Autor Téma: Kupa 308/308SW vs konkurencia  (Prečítané 12359 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline eosd

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 23
Kupa 308/308SW vs konkurencia
« kedy: 06.07.2021 - 16:25:52 »
Ahojte,

vopred sa sa ospravedlnujem ak som temu zle zaradil, ale pomaham znamemu kupit rodinne auto pre styroch. Poziadavka v podstate je rodinne auto, idealne kombi, ale nie je nutne podmienka (aktualne vlastnia C4 1.g a vojdu sa tam) a s potencialom nejaku dobu fungovat bez problemov, resp s minimalnymi problemami. Preto sa dospelo k zaveru, ze bude idealne kupit co najnovsie auto s nizsim najazdom, ale stale s nejakou mierou komfortu (nizsia stredna, teoreticky stredna trieda).

A tak nejak sa stalo, ze som zavadil o Peugeot co ma priznam sa nebralo, ale odkedy som videl 3008, zacal som tu znacku trochu vnimat. Ale aj 308 je hodne pekne a v recenziach solidne hodnotene auto, takze ma celkom zaujima ake su vase skusenosti po nejakych tych odjazdenych km s tymto autom. Jednak ako ste si zvykli na i-Cockpit, ale zaroven ako je na tom 308 po rokoch z hladiska spolahlivosti, opotrebovania interieru a tak podobne. Urcite ocenim objektivne hodnotenie.

Inak konkurenciou by mal byt este faceliftovany Focus III, pripadne Golf VII, ale ten vychadza o nieco starsi a s vyznamne vyssim najazdom.
A dalsia otazka je, ci ma vobec zmysel uvazovat nad 308 SW s rozpoctom 6-7000, resp ci sa za to da kupit nie uplne oholene auto v slusnom stave.

Dakujem

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #1 kedy: 08.07.2021 - 14:21:57 »
Ahoj, skúsim "pomôcť" aspoň takto:

Jazdím na 308-čkách od prvej chvíle, čo prišli na trh (predávam ich). Ak niekto doteraz jazdil na 1. generácií Citroenu C4, vôbec by som sa nebál i-cockpitu, pretože ani jedno z týchto dvoch áut nemá "bežný" interiér a posed za volantom. I-cockpit nie je zlé riešenie, je skrátka iné. Malý volant nesadne každému, pohľad na budíky ponad volant tiež nie je pre každého, no na druhej strane väčšina ľudí si zvykne veľmi rýchlo a presadnutie do iného auta (cháp do auta s klasickým volantom) vyvoláva pocit kormidlovania lode.

Ak porovnám 308 hatchback a 308 SW, ide o dve absolútne odlišné autá. Kratšia verzia má uskackaný zadok, dlhšia verzia je plavnejšia a keďže má aj dlhší rázvor, je na zadných sedadlách o niečo viac priestoru. Batožinový priestor sa porovnať ani nedá, v SW je doslova obrovský, pričom sedačky sa dajú sklopiť do roviny.

Čo sa týka motorov, tu pomôcť neviem, keďže na každom aute najazdím zopár tisícok km a auto ide do sveta. Ale nemám pocit, že by mala značka Peugeot v ponuke vyslovene motorický prúser. Jazdil som asi na všetkom, čo sa počas životnosti tohto modelu ponúkalo a najviac ma oslovil motor 1.5BlueHDi s 8-stupňovým automatom. Táto kombinácia asi ale nebude dostupná v budgete, ktorý je pripravený.

Aj v rodine sme mali dve krátke 308-čky, 1.6eHDi 115k MT6 a 1.6BlueHDi 120k MT6, obe už slúžia u iných majiteľov a čo viem, tak absolútne bez problémov. Ak človek nenatrafí na šerbel, ktorý bol služobným autom s pretekárskym pilotom, nebál by som sa toho. Ako som už ale povedal, na technické veci sú tu iní, oveľa väčší machri.

