Autor Téma: Novinky z Peugeotu  (Prečítané 45853 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #105 kedy: 02.01.2022 - 15:31:21 »
Predpokladám, že nikto nerozhoduje len tak ,,zbrucha” po dvoch - troch deci vína a žiadnych analýz a štúdii. Zrejme elektromobilita zníži o nejaké percentá emisie a o globálnom otepľovaní a dopade co2 na klímu nikto nepochybuje. Iste, sama o sebe je spoločnosť príliš orientovaná na konzum, priemerne človek používa jeden telefón 1,5 roka, čo je samo o sebe neekologické. Ale lepšie aspoň nejaké zmeny s pozitívnym dopadom na životne prostredie ako žiadne. Neverím, že mobilita sa stane pre väčšinu populácie nedostupnou, už vôbec nie, ze sa výrazne zmení prístup k súkromnému vlastnictvu, svet musí fungovať a ku koňom sa asi nevrátime. Zdieľanú dopravu nikto nechce, elektromobily pôjdu cenou dole, o tom nepochybujem, len sa musí splatiť vývoj. Už dnes prestáva byt problémom dojazd, rýchlosť nabíjania, stačí už len vybudovať infraštruktúru, zaručiť životnosť akumulátorov a ich nižšiu cenu. Snažím sa myslieť pozitívne.

Offline Akoc

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 48
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #106 kedy: 02.01.2022 - 21:45:57 »
Martin47: Súhlas so všetkým. Ja to vidím tak, že elektromobilita, či už založená na batériách pre osobné autá alebo vodíkových palivových článkoch pre nákladnú dopravu, bude postupne vytláčať motory spaľujúce fosílne palivá, či sa to pospolitému ľudu bude páčiť alebo nie. Nevýhodou použitia H2 je nízka účinnosť celého procesu (33%) a neočakáva sa, že sa H2 uplatní v osobných autách. Hlavný argument pochybovačov týkajúci sa dojazdu elektroaut vyriešia v skorej budúcnosti zdokonalené batérie. Objavujú sa informácie o batériách, ktoré pri zachovaní 70-80% pôvodnej kapacity môžu absolvovať min. 10 000 nabíjacích cyklov a najazdiť 1,6 mil. km, čo by niekoľko násobne prekonalo životnosť auta. Rýchlym tempom sa vyvíja aj environmentálne prijateľná recyklácia. Stále však zostáva nevýhoda dlhšieho času nabíjania v porovnaní s časom na tankovanie kvapalného paliva.
Peugeot 2008 SUV (2020) GT-Line, PureTech 1.2 96 kW, 6-st manuál

Offline slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 139
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #107 kedy: 02.01.2022 - 22:26:21 »
Toto su ale len teorie a hudba buducnosti. Pri aktualnej urovni techniky a infrastrukture su elektricke dodavky pouzitelne max. tak na rozvoz ludi / tovaru v meste, ale aj to len ciastocne. Na prepravu co i len v ramci kraja su pri aktualnom dojazde v podstate nepouzitelne. Co uz. Trh rozhodne. Ked PSA peniaze od ludi nechce a zrusi cely segment osobnych dodavok so spalovacimi motormi, tak na tom budu profitovat ine znacky. Napr. Toyota, VW, Renault, Ford...
« Posledná zmena: 02.01.2022 - 22:46:21 od slimboy »
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #108 kedy: 03.01.2022 - 11:16:49 »
Stellantis je veľmi pozadu v elektrifikácii a bude mať čo robiť, aby dohnali ostatných. V súčasnosti neponúkajú v podstate žiadne plnohodnotné čisto elektrické auto a to sa im môže do budúcnosti vypomstiť. Elektromobilita je neodvrátiteľný trend, ktorý je uz jasne daný, automobilky do toho nasypali neskutočné peniaze a nikto ich už nebude chcieť stratiť. Ak chceš predávať auto ako elektrické, od začiatku ho musíš tak postaviť. Podľa mna ma Stellantis problém v tom, že pri elektrických autách rata s platformami vyvinutými pre pohon so spaľovacím motorom. Nemá to efekt. Stačí si porovnať čisto elektricky VW Golf a VW ID3, dojazdom, výkonom elektromotora, priestorom vo vnútri, je ID lepší vo všetkých smeroch (parametre elektrického auta), snáď okrem spracovania a materiálov vo vnútri, tam to konci pre ID3 debaklom. Ak je platforma vyvinutá tak, že počíta so spaľovacími motormi a automobilka ponúkne aj elektrickú verziu s jej použitím, tak hneď vidieť kompromis v dojazde, lebo sa pod podlahu ani veľká batéria nezmestí. Peugeot a vlastne cely Stellantis bude musieť prísť s novými platformami vyvinutými čisto na elektrinu.

A hej, trh rozhodne. Ak budú tradične automobilky pozerať len na to, ako co najviac na každom predanom kuse zarobiť, tak ich prevalcujú Číňania.

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.161
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #109 kedy: 04.01.2022 - 15:46:44 »
Čo sa asi tak hovorilo pred 120 rokmi o prvých automobiloch. Nie je infraštruktúra, palivo sa kupuje v lekárni, je to poruchové, horí to, hasiči nie sú pripravení, na koni prejdem celú Európu, lúky a potoky sú všade. Od prvého funkčného automobilu (Benz) po prvý automobil pre masy (Ford T) ubehlo 22 rokov. Prvý funkčný elektromobil Tesla Roadster je z roku 2008, takže cca. v roku 2030 uvidíme prvý elektromobil pre masy?. A masovo sa rozšíri za ďalších 40 rokov? Rovnako ako autá po 2.svetovej? Len direktíva je mimo realitu, keď chce zakázať predaj spaľovákov v 2035, to je ako by v roku 1913 chceli zakázať kone.

Prechod od koní k autám bola revolúcia. Už spomínaný Ford T znamenal výrazné zlepšenie oproti koňom a z toho vyplývajúce zlepšenie kvality života jeho majiteľov. Vďaka maximálnej rýchlosti okolo 60-70km/h bolo možné cestovať oveľa rýchlejšie ako s koňmi, čím sa znateľne rozšírilo množstvo miest, kam je možné doraziť za jeden deň. Ford T sa na rozdiel od koňa po ceste neunaví. Nie je nutné ho kŕmiť v čase, keď sa nepoužíva. Dobre udržiavaný Ford T môže byť prevádzkyschopný aj dnes, zatiaľ čo kôň narodený v rovnakom čase je celkom iste už dávno mŕtvy. A takto by sa dalo pokračovať...

Prechod od áut k elektromobilom na druhú stranu žiadna revolúcia nie je. Je to maximálne evolúcia. Asi nemá cenu rozpisovať tu výhody a nevýhody elektromobilov, pretože už to zo všetkých strán zaznelo mnohokrát. Žiadna z tých výhod ale neprináša výrazné zlepšenie kvality života, ako tomu bolo napríklad pri prechode od koní k autám. Pokiaľ sa podarí odstrániť najväčšie komplikácie elektromobilov, tak môže byť kvalita života ľudí približne podobná ako je teraz. Rýchlosť je dnes limitovaná skôr prostredím, reakčnou dobou vodiča, hustotou prevádzky a zákonom, než konštrukciou pohonu. Teda ďalšou revolúciou po autách sú lietadlá a rýchlovlaky, kde sa podarilo tieto limity odstrániť. To sa u áut nepodarí bez ohľadu na to, aký majú pohon. Prechod od áut k elektromobilom by sa dal skôr prirovnať k tomu, že by kone zrazu namiesto sena mali žrať slamu.

Nezmyselnosť (nariadených) elektrických áut dôjde firmám a ľuďom všeobecne až v momente, keď ich bude skutočne už veľa a nebudú ich mať kde nabíjať. Ten moment o pár rokov nastane, pretože infraštruktúra nie je ani len pripravená, nie to ešte postavená. Teraz sa s veľkou reklamnou a marketingovou masážou bude musieť predať veľké množstvo týchto nezmyslov na kolesách, aby sa aspoň trochu amortizoval ich vývoj, potom sa pomaly prejde zase na istú formu spaľovacích motorov. Len sa aktuálne príliš nenosí hovoriť to otvorene...  :angel :cash

Ja nehovorím elektromobilom nie. Je to skvelá koncepcia pohonu... len aktuálne neprináša nič lepšie ako spaľovací motor, ktorý je na vrchole vývoja.
Ak sa podarí do pár rokov nejaký prevratný objav na poli "batérií", resp. ukladania el. energie vo vozidle a rýchleho nabíjania, tak dajme tomu. V aktuálnom trende je pre mňa auto s dojazdom do 500km a nutnosťou tráviť hodiny na verejných nabíjačkách cesta do pekla. A že som si ich za posledný rok otestoval... :broken

Veľmi zaujímavé čítanie je napr. tu: https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/

Offline Akoc

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 48
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #110 kedy: 04.01.2022 - 19:03:29 »
Otázka nie je len o tom, ktorý pohon je lepší. Sú tu ešte dva aspekty, ktoré tlačia na náhradu spaľovacích motorov.
Prvým aspektom je tlak na znižovanie emisií, tak CO2 ako aj škodlivín ohrozujúcich zdravie človeka a prírody. Výroba elektriny, pri ktorej sa bude znižovať spaľovanie uhlia, prípadne zemného plynu povedie k znižovaniu emisií CO2. Emisie ďalších škodlivín sa dajú v prípade veľkých elektrární účinne eliminovať a kontrolovať (bodové zdroje). Pokiaľ sa na výrobu H2 využije napr. slnečná energia, tak to bude ekologicky vysoko akceptovateľný zdroj energie pre elektromobilitu.
Druhým aspektom, ktorý bude vytláčať spaľovacie motory, budú znižujúce sa zásoby ropy, resp. ťažšie dostupné zdroje, a tým stúpanie ťažobných nákladov, čo povedie k významnému rastu ceny ropy. Treba brať do úvahy aj to, že plasty sa vyrábajú takmer výhradne z ropy a veľká časť vyťaženej ropy bude musieť byť vyčlenená na ich výrobu na úkor palív pre spaľovacie motory.
Rozhodnutia o udržateľnej a obnoviteľnej energii, ako aj postupnej náhrade spaľovacích motorov vychádza zo záverov mnohých vedecko-výskumných projektov zadaných a financovaných EK. Potom podklady pre bruselských úradníkov a EÚ zákonodarcov pripravia ustanovené skupiny renomovaných expertov. Nefunguje to tak, že EÚ úradníci predložia a politici uzákonia tak závažné smerovania bez kritického posúdenia a odporúčania týchto expertných skupín.
Peugeot 2008 SUV (2020) GT-Line, PureTech 1.2 96 kW, 6-st manuál

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.161
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #111 kedy: 05.01.2022 - 00:40:48 »
O tom by sa dalo baviť veľmi dlho. Môj osobný názor je, že o ekológii to až tak nie je. Za všetkým treba hľadať v prvom rade  :cash

Ak sa o tomto chceme baviť, tak túto debatu o "Elektromobilite" môžem odlepiť do samostatného vlákna...  :coffee

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #112 kedy: 05.01.2022 - 08:37:50 »
Ono každá debata sa začne uberať preč od pôvodnej témy, každý z nás má určitý pohľad a nikdy sa nezhodneme. Chvalabohu, o rozdelení témy nemusíme rozhodovať my, ale admin...  :D

Sám neviem povedať, o čom tento "ekoterorizmus" v posledných rokoch vlastne je. Rozumiem potrebe zachrániť na planéte čerstvý vzduch, ale EÚ to sama nedá, keď sa k nej v rovnakej miere/intenzite nepridajú aj ostatné svetadiely (a logika hovorí, že svornosť musí byť 100%-ná). EÚ spolu s USA sú globálne dva najrozvinutejšie a najbohatšie (a ak chcete najslobodnejšie) regióny na svete, pričom je zrejmé, že minimálne EÚ a za Bidena asi aj USA chcú ísť zvyšku planéty príkladom. Lenže ako vidíme, zvyšok planéty na to jaksik hádže bobek a akékoľvek snahy potom vyznievajú tragikomicky. Ja som sám pre seba túto tému uzavrel asi tak, že do toho nevidím, že mi zrejme niečo dôležité v tejto skladačke uniká a nezostáva mi nič iné, ako sa zmieriť s tým, že to aj tak nezmením... A frflať dokolečka na všetko sa mi tiež nechce...  :angel

V USA ani náhodou nie je v každej domácnosti V8, iba ich je tam z historického hľadiska viac než kdekoľvek inde. Ale určite to nie je americkým štandardom... Áno, keď som bol pred pár rokmi v USA, tiež som sa pousmial nad označením obrovského pickupu "8.2 V8 eco", ale inak tam bolo more Passatov, Fusionov (naše Mondeá) a Regalov (naša Insignia) a takmer všetky mali označenie hybrid alebo aspoň eco.
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #113 kedy: 05.01.2022 - 18:35:53 »
Nejaká pravda asi bude na tom, že je za tým aj veľký lobing a vidina zisku. Však dnes už takmer hocikto ide vyvíjať elektromobily. Tlak silných korporácii a energetických spoločností musí byť obrovský. Stačí sa pozrieť na úžasný nápad s biozložkami, pre ktorý v Brazílii kľčovali lesy, aby mali ornú pôdu a mohli na tom zarobiť. To určite ekológii prospelo  :D

Ja v elektromobilite vidím potenciál, ale asi tiež nie je najšťastnejšie riešenie tak invazívne narúšať trh a ovplyvňovať správanie spotrebiteľov v krátkom časovom úseku. Lebo elektromobil od Tesly naozaj nie je riešením pre každého a tie skutočne dobré elektromobily sú extrémne drahé. Dnes som sa bavil s kuriérkou o dojazde elektrickej dodávky od Nissanu a povedala mi, že reálny dojazd sa pohybuje okolo 200 kilometrov. To je naozaj smiešne číslo pre takýto typ auta. Nemôžeme hneď od zajtra všetkým prikázať, aby používali elektrické dodávky, ked nie sme na to pripravení. Teraz uvažujem aj z tohto uhla pohladu, lebo ked je reč o ekológii, niekedy je tlak az prílišný a niekedy žiadny.

Len dúfam, že tradičné šoférske autá od klasických automobiliek tu budú s nami aj naďalej a tuto turbulencií ustoja (nemám rád bezpohlavnú Teslu  :D. )

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #114 kedy: 05.01.2022 - 18:52:58 »
EÚ spolu s USA sú globálne dva najrozvinutejšie a najbohatšie (a ak chcete najslobodnejšie) regióny na svete, pričom je zrejmé, že minimálne EÚ a za Bidena asi aj USA chcú ísť zvyšku planéty príkladom. Lenže ako vidíme, zvyšok planéty na to jaksik hádže bobek a akékoľvek snahy potom vyznievajú tragikomicky. eco", ale inak tam bolo more Passatov, Fusionov (naše Mondeá) a Regalov (naša Insignia) a takmer všetky mali označenie hybrid alebo aspoň eco.

Ekonomika Číny je ďaleko silnejšia ako ekonomika EÚ a USA dokopy. Čína je zodpovedná za zásobovanie 95% svetového dopytu po kovoch vzácnych zemín, ktoré sa následne využívajú v high-tech zariadeniach. majú cely priemysel v hrsti. Pri prechode na elektromobilitu sú kľúčovým hráčom. USA patrí k najväčším znečisťovateľom, príkladom teda idú až až  :D Čína má prvé miesto ako znečisťovateľ kvôli tomu, že sa tam vyrába všetko.

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #115 kedy: 05.01.2022 - 19:13:53 »
Asi sme sa nepochopili... Nemyslel som výkonnosť ekonomiky ako takej (tam je Čína naozaj niekde inde), ale všeobecne tzv. well-being spoločnosti. Bežný Číňan si nemôže dovoliť to, čo bežný Európan či Američan. Kúpyschopnosť je v EÚ a USA oveľa vyššia ako v ľudovej, ale aj tak komunistickej Číne. Čína je bohatá krajina, to však neplatí o jej obyvateľoch. Nie sú chudobní, len zásahy centrálne riadenej ekonomiky a všadeprítomná účasť štátneho aparátu ponúkajú úplne iný pohľad na ekológiu ako v "demokratickom" a "slobodnom" svete, kde chce byť každý politik Mesiášom, ktorý zachráni svet, lebo sa tu máme tak dobre, že si môžeme sami rozbiť automobilový priemysel, ktorý zamestnáva milióny ľudí... Ale ako hovorím, buď tomu nerozumiem, alebo mi niečo dôležité v tom vzorci uniká...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #116 kedy: 11.01.2022 - 12:01:06 »
... v týchto dňoch by už na všetkých pobočkách FINAL-CD mali byť vystavené nové 308-čky. Zatiaľ len hatchbacky, ale v momentálnej situácií sme vďační aj za ne. Prvé SW by mohli doraziť pred letom, tie pôjdu do showroomov na vystavenie...
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29

Offline CiNiK

  • ID: 008
  • Administrátor
  • Guru
  • ********
  • Príspevkov: 6.161
  • www.AutoZine.sk
    • AutoZine.sk
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #117 kedy: 11.01.2022 - 13:43:41 »
Tie stredové krytky sú vymyslené felmi topře...   :clap: :hug


Offline santa99

  • ID: 147
  • Riadny člen
  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 82
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #118 kedy: 11.01.2022 - 15:01:53 »
Tie krytky na diskoch su velmi pekny detail. Kedysi taketo podobne malo aj Audi na svojich diskoch. Bol to casto kradnuty artikel. Hovorim z realnej skusenosti v rodine. Snad sa toto nebude tak kradnut :D
Lexus IS-F - 2009
Peugeot 308 GTi 270 Pearl White - 2016
ex:Lexus IS200

Offline Modzillo

  • ID: 136 Navrátilec
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 1.576
  • Lidé jsou různí, povětšinou hovada... (J. Švejk)
Re:Novinky z Peugeotu
« Odpoveď #119 kedy: 13.01.2022 - 13:11:03 »
... ešte jedna aktualita zo života Riftera... Nakoniec bude k dispozícií verzia N1 (na 99% s "nejakou" mrežou) - legislatívne bude ponuka pravdepodobne obmedzená na dĺžku L1 a maximálne 5 miest na sedenie. Oklieštené budú aj verzie a príplatková výbava, v ponuke budú iba dieselové motory 1.5BlueHDi s výkonom 100 a 130 koní, silnejší by mal byť dostupný aj s automatom. Zatiaľ nemáme žiadne konkrétnejšie informácie.

Ak mám byť úprimný, z obchodného hľadiska som rád za akýkoľvek Rifter so spaľovacím motorom, no ak sa nad tým človek zamyslí, tak jedno a to isté auto nevyhovuje emisnej norme ako M1, tak ho preklasifikujeme na N1 a zrazu už je emisne v poriadku. Toto ja ako praktický človek asi nikdy nepochopím...  ::)
« Posledná zmena: 13.01.2022 - 13:27:25 od Modzillo »
OPEL Grandland GS Line 1.5 CDTI 96kW/130k EAT8
MAZDA 6 wagon Takumi Plus 2.5 SkyActive-G 143kW/194k AT6
SPECIALIZED Crave 29