Autor Téma: Nová identita a nové logo pre značku Peugeot  (Prečítané 7949 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« kedy: 26.02.2021 - 08:53:57 »
Ahojte, tak čo hovoríte na nové logo Peugeotu?

Za mňa  :clap a určite sa potešia najmä tí, čo za doterajším logom hľadali psa, tigra a všakovaké iné zverstvá.

Úplný top pre mňa predstavuje jeden pán, čo pýtal "teho skapatého psa z kapoty". - Akého psa? - No, šak teho skapatého, prejdzitého. - Pane, to je lev. - No, tak teho...   :D :D :D
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.392
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #1 kedy: 26.02.2021 - 09:05:49 »
Mne sa páčil aj ten "skapatý pes" bolo to také dospelejšie a jednoduchšie logo a tým sa poberá väčšina automobiliek.
Tomuto novému sa budú tešiť tý skôr narodený, taká nostalgia (podobné už v minulosti bolo).
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #2 kedy: 26.02.2021 - 10:33:51 »
To je logo 1960, jedno z mojich najobľúbenejších. :) Po 60 rokoch sa vracajú ku koreňom. Palec hore
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Romanenko22

  • ID: 125
  • Registrovaný užívateľ
  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 36
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #3 kedy: 26.02.2021 - 12:38:00 »
Ahojte, za mňa super...ak tak budú vyzerať showroomy ako na obrazku, tak už iná  pecka...by som povedal že až prémiovo...
Peugeot 508 GT line

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #4 kedy: 26.02.2021 - 12:48:54 »
...ak tak budú vyzerať showroomy ako na obrazku, tak už iná  pecka...by som povedal že až prémiovo...

... to bude trvať roky...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.156
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #5 kedy: 26.02.2021 - 14:09:16 »
Za logo a nový dizajn veľký palec hore...  :beer

Za ten smer akým sa ide PSA, teda Stellantis uberať smerom ku kompletnej elektrifikácii - všetky palce dolu  :'(

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #6 kedy: 26.02.2021 - 14:53:25 »
... všetci vieme, že elektrifikácia to nemá a ani nebude mať ľahké. Dôvodom sú najmä dojazd a cena. Kým sa dojazd nepredĺži aspoň dvojnásobne a cena neklesne na úroveň dnešných áut so spaľovacími motormi, musia kúpu električiek dotovať jednotlivé vlády a všetci dobre vieme, že ak nejaký produkt potrebuje dotáciu, nie je to dobrý produkt... :angel

Osobne si myslím, že spaľovacie motory tu s nami pobudnú ešte veľmi dlho, hoci ja vidím budúcnosť vo vodíku... Každopádne, treba prijať fakt, že svet sa mení a s ním aj automobilizmus. Keď vidím, ako ťažko ľudia prijímajú downsizing (nech je akokoľvek (ne)logický), až sa obávam reakcií, ktoré prídu jedného dňa, keď z ponuky vypadne posledný spaľovací motor...

OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 139
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #7 kedy: 26.02.2021 - 18:13:17 »
Elektromobily az tak velmi uz ani nebudu musiet zlacnovat, pretoze narast ceny aut so spalovacimi motormi je uz tu a kazdym dalsim sprisnovanim emisnych noriem ta cena bude len stupat a ponuka sa bude okresavat. Potom k tomu este vlady pridaju extra zdanenie na auta produkujuce emisie a zrazu budu elektromobily prijatelnym riesenim. Vodik je super a dufajme, ze sa tato oblast rozbehne.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #8 kedy: 26.02.2021 - 20:58:56 »
S vodikom su este vecsie problemy ako tie, ktore dnes maju elektromobily, ak je nieco slepa cesta, tak prave vodik. V Norsku po vybuchu vodikovej cerpacky preventivne zavreli vsetky. Problem so skladovanim - energeticka narocnost a aj tak problem s udrzanim vodika kde treba - v beznych nadrziach aut nerealizovatelne. Palivove clanky su mozno buducnost, samotny vodik urcite nie.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #9 kedy: 27.02.2021 - 15:17:07 »
keď som pred časom písal o električkých, skoro všetci (okrem Modzillo-a) mi písali nesúhlasné komenty.

s tým kritizovaným dojazdom - už to nie je pravda, realita je inde. len na okraj - 130 po diaľnici dlho jazdiť nebudete, len sa pozrite do rakúska, pred dvoma rokmi sa mi dcéra sťažovala ako je znížená rýchlosť na rovnej, nie hrboľatej ceste. a od nového roka to obmedzenie v rakúsku pre električky neplatí (teda aj zahraničné). tým je jeden z hlavných dôvodov nízkeho dojazdu odstránený, pri 80-100 je na úrovni normy z technického.