Osobne by som sa ale sústredil na kusy, ktoré už majú zabudovanú funkciu AppleCarPlay & AndroidAuto. Sú to autá po facelifte. Ono mať v aute dotykovú obrazovku bez možnosti jej multimediálneho využitia je také.... pre mňa nepochopiteľné. S touto funkciou netreba mať v aute ani zabudovanú navigáciu, pretože si vodič na displeji zobrazí GoogleMaps alebo trebárs Waze, ktoré má v mobile a k dispozícií sú vždy aktuálne mapy, čo pri zabudovanej navigácií nie je samozrejmosťou. Otázkou znovu zostáva, či je finančný limit dostatočný...
« Posledná zmena: 08.07.2021 - 14:36:53 od Modzillo »
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #2 kedy: 08.07.2021 - 18:20:26 »
no pridám sa aj ja. Mám 308 II hned z prvých kusov. je to tuším 10/2013, braql som ju ako predvádzačku, a po rokoch musím konštatovať, že max. spokojnosť, auto splnilo moje predsatvy. Je to 1,6 HDi 85kW 6°MT,vo výbave alure, s prakticky všetkým možným čo sa dalo v tej dobe doplniť. Pozri moje vlákno "207 sa mení na 308". V téj dobe všade kritizovaný malý volant, i-cocpit, a ovládanie cez tablet, a opačný otáčkomerje asi to najlepšie čo môže byť.  Zatiaľ som najazdil 140 tkm, mám nové auto ale s 308-čkou sa nedokážem rozlúčiť, a vždy rád do nej sadám. Chcem ju predať, ale zatila som si nedal ani inzerát....Celkovo veľmi prívativé auto, ale už spomínaný kratší rozvor ako sw, je priestor na zadných sedačkách relatívne obmedzený, ale dá sa tam prežiť v pohode aj dovolenkové cestovanie, kufor cez 400l v pohode. Z kratšieho rozvoru vyplýva veľmi dobrá manévrovatelnosť v meste, má relatívne malý polomer otáčania, čo oceníš pri parkovani. Treba si trocha zvyknúť pri nastupovaní na vyššie prahy, ale za odplatu sa ti auto odvdači veľmi dobrými jazdnými vlastnostami a pevnou karosériou, kde ani po rokoch nič nevrže. Motor veľmi kultivovaný tichúčky s TDi sa nedá porovnať, spotreba okolo 4-5 l. na 6l som sa vyhupol pri jazde na dialnici okolo 170. spotreba oleja 0,00. Poruchy v podstate banalnosti, , menili v záruke tretie brzdové svetlo, lavú smerovku v zrkadielku. Boli menené brzdy /80tkm, spodné guľové čapy /120tkm. Zhrniem veľmi pohodové a prívetivé auto pre dvoch + deti.....ináč brať SW. Brať model s led svetlami, na tú dobu to bola bomba, a ani dnes sa nestratia. Jednine čo ma nasrali, keď som si kúpil 17" kolesá, a potom som zistil, že sa nedajú zapísať do TP, lebo spotreba....Č o swa týka interieru, už ako som písal nič nevrže, v celku v pohode, jedine vodičové sedadlo by si zaslúžilo repas, za čo môže mojích skoro 100kg :-) sedačky sú s alkntarou. Ak by som kupoval určite by som sa zameral na vyššiu výbavu, aj koly led svetlám, a mám pocit, ze alurka je aj lepšie odhlučnená, presklená strech je proste úžasna, a je samozrejme  aj v novom aute. .....Jedno čo by som si tiež doprial je automat, mám aisin v novom aute, netreba sa AT bať, so skackavou dsg sa nedá porovnávať. Len sa bojím, že finančný limit je trocha nízky na slušnú 308, vo výbyve a s nízkym nábehom. Dával by som si pozor hlavne na výmenu oleja u predchádzajúceho majiteľa, a asi by som sa vyhol auta z dovozu po lizingu. V prípade otázok kľudne sa pýtaj rád zodpoviem.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline eosd

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 23
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #3 kedy: 09.07.2021 - 05:58:11 »
Vdaka chalani :-)

Ono popravde si tiez nemyslim, ze ten i-Cockpit by bol z hladiska sedenia problem a celkom sa tesim, ked si to budem moct tiez vyskusat. Skor ma mrzi ten dotykovy panel a hlavne jeho kvalita, kedze ak tu chcel Peugeot minimalizovat tlacidla, asi mohol pouzit kapacitny displej (co sa stalo po facelifte).

Z hladiska jazdnych vlastnosti je ale s ktoroukolvek verziou nejaky zasadnejsi problem ? Ako som pisal, kupuje to bezna rodina, nie zavodnici, takze ani plavnejsi prejav asi problem nebude. Im ide skor o to, aby to jazdilo komfortnejsie, resp nebolo to zbytocne hlucne, alebo tvrde.

Co sa tyka motorov, tam obavy nemam. Resp teda aspon z internetov som dospel k zaveru, ze tie PSA naftaky vobec nie su zle motory a dokazu fungovat dlhodobo bez problemov. Skor mam obavy z takych tych typickych veci ktore trapia frantikov, ale mozno aj Fordy a pod. Akoze nieco niekde neidentifikovatelne klepe, alebo odide zamok niecoho, alebo kdejaka elektronicka blbost. Casto nic fatalne, ale potom ma clovek auto viac v servise, nez doma.

Spomenul si to Android auto, co zial bude problem a FL modely idu az cca od 9000, mozno vyssie. Neriesil niekto, ci sa ten infotaiment pripadne neda vymenit ? U Focusu napriklad ide spravit konverzia zo Sync 2 na 3 za nejakych 500eur. Akoze osobne by som to riesil, im to asi nebude treba a skor ich zaujima CD prehravac :-D

Co sa tyka toho rozpoctu, na bazosi som videl viac 308ciek s najazdom dost pod 200 000 (kupovane tu) ktore mali aj nejaku vybavu, typicky Style uz vyzera v pohode, aj ked chybaju FullLED svetla a cenou okolo 6500-7000. V zavislosti na stave a konfiguracii by asi vedeli nejakych 500eur prihodit. Ale nepocita sa s tym, ze kupia plne vybaveny cukrik s najazdom do 100 000km, ale skor nieco okolo 150 000 v rozumnej vybave. Ako som pisal, alternativa je napriklad Golf, ktory je ale starsi, najazd ma bezne o 100 000km vyssi a vybava asi tiez lepsia nebude. Tu ma vlastne tiez zaujima vas nazor na to, ci vobec ma zmysel sa tymto autom v tejto cene zaobera. Lebo napriklad pri tom Golfe viac ludi povedalo, ze za 7000 ich sice par najdes, ale vacsinou su s tym nejake problemy. Samozrejme konkretny kus nechame preklepnut ci uz niekym znamym, alebo nejakou sluzbou, ale je dobre vopred vediet, co sa za tie peniaze da cakat.

Inak co na Peugeote ocenujem je, ze v podstate v kazdej vybave (udajne je nejaka extra nizka bez dotykaca, ale tu som nevidel) ten interier vyzera dobre. Nesedel som v tom, asi to viete posudit lepsie, ale z fotiek to tak vyzera. To u nemcov napriklad nie je bezne a Golf sice uz vyzera pomerne dobre aj v zaklade, ale taka Octavia, alebo Focus ...

Inak teda take SW s panoramou, idealne GT-line a asi sa necham zlakat tiez :-)
« Posledná zmena: 09.07.2021 - 06:03:21 od eosd »

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #4 kedy: 09.07.2021 - 08:44:16 »
... ani hatchback ani SW nie je nekomfortné, SW však jazdí pohodlnejšie, hatchback je obratnejší...

K výmene rádia len toľko, že odpoveď NEDÁ SA nemám rád, ale zrovna pri tejto položke by som ju použil. Ono to určite nejak ide, treba vymeniť rádio aj displej + asi aj kabeláž a bohviečoešte. Skrátka, aj keby sa to niekomu podarilo, stálo by to asi viac ako celé auto... CD mechanika aj USB by v aute na 99% mali byť...

Porovnanie s Golfom je na mieste, ale treba si uvedomiť, že Golf je typickým príkladom fleetového presúvadla, nepoznám presné štatistiky, ale povedal by som, že 9 z 10 Goflov bolo služobnými autami, preto také nájazdy.

Zrovna panoramatická strecha je niečo, čo by som v aute nechcel. Ono je to efektné (najmä pre sediacich vzadu), ale veľmi to prehrieva interiér. Bohužiaľ, model 308 ešte nemal možnosť panoramatickej strechy s otváraním (to už je iné, to je super). Samotná panoráma nevykazuje žiadne problémy, viem snáď o dvoch prasklinách po odletení kameňa, ale to musí byť veľká náhoda).

Áno, vo francúzskych autách sa človek sem-tam stretne s nejakými prkotinami typu "búcha, hrkoce, nefunguje", ale ono by celkovo bolo naivné si myslieť, že si človek kúpi jazdené auto a bude bez problémov jazdiť dlhé roky. Vždy sa niečo nájde...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline eosd

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 23
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #5 kedy: 09.07.2021 - 10:56:18 »
Super. Ja som ani nepredpokladal, ze by tie podvozky boli problem, obecne su dost chvalene a v podstate som nasiel len jedinu recenziu kde dotycny spominal, ze predFL bol nekomfortny.

Ok, to je celkom skoda, ale myslim, ze im to vadit nebude. Je to ten typ ludi ktori poziadavku definuju cez spotrebu a aby sa to nekazilo. Ja osobne by som to urcite ocenil :)

Hlavne tie Golfy si drzia cenu lepsie, takze v pohode najdem aj Golfa s mensim najazdom, ale nebude to za cenu Peugeotu. V tomto smere mi popravde ta 308 pride ako fajn kupa, pretoze cena tak klasicky Peugeotacky klesa, ale Peugeot sa zaroven snazi trochu pridat na kvalite, takze za tie peniaze clovek vlastne vobec nedostane zle auto. Aj vyhrady z internetov v podstate smeruju hlavne k i-Cockipu, ale ten mi zase priude designovo atraktivny.

To je asi pravda. Ja sam by som do toho asi siel, pretoze pri kupe casto nepremyslam velmi prakticky, ale viem si predstavit, ze by ma to casom nasieralo :)

S tymto sa tiez da len suhlasit. Pri jazdenke clovek musi pocitat s nejakym problemom, ale to sa obcas tyka aj novych aut, akurat su v zaruke. Skor ma zaujimalo, ci su nejake taketo problemy bezne/zname.


Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #6 kedy: 09.07.2021 - 11:33:10 »
SO svojou 308SW som sa rozlucil neplanovane a dost kratko po kupe (cca 1,5rocne auto). Ale s aktualnym majitelom si obcas napisem a nema problemy - auto v podpise. Popravde, keby som nepotreboval vecsie, nezbavoval by som sa ho este velmi dlho. Malo svoje muchy - napriklad absencia kontrolky kvapaliny v ostreovacoch. Zadok pri prazdnom aute dokaze uletiet v zakrute pri priecnej nerovnosti tiez, ale to je jednoducho vlastnost. Urcite by som siel ale do allurky, motoricky by som vyberal asi podla viac faktorov ako pri novom.  U benzinu kludne 1.2, ale treba dat pozor aby to boli modely od cca polovice 2017 kvoli pouzivanemu palivu. Zistit ci neboli problemy s remenom a zamerat sa nan. U 1.6hdi asi ziadne vecsie problemy nejako neevidujem, ale u 1.5 zase moze potrapit adblue nadrz.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline eosd

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 23
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #7 kedy: 09.07.2021 - 11:40:12 »
Vdaka. Nejake blbosti sa vzdy najdu. V tomto smere su "dokonale" asi naozaj len tie koncernove kde je vsetko tak ako ma byt, ale zase je to trochu nuda. A potom cena no :)

Allure ako som pisal vyssie, urcite ano, ale vzhladom k rozpoctu to nemusi byt jednoduche.

Co sa tyka toho odstakovania, to je problem aj v SW ? Inak ale nepredpokladam, ze by si to vobec vsimli. Imho podvozok C4 asi bude dost hnoj, takze v tomto smere sa posunu vyznamne. Skor mozno co som si vsimol v par recenziach, pedale, aspon spojka mi prisla ako uplne tupa, lahka, "odrezana" od auta. To moze byt trochu nezvyk.

Co sa motora/prevodovky tyka, nechcu automat a chcu dizel. S tym nepohnem :)

Ale inak akoze toto mi pride ako celkom pekne auto. Uz trochu nad limit, ale ... https://auto.bazos.sk/inzerat/126653166/peugeot-308-sw-16hdi-73kw-2017-allure-mozny-odpocet-dph.php
Plus je to teda uz 200 000km.
« Posledná zmena: 09.07.2021 - 11:43:27 od eosd »

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #8 kedy: 09.07.2021 - 12:01:16 »
Netvrdil by osm, ze by koncernove auta boli dokonale. Sluzobnymi jazdim a keby som chcel, mal som moznost zobrat koncern. Svoje peniaze za to ale nedam.
Odskakovanie zazijes pri dynamickej jazde pri prejazde priecnej nerovnosti ale s prazdnym autom. Ma to vzadu pevnu napravu, to je jednoducho vlastnost. Ak to bude zatazene, tak to nepocitis vobec.

Volbu dizlu sice akceptujem, co ale nepochopim, nechciet v dnesnej dobe automat a neobstoji ani argument pripadnej "poruchy".
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline eosd

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 23
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #9 kedy: 09.07.2021 - 12:15:57 »
Ja som to "dokonale" dal do zatvorky prave kvoli tomu, ze tym nemyslim uplne to, ze su bez chyb, ale skor Ta neprekvapia. Ergonomicky je to tak ako cakas, kedze je to stale rovnake, ma to senzory a kontrolky ktore chces a potrebujes atd. To v japoncoch, korejcoch aj francuzoch sa vzdy najde nejaka zvlastnost.

Popravde, ja by som automat minimalne u jazdenky nechcel tiez. Jedina situacia kde by som to ocenil su kolony v kombinacii s adaptivnym tempomatom, inak som po tom nikdy netuzil. Radenie ma doteraz nikdy neobtazovalo a je to uspornejsie.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #10 kedy: 09.07.2021 - 12:37:57 »
Tu by som trochu oponoval... Časy, kedy automaty žrali o 1-2 l viac ako manuálne skrine, sú dávno preč. Dnes sa bavíme o rovnakej spotrebe, rozdiely sú spôsobené skôr štýlom jazdy ako technológiou.

Dôvod, prečo mi koncern nesmie na dvor, je nuda na palube. Nulové emócie, hoci priznávam, že najmä papierovými hodnotami vedia tie autá zaujať. Ale preslávené TDI so spotrebou na úrovni 3,26478493 l na sto km (a to neviem, či som teraz aspoň o 3 litre neprehnal) znie veľmi podobne ako svokrov nový Zetor. Keď som mal možnosť jazdiť jednu z prvých Panamer v SR, ako prvé som si všimol ovládanie okien - rovnaké som videl aj vo Fabii. Pre mňa neprekusnuteľné, aj keby som na to mal...

Mám doma od novoty aj japonca... Áno, objavili sa prkotiny aj na aute atakujúcom cenovku 40 000 EUR, ale ja naozaj nepoznám žiadnu značku, ktorá by neriešila svoje prkotiny. Naozaj je to všade...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline eosd

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 23
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #11 kedy: 09.07.2021 - 13:06:36 »
S tym stylom jazdy samozrejme suhlasim, ale ja za seba mozem povedat, ze jazdim dost usporne a to tak nejak prirodzene. Obcas sice jazdim rychlo, ale jedna z mojich zabaviek za volantom je aj tlacit spotrebu nadol a zatial som nesiel s automatom, ktory by to robil lepsie. Ale je to jedno, kvoli spotrebe to nie je. Proste z toho mam trochu strach, pretoze je to polozka navyse ktoru zatial nepotrebujem a ak sa na udrzbu niekto vyprdol, tak su to dalsie zbytocne peniaze von oknom.

Ta nuda na palube asi sedi, aj ked nie som vylozene odporca a vo vyssich vybavach sa mi koncernove interiery pacia. Plus teda tam mas tony ulozneho priestoru a ergonomicky to funguje dobre. A hlavne do Golfu pokial viem nemontovali tlakovy displej :-P Na druhej strane, 308 II ma imho velmi pekny interier a v podstate stale "desny" oproti napriklad 3008/508 v ktorych som nesedel, ale celkom som sa z toho poskladal :) To bol vlastne taky prvy impulz ked som zacal pozerat po Peugeotoch.

U japoncov to skor boli take veci, akoze sestka nemala trojblik, chybali haciky na igelitky a proste take tie veci ktore europsky vodic ocakava :) Akoze toto fakt nie su veci ktore rozhodnu o tom, ci si to auto kupim, len mam pocit, ze na koncerne ma nic taketo prekvapit nemoze. Mozno fakt nejake spolocne diely aj s Fabiou :)

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #12 kedy: 09.07.2021 - 13:16:37 »
... vieš, ono je to subjektívne a konečné rozhodnutie je vždy na zákazníkovi. Mňa osobne napríklad interiér v 3008/5008 absolútne ničím neoslovil, možno aj celkovo tým, že nemám rád triedu SUV (hoci uznávam plusy, ktoré prináša).

Neviem zhodnotiť nižšie stupne výbavy alebo minulé generácie "mazďáckej šestky", ale vymenované prvky výbavy v tej svojej mám. Ergónomia a praktickosť je ďaleko lepšia ako v služobnej 308-čke. Ale! Hoci je šestka o kategóriu väčšie auto ako 308SW, bicykle aj akékoľvek väčšie predmety radšej nakladám do Francúza. Ten kufor snáď ani nemá limity...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline eosd

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 23
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #13 kedy: 09.07.2021 - 13:21:09 »
Ja som ale nulu nezabudol :-D Naozaj som myslel 508 a to nie je SUV. Inak s postojom k SUV suhlasim. Beriem ich, ale nejak nemam potrebu nejake vlastnit.

Hovorim o GHcku. GJcko uz je zase trochu europskejsie auto a teda nutno dodat, ze tie posledne Mazdy su hodne podarene. Lenze nad Mazdou uvazovat nemozem. Jednak su hlucne (aspon teda ta minula generacia), jednak jazdene dizle asi tiez nie a aj cenovo a rocnikom je to trochu inde. Tu mi ten frantik, mozno nejaky Ford alebo Opel proste dava dokonaly zmysel, pokial teda nie je predpoklad, ze sa objavi nejaky vylozene velky pruser. Pripadne Megane, ale tie v tejto cene nie su. A mne osobne by vadilo aj to kormidlo, co je tam udajne miesto volantu.

Inak este taka vecicka. Cuvacia kamera v Peugeote je skor raritka ?
« Posledná zmena: 09.07.2021 - 13:48:41 od eosd »

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Kupa 308/308SW vs konkurencia
« Odpoveď #14 kedy: 09.07.2021 - 14:09:41 »
Cúvacia kamera v nižších stupňoch výbavy je naozaj rarita, pri predfacelifte ešte umocnená... Najmä v prvých kusoch bola za tmy nepoužiteľná...

508 je krásne auto, ale naozaj sa zamýšľam, pre koho je vlastne určené. Mám 182 cm a cca 95 kg, nešoférujem ležmo ani "naširoko", ale ja by som toto auto nekúpil, ani keby stálo polovicu. Nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že tento model je prešľap, čo koniec-koncov naznačujú aj samotné predaje. Verím tomu, že to auto je dobré, kvalitné, pre istý typ majiteľov ideálne, ale pre masy ani náhodou. 308 je vo vnútri väčšia, nehovoriac o využiteľnosti batožinového priestoru.

Neviem porovnať Mazdy GH a GJ, to moje GJ je neskutočne tiché, no je pravda, že 19" kolesá sa na slovenské cesty moc nehodia... Dávať 17" na leto však nemienim, na zimných 17" to auto vyzerá ako výbava "Junior" ...  :D
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29