 2021. Ma benzinovy motor 1.2 PureTech 100k s turbom a k tomu 8 stupnovy manual.
Vsimol som si, ze hladina oleja sa drzi vysoko nad ryskou MAX. Nie som mechanik, ale aspon trochu sa v autach vyznam na to, aby som tusil, ze to nie je spravne. V manuali sa pise, ze ked je olej nad maximom, tak sa auto nema ani startovat.
No ale k veci: auto bolo s tymto prvykrat v servise (France-Tech Kosice) pred 3 mesiacmi kde hladinu dostali pod maximum ale tvrdili ze olej nemenili ani neodsavali. Ako dovod zvysenej hladiny bolo ustne povedane, ze to je kvoli tomu, ze auto jazdi kratke trasy, benzin sa dostava do oleja a pri jazdach na dlhych trasach sa ten benzin odpari.
Auto jazdi po meste ale aj na 200-300 km trasach, za pol roka ma 6000 km a to nie je vela ale ani malo.
Problem sa vratil asi pred mesiacom, resp. vtedy mi napadlo to zase skontrolovat. Riesil som to s importerom, kde sa odvolali na to, ze oni vybavuju iba import vozidiel a servis riesia iba autorizovane servisy.
Tak som auto znovu zobral do France-Tech. Pred odovzdanim do servisu bol olej vysoko nad maximom. Po 1 dni v servise je hladina opat pekne pod ryskou. A servis znovu tvrdi, ze olej nemenili ani neodsavali. Vraj im importer poslal postup ako spravne zmerat hladinu oleja. Konkretizovat to nechceli.
Podla toho co hovoril technik pri preberani je ten postup klasicky ako poznam ja. Nechat auto zohriat, vypnut motor a po 10-15 minut zmerat hladinu. Tak som to robil aj ja predtym.
A moja otazka na skusenejsich technikov je:
Je mozne, ze hladina oleja klesla o tak vela len tym, ze servis dodrzal nejaky postup? Hladinu pri odovzdani auta sme kontrolovali po tom co auto stalo pred servisom, urcite to nebolo 10-15 minut po vypnuti motora. Servisak mi s kamennou tvarou tvrdil ze s olejom nic nerobili a iba dodrzali postup od importera. Opat len odporucal robit dlhsie trasy, no podla mna auto jazdi normalne tak ako vacsina aut v mestach. A doteraz som sa stretol skor s tym ze nove benzinove motory s turbom skor olej zeru a nie pridavaju.
Pripadne ak niekto mate tiez 208ku s tymto motorom, mate rovnaky problem?

Online slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 140
Re:Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu
« Odpoveď #1 kedy: 14.09.2021 - 10:39:28 »
Pri jazdeni kratkych tras so studenym motorom dochadza pri priamovstrekoych motoroch vseobecne k vyraznejsiemu riedeniu oleja benzinom a aj ku zanasaniu karbonom. Neviem ako to maju osetrene ine znacky (a ci sa to vobec osetrit da), ale minimalne PSA s tym pri Puretechoch problem ma. Preto tieto motory nie su zrovna idealne na poskakovanie po meste. Sice je pravda, ze ked sa olej na dlhsej trase dostatocne zohreje (cca 110-120°), tak sa cast benzinu odpari, ale pravda je aj to, ze len cast. Odparia sa tie lahsie prchavejsie frakcie. Tie tazsie frakcie ani nahodou, na to ta teplota oleja nestaci. Inak povedane nikdy uz z oleja vsetok benzin nedostanes a postupne pribuda. Prave preto maju Puretechy aj problem s rozvodovym remenom, ktory je priamo zmacany tym rozriedenym olejom a postupne ho to poskodzuje az sa zacne rozpadat a zanesie saci kos, tzn. klesne tlak mazania, alebo upcha podtlakovu vyvevu na posilnovaci brzd a klesne brzdny ucinok. Preto servisy musia pri kazdej prehliadke aj kontrolovat stav rozvodoveho remena na to urcenym pripravkom - meraju sirku remena, ci uz nezacal prilis bobtnat a netreba ho vymenit. Okrem toho bola na tieto motory (starsie) aj zvolavacka pri ktorej sa aktualizoval soft (vraj kvoli inej palivovej mape po starte, aby sa olej az tak neriedil). A este aj skratili interval vymeny rozvodoveho remena z 10 rokov / 180 tisic km na 6 rokov / 100 tisic km alebo tak nejak (presne cisla si uz nepamätam).

Rozpisal som to obsirnejsie, ale uz sa dotavam k zaveru. Za predpokladu, ze vies merat olej a bolo ho pred odovzdanim auta do servisu naozaj privela a servis tvrdi, ze nic s tym olejom nerobili, tak s prepacenim odrbava. Bud olej vymenili a nepriznali, alebo jednoducho nadbytok oleja odsali (omnoho pravdepodobnejsie). Ak by ho vymenili, to je ten lepsi pripad, lebo ak len odsaju nadbytok, tak ten benzin v oleji dalej postupne poskodzuje rozvodovy remen a co si budeme hovorit, casom okrem remena nastane aj nadmerne opotrebenie motora vdaka horsim mazacim vlastnostiam oleja nariedeneho benzinom. V kazdom pripade odporucam, aby si pozadoval vytvorenie pisomneho zaznamu o kazdom servisnom zasahu. Pokial neskor nastane nejaky problem a nedohodnete sa s predajcom / servisom na rieseni a budes to chciet riesit napr. sudnou cestou, tak aspon budes mat v rukach nejake podklady. Ak sa uspokojis len s ustnym vyjadrenim, nemas v rukach v podstate nic...

A realne riesenie Puretech problemov? Prestat jazdit kratke trasy. :) OK, to si asi pocut nechcel. Tak potom je uz len moznost minimalizacie potencialnych problemov vcasnou prevenciou - ak jazdis prevazne kratke trasy, tak men olej omnoho castejsie ako stanovuje vyrobca. Idealne nie po viac ako 7-8000 km. Vtedy je velka sanca na bezproblemovy a relativne dlhy zivot toho motora aj rozvodoveho remena.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline gtr

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re:Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu
« Odpoveď #2 kedy: 14.09.2021 - 10:54:51 »
Dakujem, tvoja odpoved je presne taka ako som predpokladal. Chapem ze motor moze mat problem a benzin sa dostava do oleja ale vadi mi presne pristup sevisu. Tam mi nebolo jasne ako to dokazali znizit za predpokladu ze technik hovoril pravdu. Na druhej strane sa mi zda ze toho benzinu tam ide az prilis vzhladom na to ako sa s autom jazdi.
Pisomne zaznamy su, na tom trvam od zaciatku. Auto je v zaruke a chcem predist tomu aby sa potom vyhovarali na to ze som to neriesil v dostatocnom predstihu. Ale servisak si dal pozor, aby nepovedal ze s hladinou nad max mozem jazdit, to by som uz chcel pisomne. Len povedal ze ked to zase spozorujem, tak mam prist a poriesia. Ale ked to riesia iba inym sposobom merania hladiny tak neviem :D
V servisnom zazname je iba to, ze hladinu skontrolovali a je v poriadku. Ak to odsali a olej uz nemaze tak ako by mal tak idu aj sami do rizika ze potom budu musiet riesit vaznejsiu reklamaciu motora.

Online slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 140
Re:Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu
« Odpoveď #3 kedy: 14.09.2021 - 12:26:29 »
Len taky detail - ak mas v servisnom zazname, ze hladina oleja bola v poriadku, tak nemas ziadny dokaz o tom, ze bol nejaky problem s motorom. Ergo to mozes reklamovat donekonecna. Ja by som trval na tom, aby mi ukazali, ako zazracne meraju olej oni, ked pri merani mnou je olej nad max. A trval by som na tom, ze nespustim auto z oci. Ziadne ze odovzdam auto a o pol hodinu ma zavolaju a ukazu mierku. Pekne nech mi rovno pred servisom na parkovisku ukazu tu zazracnu metodu spravneho merania (to v pripade ak by chceli argumentovat tym, ze na dielnu ma nepustia kvoli BOZP alebo nieco podobne). A ad to ze idu do rizika -  oni nejdu do rizika, to riziko znasa vyrobca. Ale ten to ma dobre spocitane a nadimenzovane. Sanca, ze motor zacne vykazovat znamky nadmerneho opotrebenia z dovodu zhorseneho mazania este v zaruke je minimalna. To je dlhodobejsi proces pokial nejde o uplne extremnu kombinaciu nepriaznivych okolnosti.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline gtr

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re:Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu
« Odpoveď #4 kedy: 14.09.2021 - 12:32:40 »
Opat mozem len suhlasit. Len som sa chcel uistit, ze mi nieco neuniklo pretoze s modernymi motormi nemam skusenosti.
Moj dalsi plan je taky, ze bud pojdem najblizsie do ineho servisu (nastatie v KE je este druhy autorizak) alebo ked budem mat naladu tak pojdem znovu do France-Tech a budem chciet presne vidiet ako to meraju.
Vcera sa technik ohanal tym ze maju presklednu dielnu, ze to nie je tajne, tak aj preto som zvedavy. Ale teraz som samozrejme pri aute nebol lebo tam este existovala nejaka dovera.

Offline gtr

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 4
Re:Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu
« Odpoveď #5 kedy: 15.09.2021 - 17:10:53 »
Mam malu aktualizaciu. Vcera sa s autom jazdilo len po meste a hladina bola opat nad maximom. Az som stratil istotu ci naozaj nerobim nieco zle.
Dnes som dal s autom 100 km suvislu trasu na sportovom rezime, aby to drzalo vyssie otacky, a vysledok bol, ze hladina sa opat dostala pod rysku MAX.
Prekvapuje ma, ze sa ta hladina zvysila prakticky okamzite po par jazdach v meste. Je to normalne spravanie alebo to mam dalej riesit? Pretoze ked je to normalne tak ostava asi uz iba skratit interval vymeny oleja.

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu
« Odpoveď #6 kedy: 15.09.2021 - 18:32:06 »
Neviem, mne sa zda akoby si pri merani hladiny jednoducho mierku zababral a tym padom nadobudnes pocit, ze toho oleja tam viac. Ked nad tym rozmyslam, tiez kontrolujem olej tak na 3x, lebo mi pride ze sa mierka proste o nejaky bordel v tom uzkom potrubi este otrie a tym padom ti to da falosnu info.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.726
Re:Peugeot 208 (2021) vysoka hladina oleja a zvlastny pristup servisu
« Odpoveď #7 kedy: 15.09.2021 - 20:25:28 »
Je to vlastnosť všetkých 3 valcov, ktoré majú dpf alebo prepĺňanie. Je jedno, či je to peugeot, ford alebo honda. Oleja v motore nie je viac - je nariedený benzínom, ktorý sa tam dostane okolo krúžkov. Pri dlhšej jazde sa odparí a všetko je OK. Pri krátkych trasách sa nemá kedy odpariť a zberá sa - stúpa hladina. To nerobí dobre hlavne rozvodovému remeňu, ktorý pláva v oleji a benzín ho leptá. To vedie časom k upchatiu sacieho koša kúskami remeňa a následným zadretím motora.

Ako je na tom súčasný motor a materiál remeňa, to neviem, ale PureTech motory od roku 2014 - 2018 týmto trpeli dosť.

Každopádne, tieto motory takto fungujú, osobne odporúčam hlavne meniť olej najneskôr pri 10000km, ak sa často jazdí mestský cyklus, kľudne aj 7500km.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009