Autor Téma: Batéria nedrží napätie  (Prečítané 7163 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Akoc

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 48
Batéria nedrží napätie
« kedy: 19.02.2021 - 21:40:29 »
Mám 6-mesačnú 2008-ku SUV, benzín. Je v nej EF batéria. Asi pre 2 mesiacmi Start-Stop prestal vypínať motor, čo by až tak nevadilo. Zistil som ale, že je to asi z dôvodu, že batéria má nízke napätie. Skutočne aj po plnom nabití nabíjačkou na nejakých 13,2 V, napätie batérie klesne pod 12 V za jeden deň bez toho, aby sa s autom niečo robilo. Pri takomto nízkom napätí už beží riadna sulfatácia a životnosť batérie sa rýchlo znižuje. Žiaľ, nemám možnosť neustále batériu dobíjať, a ani to nie je riešenie. Pritom overený voltmeter v zásuvke pre zapaľovač ukazuje počas jazdy cca 14 V, čo je akceptovateľné dobíjacie napätie. Ale približne v čase, keď S&S prestal fungovať, toto napätie stúplo počas jazdy na 15,1 V, čo je už prebíjanie batérie, kedy dochádza k plynovaniu. Trvalo to však asi len 20 min, kým som nevypol motor. Na ďalší deň už dobíjalo opäť 14 voltami.
Čo myslíte, je to na kontrolu batérie v aut. servise a v prípade potvrdenia nízkej kapacity na jej výmenu v rámci záruky?
Peugeot 2008 SUV (2020) GT-Line, PureTech 1.2 96 kW, 6-st manuál

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 139
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #1 kedy: 19.02.2021 - 22:12:21 »
Auto mas v zaruke, tak reklamuj. Moze byt aj vadna bateria, to by bol ten lepsi pripad. Ak by vadna nebola a napriek tomu jej klesne napätie po nabiti nabijackou do jedneho dna pod 12 V, tak bude skrat niekde na elektroinstalacii. To uz je zasadny dovod preco ist do servisu na kontrolu co najskor.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #2 kedy: 20.02.2021 - 01:24:30 »

  ako prvé ... dnešné autá si už sami regulujú napetie dobíjania . a ako druhé , ten votmeter má iba a iba informatívny charakter. zastav sa v servise nech ti to všetko skontrolujú .... baterka nesmie klesnúť pod 12V ani po mesačnom státí . 
 ak je namontovaná v aute ... vymontuj ju , nabi a nechaj do zajtra stáť . znova zmeraj napätie . ak nekleslo , niečo v aute ti žere baterku . nájdi čo

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #3 kedy: 22.02.2021 - 07:56:48 »
No hlavne baterku za ziadnych okolnosti z auta nevyberaj, lebo si zarabas na kvalitny problem. Pokial nemas naozaj profimerak, tak zabudni ze ten v aute alebo rucny ukazuje nejaku spravnu hodnotu - orientacne to staci, ale nedrzal by som sa toho ako faktu.
Zaujimalo by ma ako si zistil, ze S&S sa vypol lebo mas nizke napetie na akumulatore - spravna uvaha je, ze S&S sa z tohto dovodu casto deaktivuje, ale preco si myslis, ze je to prave tymto?
Pisem preto, ze som to tiez nedavno riesil, lenze ad1 ja som ani nenastartoval. Ad2 ja mam v aute trvale napajanu kameru - takze pricinu som tusil. V kazdom pripade plne dobity akumulator mi nepresiahol 12,2V a na druhy den som bol pod 12V. Potom sa mi ulomil kabel a merat som prestal. Po viac ako mesiaci fungovania ziaden naznak, ze by bol nejaky problem a to boli teploty aj okolo -20. Preto ma zaujima ako si prisiel na to, ze nejaky problem mas.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #4 kedy: 22.02.2021 - 09:52:42 »
Skoč do servisu - popíš, že máš podozrenie a oni jednoducho zapoja akumulátor na tester a uvidíš na čom si. Každopádne podľa tvojho popisu všetko pracuje ako má.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Akoc

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 48
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #5 kedy: 22.02.2021 - 10:14:26 »
To RTG: Pokiaľ batériu dobijem doplna nabíjačkou, tak S&S vypína motor, pokiaľ má, napríklad, 12 V, tak nevypína. Jeden z dôvodov nefunkčnosti S&S je, že batéria nedosiahne počas jazdy požadovanie napätie (70 až 80% z maxima, neviem presne).
To Qcko: V každom prípade idem do servisu a nechám zistiť kapacitu záťažovým testerom. Obávam sa, že na to, aby mi vymenili batériu, tak si tam auto nechajú na testovanie.
Peugeot 2008 SUV (2020) GT-Line, PureTech 1.2 96 kW, 6-st manuál

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #6 kedy: 22.02.2021 - 10:50:04 »
No, záťažovka je rýchla, ale ak by nič neukázala, tak sa autá dá pripojiť na test kľudového odberu, možností je viac.
Ale všetko je to záležitosť 1 dňa, za kontrolu človek nič nedá.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #7 kedy: 22.02.2021 - 12:20:15 »
To RTG: Pokiaľ batériu dobijem doplna nabíjačkou, tak S&S vypína motor, pokiaľ má, napríklad, 12 V, tak nevypína. Jeden z dôvodov nefunkčnosti S&S je, že batéria nedosiahne počas jazdy požadovanie napätie (70 až 80% z maxima, neviem presne).

Ano jeden z dovodov, a potom je milion dalsich. Vonkajsia teplota, teplota motora, aktivovane rozne funkcie v aute, stav paliva v nadrzi atd. Preto som sa pytal ako si na to prisiel, ze je to nutne kapacitou. Hned dalsia neporovnatelna vec je , ci hovorime o nevypinani motora aktivovaneho S&S, alebo je S&S deaktivovany vozidlom - 2 rozne kontrolky. Ale stale to o akumulatore nehovori nic. Lebo zatial to vyzera, ze vidis problem, ktory realne nemas.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 139
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #8 kedy: 22.02.2021 - 14:43:16 »
No zas ale ak mu Stop-Start predtym fungoval a funguje aj teraz, ale len chvilu po nabiti akumuatora nabijackou, tak problem s akumulatorom alebo nedostatocnym nabijanim tam je. Predpokladam, ze auto sa pouziva stale rovnako a teda v tom pripade nie je dovod, aby Stop-Start fungoval len chvilu po odpojeni z nabijacky a potom uz nie.

Btw. to napätie RTG co si tu uviedol ako plne nabity akumulator (12,2 V) nie je plne nabity akumulator. To uz je hodnota napätia pre takmer vybity akumulator. Plne nabity v dobrom stave musi drzat 12,8 V po 12 hodinach po odpojeni z nabijacky. Samozrejme druha vec je, ze napätie na akumulatore treba aj vediet spravne odmerat. A nie, netreba na to ziadne certifikovane profi zariadenie, absolutne postacujuci je bezny multimeter. ALE. Ak chces zistit realne napätie akumulatora, tak ho nemozes merat ked su riadiace jednotky zobudene a je tam odber. Cize zakladom pouzitelneho merania je, ze je auto odstavene po dojazde uz aspon 6 hodin, aby sa ustalilo napätie na akumulatore po nabijani. Ak je toto splnene, tak treba odomknut auto, otvorit kapotu, zamknut auto, pockat kym sa riadiace jednotky uspia (odporuca sa minimalne 5 minut) a az potom sa da namerat aspon ako - tak relevantna hodnota napätia na akumulatore. Stale sice bude znizena nejakym minimalnym odberom, ale ak je akumulator naozaj plne nabity, tak by mala byt ta hodnota okolo 12,7 V. Lenze to by tu nesmelo byt to "perfektne" riadene dobijanie, ze ano. Cize sanca, ze ma nove auto s riadenym alternatorom po zaparkovani plne nabity akumulator je minimalna az nulova. Preto sa aj odporuca pri autach s riadenym alternatorom pravidelne nabijanie externou nabijackou ak ma clovek taku moznost. To je totiz jedine, co tomu akumulatoru realne predlzi zivot. A ze ho teda pri riadenom dobijani a Stop-Starte nema vobec lahky...

P.S. Cely Stop-Start je samozrejme totalna blbost, ale to hadam ani netreba vysvetlovat.
« Posledná zmena: 22.02.2021 - 14:48:05 od slimboy »
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #9 kedy: 22.02.2021 - 16:56:45 »

  práve že naopak , napätie baterky treba merať pod záťažou . na " prázdno " môže ukázať aj 13V , ale pri záťaži to môže byť iba 10V . preto aj bola navrhnutá vidlička , a kontrola napätia pomocou nej .....

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #10 kedy: 22.02.2021 - 17:47:00 »
Pockame kym sa vyjadri co mu vlastne "nefunguje". Mne S&S vypol za posledny rok a pol motor presne 5x. Nikdy na to nema idealne podmienky a tak je to spravne.

Co sa tyka napeti nerobim si z toho tazku hlavu. Akumulator mal menej ako rok a pol ked som nenastartoval, boostli ma, siel som do servisu, tam mi to pomerali, ze vsetko ok len treba teda nabit. Kupil som nabijacku pre AGM, ktora si cely proces nabitia riadi sama. Plne nabity akumulator - tj signalizacia nabijacky, ze je auto nabite bolo 12,05V, po odpojeni nabijacky 11,95V. Podla vsetkeho co som sa tiez vsemozne docital, by to uz mala byt prakticky mrtva baterka. Kazdopadne odvtedy som nemal ziaden problem ani v extra mrazoch, dobijanie alternatorom je spravne, diagnostika neukazala ziadnu abnormalitu. Beriem to tak, ze vsetko je tak ako ma byt a uvidime dobucna ako sa to bude spravat. Proste ziadne univerzalne pravdy neplatia a robit okolo toho samanske tance mi tiez nepomoze, lebo ak zamknem auto s otvorenou kapotou nebude sa to pacit alarmu.
Co som aj odpozoroval, tak prva mozna indikacia nizsej kapacity je ked mi hodi chybu ACC a AEB. To uz mam trochu odsledovane, ale stale je to len indikacia, ktora moze a nemusi suvisiet. Logicke vysvetlenie, ze radar straca konfiguraciu pri nizkom napeti. Ale ako vravim, je to len dohad.
Naviac auto ma nielen inteligentne dobijanie, ale aj "inteligentne" startovanie -tj ak nemas splnene minimalne podmienky nenastartujes hoci by ti to este kapacita umoznila. Cize z hladiska prevadzky trochu neprijemne, ale z hladiska ochrany akumulatora asi nie nezanedbatelne. Ked som trochu patral, tak ani importer ani vyrobca nechce prezradit ake su hodnoty napetia kedy je to este ok a kedy nie, pretoze startovanie riadi algoritmus s viacerymi premennymi.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline Akoc

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 48
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #11 kedy: 22.02.2021 - 21:02:25 »
V stredu som objednaný do servisu. Odhad je, že to bude trvať asi hodinu, takže pravdepodobne (dúfam) otestujú baterku profesionálnym záťažovým testerom, zmerajú jej vnútorný odpor pre možný skrat, dobíjanie alternátorom a prípadný skrytý odber v aute. Nezdá sa mi ale, že by u nového auta bol nejaký zvod na kostru. Pokiaľ by už pokles kapacity batérie bol vyšší ako je bežné, tak budem žiadať výmenu batérie v rámci záruky. Výmeny batérie z dôvodu zníženie jej kapacity po niekoľkých mesiacoch prevádzky sú referované na pežoťáckých zahraničných fórach celkom bežne. Koniec-koncov nie každá batéria sa vydarí.
Veci by boli jasnejšie, keby som odpojil batériu a až vtedy meral pokles napätia. Sú jednoduché postupy, ako to urobiť, aby sa nezbláznila BSI, ale v záruke to robiť nebudem. Že bude už niečo s elektrickým systémom, svedčí aj fakt, že padá do ekorežimu pri zapnutom rádiu oveľa skôr než pred pár mesiacmi.
Peugeot 2008 SUV (2020) GT-Line, PureTech 1.2 96 kW, 6-st manuál

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:Batéria nedrží napätie
« Odpoveď #12 kedy: 22.02.2021 - 21:59:41 »
ke´d je nové auto, tak nech si to rieši servis. Čo sa týka baterky, tak v záručných podmienkach je na ňu výnimka / ako stierače, brzdové dostička, spojka.../, tak pozor na to, zrejme to je ošetrené interným predpisom servisu o ktorom nikdo nič nevie, tak ako sa ma snažili v nemenovanom servise a importér  presviedčať, že guľové čapy sú spotrebný materiál a nie su určené na slovenske cesty.. Čo sa táka s&s sa prikláňam k názoru akoc-a. Mám osobnú skúsenosť. Asi pred mesiacom mi odišla baterka, až po jej výmene som si uvedomil, že predtým s&s sa dlho neaktivoval, a po výmene začal zasa normálne šlapať. Ešte s dovolením  jednu preličku, výmenu baterky som samozrejme zveril autorizovanému servisu, ale najväčšia sranda bola tá, že servis nemá skladom baterky, tak som pekne naklusal k prvému predajcovy a kúpil som siju. Pri otázke v servise, kto bude zodpovedný, za to že je tam správna baterka, tak len pokývali plecom. Hlavna vec , že každý týžďen mi chodia @ na úžasne akcie na baterky v peugeote s 20% zľavou. :-)
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw