Chlapi, je úplne jedno, aký je to ročník. Každé jedno auto má svoj rodný list = homologizáciu. Je to súbor parametrov, ktoré boli platné v čase, keď auto schádzalo z výrobnej linky. Tieto parametre sú nemenné a vďaka homologizácií vie napríklad dnešné 15-ročné auto prejsť cez EK, hoci je platná úplne iná emisná norma ako vtedy. Dôvod je jednoduchý - na EK sa pozerá, či auto spĺňa normy platné v čase, keď bolo auto nové.
Práve z tohto dôvodu je homologizácia nemenná a tie parametre, ktoré sú v nej zapísané, platia už navždy. No a to sa už dostávame aj k rozmerom kolies. Predstavte si, že ako značka vyrábajúca autá musíte dbať na každý jeden gram CO2/NOx, lebo emisné pokuty sú brutálne. Homologujete teda najužšie možné pneumatiky, ktoré sú pre auto dostupné. Ak si vyberiete ako doplnkovú výbavu väčšie kolesá, ktoré budú širšie, v ich cene je schovaná aj emisná pokuta. V prípade väčších kolies bude aj iná homologizácia a iný zápis v techničáku. Ono sa naozaj pozerá na každý ušetrený gram emisii a každé deci spotreby.
Ak si teda už prostredníctvom niektorej predajne oslovil importéra a odpoveď ťa nepotešila, tak je mi ľúto, ale oficiálnou cestou to zapísať nepôjde. To, že na auto pôjdu v budúcnosti väčšie kolesá, malo byť konzultované s predajcom pri konfigurácii nového auta. Vtedy by sa muselo objednať na 17" kolesách a v TP by boli povolené rozmery od 16" po 18". Ak si auto kúpil na 16" diskoch, v TP by mali byť len tie. Je to preto, že 17" a 18" sú rovnako široké a širšie ako 16" a v TP by bola priemerná spotreba a emisie uvedené pre ten širší rozmer, aj keby si tam neskôr obul 16". Opačne (z menších do väčších) to však nejde...