ďalej DOTÁCIA je už nepodstatná - vw iD3 má cenovku OD 29k€. teda, ak dajú nemeckí súdruhovia všetky aplikácie do poriadku, bude cena porovnateľná s rovnako vybaveným spaľovákom.
k cene - jeden z prvých majiteľov električky nissan písal elaboráty ako a prečo prestal používať spaľovák. popísal mnohio negatív, pozitív a dve záverečné správy - prvú o tom, ako sa mu po troch rokoch zaplatila prvá električka nissan 24kWh a o ďalšie dva a pol roka druhá nisaan 40kWh. porovnával nákupnú cenu, predpísaný autorizovaný servis, predajnú cenu. obe autá boli ziskové - namal k nim dotáciu. budúcimesiac mu majú dodať vW iD4. a na okraj - nabíja skoro výuhradne na nabíjačkách pri obchodoch, reštauráciách, hoteloch a nepýtajú platbu, stačí im čo minie v obchode ... na oboch najazdil do predaja cez 100kkm.

vodík - keď sulík básnil o vodíkovom startupeslovensko, nazdával som sa, že sa stretol s honorárnym konzulom, ktorý je spoluvlastníkom železiarní vyrábajúcich bezošvé rúry - majú certifikát na vodík. mýlil som sa, ten jeho tonové super "kilečko" zámer bolo doviezť jedno vodíkové auto a postaviť jednu vodíkovú plničku.
problém je v tom, že ak by sme na výrobu vodíka použili elektrinu zadarmo/za zápornú cenu, stále je to náročný (aj finančne) proces z elektriny vyrobiť zasa elektrinu. k tomu životnosť palivových článkov.
a ZÁSADNÝ problém je v surovine, z ktorej ten vodích chcú ropné koncerny vyrábať.

tento rok sa konečne zverejňujú príčiny úmmmrtí, príčiny zdravotných problémov. a to nie je globálne oteplenie, ani ochladenie, žiaden co2. je to nox a s ním spjené polietavé častice 2.5. to preniká do pľúc, žiaden filter ich nezastaví. vedľa nich je fajčenie a pitie alkoholu detská záibava. napadnuté pľúca sú pre kovid vďačný cieľ. pozrite sa na výfuky čo sa z nich valí (klamem, tie sadze, PM10 odfiltrujú chĺpky v nose, tie nevadia!)

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.572
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #10 kedy: 27.02.2021 - 15:52:37 »
Priznávam, že takto do hĺbky som to (vodík) nikdy neskúmal... Laicky som vychádzal z jedného faktu - elektrické autá sú drahé a majú malý dojazd aj po rokoch výskumu a predaja. Vodíkové auto (Toyota Mirai) som zachytil len nedávno a pri cca rovnakej cene ako električka vie prejsť raz toľko km. Jasné, infraštruktúra plniacich staníc je nulová narozdiel od stále pribúdajúcich elektro nabíjačiek... Skrátka, hodnotil som to len na základe technických parametrov, nie podľa funkčnosti.

Ten ID.3 som veru pozeral nedávno, že o čom to je. Ceny ešte nie sú ľudové, ale áno, už začínajú byť dostupnejšie. Lenže stále sa bavíme o dojazde cca 350 km, čo je vzhľadom na cenu 30k+ u mňa nepriechodné kvôli obmedzeniam vyplývajúcich z dojazdu. Ak porovnáme Golfa s podobne výkonným spaľovacím motorom, budeme určite o 8000-10000€ nižšie (hovorím o reálnych cenách, nie cenníkových).

Takže ja aj naďalej budem tvrdiť dve veci:
- kým nebude mať električka dojazd aspoň 600 km, do domu mi nesmie
- plug-in hybrid je pre mňa ešte väčšia hovadina ako čisté elektro
« Posledná zmena: 27.02.2021 - 15:54:03 od Modzillo »
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Akoc

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 48
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #11 kedy: 27.02.2021 - 16:56:01 »
Čo tak trocha vizionárstva. Sú dva faktory, ktoré chtiac-nechtiac obmedzia používanie motorov spaľujúcich fosílne palivá. Ako už uvedené v príspevku vyššie, t. zn., požiadavky na zníženie koncentrácie mikročastíc poletavého prachu a ďalších toxikantov, a tým zníženie úmrtnosti na respiračné a kardiovaskulárne ochorenia, vrátane zníženia emisií CO2 kvôli globálnemu otepľovaniu. Druhým objektívnym faktorom bude narastajúci nedostatok ropy v priebehu niekoľkých desaťročí. A to sa z ropy vyrábajú plasty, ktoré sú tak rozšírené a nateraz fakticky nenahraditeľné, že aj tie zvyšky ropy sa budú musieť prednostne používať na ich produkciu. Ktovie ako si s tým ľudstvo poradí, pretože nejde len o osobné autá, ale o nákladné autá, pracovné stroje, lode, lietadlá, bez ktorých by skolabovali mnohé výroby a distribúcie tovarov, vč. potravín.
Vlastne na získavanie využiteľnej energie zostanú len jadrové reaktory (do vyčerpania rádioaktívnych rúd) a bezuhlíkaté prírodné zdroje, ako je zatiaľ nevyčerpateľná slnečná energia, a vodné a veterné elektrárne. V menšom rozsahu geotermálna energia.
Predpokladám, že sa intenzívne vyvíjajú účinnejšie a výkonnejšie batérie, ako sú momentálne lítiové. Kľúčovým bude dostatok elektrickej energie v rozvodnej sieti, aby sa všetky tie batérie dali nabiť bez blackoutu, resp. aby sa dalo vyrobiť dostatočné množstvo vodíka elektrolýzou vody (ak teda vodíkové články nebudú slepou cestou).
Peugeot 2008 SUV (2020) GT-Line, PureTech 1.2 96 kW, 6-st manuál

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #12 kedy: 27.02.2021 - 20:53:20 »
Rozbehla sa tu veľmi zaujímavá debata na odlišnú tému ako je jej názov. Sám neviem aká bude budúcnosť pohonu, ale osobne vnímam elektrifikáciu len ako nafúknutú bublinu, pri ktorej pokial sa niečo zasadne nevymysli, tak určite spalovacie motory tu s nami budú ešte veľmi dlho. Stále je cena veľmi vysoká a príkladom uvádzať elektromobily s mizerným dojazdom a výkonom len demonštruje skutočnosť, že v súčasnosti nie sú pre väčšinu rentabilne čo sa obstarávacej ceny týka. Bol tu spomenutý VW ID 3. Typicky príklad auta na ktorom sa viditeľne šetrilo v porovnani s inými modelmi v ponuke (už len kapota je prestriekaná len zvonka a dalo by sa menovať X iných veci), aby sa cena ako tak dostala na nejaké normálne číslo. Či je to ekologické ťažko povedať, lebo samotná výroba je ešte viac neekologická ako spalováku, čo s baterkami (recyklácia?) a keď vezmeme do úvahy, že v súčasnosti sa elektrina získava z najpodstatnejsej časti spaľovaním fosílnych palív (uhlie), tak ani nehovorím. Neviem to technicky zhodnotiť či to má nejaký predpoklad do budúcnosti, ale momentálne nič moc.

Príkladom uvádzať výhody elektroáut, ktoré majú niečo porovnateľné alebo lepšie ako auta so spaľovacím motormi (dojazd, výkon, cena) len potvrdzuje ako to v skutočnosti je - momentálne nevedia konkurovať spaľovacím autám a konkurenciu dotvára len politika EÚ. Je dnes prevádzkovanie elektroauta vyhodnejsie? Áno, dnes (prevádzkovanie). Ale zajtra byt nemusí. Určite si štát nenechá ujsť prijímy, ktoré má z predaja ropných produktov, premietne sa to neskôr do elektriny. Podľa mna ropy je habadej, toho by som sa nebal že sa prečerpá, skôr toho, že sa tu uvaríme. Klimatická kríza je jednoducho reálna hrozba, len či toto je riešenie.

Tie skutočne riešenia sú v príkrom rozpore s trhovou ekonomikou a preto asi nie je veľa možnosti. Ekonomika funguje ako špirála, stále sa planéta zahlcuje množstvom nových a nových produktov, mrhá sa zdrojmi a žijeme konzumným spôsobom života. Lenže keby sme chceli postaviť napríklad auto na omnoho väčší životný cyklus, technologicky by to problém ani tak nebol (už terajšia technika je plne postačujúca), problém by bol v spomínanom obrate - výrobca ho má nízky, niet práce a tak nejak dokola.

Ťažko povedať kam sa to dostane, snáď sa nájde lepší spôsob, či už v systéme samotnom alebo v technike. Len verím a dúfam, že nikdy sa nestane realitou vízia len plne autonómneho auta, bez možnosti šoférovať ho.
« Posledná zmena: 27.02.2021 - 20:56:22 od Martin47 »

Offline Akoc

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 48
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #13 kedy: 28.02.2021 - 00:46:36 »
No neviem. Jeden príklad za všetky. Fotografovanie pred 25-30 rokmi. Fotilo sa poväčšine na 36-obrázkový kinofilm, fotky sa vyrábali v tmavej komore, prípadne fotolabe. Kvalitné fotografie dokázal urobiť len relatívne malý počet ľudí. A nebol to lacný špás - filmy, papiere, vývojky, ustaľovače, leštičky. Fotografi unisono odmietali začínajúcu digitálnu fotografiu ako nezmysel s nízkym rozlíšením a citlivosťou, pomalou odozvou na spúšť, atď. O pár rokov už digitálne fotografuje obstojne každý, minimálne cez mobil. A je to fakticky zadarmo a s okamžitým výsledkom. To sa pred polstoročím málokomu snívalo. Nebude to tak aj s elektromobilitou a autonómnym riadením? Predsa v letectve je autopilot už roky štandardom. Podľa slov môjho známeho, pilota, je situácia taká, že manuálne pilotovanie je pre mnohých stresová úloha, čo sú už tak navyknutí na autopilotáž. Chcel by som vidieť stav automobilizmu o 50 rokov. Asi by som sa divil.
Peugeot 2008 SUV (2020) GT-Line, PureTech 1.2 96 kW, 6-st manuál

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Nová identita a nové logo pre značku Peugeot
« Odpoveď #14 kedy: 28.02.2021 - 13:20:36 »
Zrejme nato pozeráme odlišnou optikou a svet vidíme inak. Na všetko je potrebné pozerať v širších súvislostiach a v celom komplexe vzťahov. Podobne je to s atómom, vie byť pre človeka prínosný, ale no aj veľmi nebezpečný alebo aj rizikový. Ak by sme dosiahli plnú autonomnost riadenia, zanikne neskutočne množstvo soferskych povolaní a obaja vieme, že si len ťažko nájdu uplatnenie v IT sektore. Ten je už teraz veľmi dobre platený a nie každý chce byt programátor a nie každý má nato vlohy. Keď si predstavíme umelú inteligenciu aj tam, kam nepatrí, tak dôsledkom bude masaker na trhu práce. Ale áno, niekomu to zvýši zisky a zníži náklady.
Problémy sú aj inde. Máš predstavu koľko bude stáť infraštruktúra? A stojí to vôbec za tie peniaze? O tom, že takéto auta by boli ruka v ruke len so zdielanou dopravou ani nehovorím, cenotvorba za služby v rukách prevádzkovateľov. Zásadný problém ja osobne vnímam aj v tom, keď sa bude musieť umelo naprogramovaný stroj rozhodnúť nad životom a smrťou človeka (take situácie nevieš predvídať a rozhodovat bude nie človek, ale stroj). Nepoznám stopercentne technológie, ktoré sa nedajú zneužiť, ktoré za každých okolnosti fungujú. Nehovoriac o tom, že vykonávať iste činnosti je pre človeka istou mierou sebarealizácie (nie každému stačí k spokojnosti flaska piva do ruky a Horná Dolná ako večerný program).