Autor Téma: EAT aisin  (Prečítané 3594 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
EAT aisin
« kedy: 28.08.2021 - 04:47:49 »
Dovolil som si založiť túto tému, kde by som rád, keby ste tu dávali svoje skúsenosti poznatky postrehy poprípade chyby dannéj prevodovky. Tiež by som rád, keby sa tu vymienali aj skúsenosti z jej prevádzky. Nerád by som bol, keby sa tu riešilo manuál/automat. Takže začnem ja. Zhruba 1/2 roka mám auto s  EAT 8 v kombinácii 1,5 HDI 96kw.  Som s nou veľmi spokojný a vcelku splnila moje predstavy. Predtým som mal služobné auto s dvojspojkou od nemenovaného koncernu, tak to poviem pravdu, nedá sa to vôbec porovnávať. Najviac co ma teší, že auto dokáže samo ísť v kolóne. zažil som dvojhodinovú kolónu pred vstupom do tunela, ked sa išlo cca 20-40km, niekoľko krát celá kolóna zastala. Prevodovka to zvládala fajn, nchcem  si to predstaviť s manuálom. Zároveň by som dal jednú otázku do pléna. Prevodovka v určitých situáciach "plachtí" čo sa mi veľmi páči, ale som neprišiel na algoritmus ako to funguje. Má niekto o tom predstavu, ? dá sa napr pri jazde z kopca neako ovplyvniť aby auto plachtilo?.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:EAT aisin
« Odpoveď #1 kedy: 28.08.2021 - 10:44:12 »
Ahoj, ten algoritmus nepoznám ani ja, ale auto plachtí na rovine. Z kopca musí byť "zaradená" rýchlosť, aby dokázal brzdiť motorom, čo si si určite všimol.

Skúsim k tomu niečo pohľadať, keď budem mať čas...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:EAT aisin
« Odpoveď #2 kedy: 28.08.2021 - 12:13:30 »
budem rád, lebo ma to  v celku zaujíma. Z domu ked výjdem tak je to zmierneho kopčeka cca 1km, s MT vzdy som auto rozbehol na 45-55, a potom som vyradil a doplachtil po najbližšiu križovatku. Teraz s automatom to niekedy plachtí a niekedy nie? a neviem prísť na na to ako a kedy. Dolu kopcom je jasné, že ide so zaradeným °, už zopár x som využil a manuálne som si podradil, aby to "držalo" v primeranej rýchlosti.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:EAT aisin
« Odpoveď #3 kedy: 31.08.2021 - 13:34:18 »
Pacho, toto by mohlo odpovedať na všetky otázky...

Jazda s plachtením je aktivovaná, keď:

- je zaradená poloha "D"
- je plynový pedál uvoľnený pomaly
- je aktivovaný režim „ECO“ alebo "NORMAL"
- je rýchlosť vozidla medzi 15 a 160 km/h
- je bočná akcelerácia menšia než 5 m/s² nad 30 km/h
- je teplota motorového oleja medzi 20 a 120°C
- je prevodový stupeň zaradený automatickou prevodovkou medzi "dvojkou" a "osmičkou"
- je vozidlo na svahu so sklonom medzi -8 a 5%
- nie je aktivovaný tempomat
« Posledná zmena: 31.08.2021 - 14:26:29 od Modzillo »
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:EAT aisin
« Odpoveď #4 kedy: 18.09.2021 - 12:47:34 »
aha,až teraz som si všimol odpoveď ďakujem, Zrejme asi najpodstatnejšie je to pomaly uvolnenie pdedálu, ja som to tiež asi tak vypozoroval, čo sa mi vlastne potvrdilo.  Tak budem skúšať, :-)
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw