Autor Téma: zadné brzdy - kotúčové  (Prečítané 20724 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 698
zadné brzdy - kotúčové
« kedy: 15.08.2020 - 08:45:10 »

  chcel by som si vymeniť bubnové brzdy za kotúčové . vedel by niekto poradiť z akého auta by mohli sedieť na 301-ku ?

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 390
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #1 kedy: 15.08.2020 - 14:24:12 »
mimo misu:
ako sa zlepší auto, jeho vlastnosti;
má "301" "schválené" také niečo?

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 698
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #2 kedy: 15.08.2020 - 14:32:17 »

  zlepšia sa zadné brzdy . lepšie brzdia a sú trvácnejšie . bubníková brzda má nedostatok ten , že nikdy nebrzdí celou plochou . vždy je to iba horná polovička . starší vodiči to poznajú ..... a preto chcem vylepšiť / zdokonaliť .....

Offline Jozef Košík

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 76
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #3 kedy: 15.08.2020 - 17:52:49 »
No ja neviem... Pred 301-kou som mal GOLF 5, ten mal všetky brzdy kotúčové a napriek tomu mám pocit, že 301-ka brzdí lepšie. Keby manželka nebola pripútaná keď zabrzdím trochu prudšie, tak "vystúpi" predným oknom....

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 698
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #4 kedy: 15.08.2020 - 20:22:35 »

 áno , keď ste dvaja v aute .... ( 80% brzdia predné a iba 20% zadné ) ..... ale skús to isté s plne zaťaženým autom a nie práve najnovšími pakňami ( brzdovími papučkami ) a uvidíš rozdiel ......

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 390
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #5 kedy: 16.08.2020 - 14:38:28 »
znova téma, ktorá nemá konca - napíšem, že aj na aute, ktoré malo sériovo vpredu štvorpiestikové kotúčové brzdy (zo škodoviek také montovali iba kupé). malo vzadu bubnové a aj tie S OBMEDZOVAČOM BRZDNEJ SILY - naplno brzdili iba pri plnom zaťažení!
a ešte raz - má 301 takú montáž v protokole o schválení na prevádzku?

ps - ako sa bude auto správať pri extrémnych podmienkach? nedávno som sa zúčastnil diskusie o tom, že dnešné autá nefungujú pri "losom" teste - vyhnutí sa veľkej prekážke. to hore spomenuté auto vcelku jednoducho vybočilo a vrátilo sa znova na pôvodnú trajektóriu. predok zabrzdil, zadok vyletel bokom, po korekcii volantom som pokračoval priamo. dnes asistenti .... budú brzdiť jedno a odbŕžďať druhé koleso, volantom mi nedovolia krútiť, ...
pps - ešte som nezažil situáciu, keď by sa zo zadných pneu dymilo rovnako ako z predných (narážam na núdzové brzdenie, kedy vstúpi do činnosti tem obmedzovač vpredu, mlátenie v pedále).
« Posledná zmena: 16.08.2020 - 14:42:59 od mpa »

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 698
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #6 kedy: 16.08.2020 - 15:36:24 »

  OK. keď myslíš ....

  kľudne zmaž kompletnú tému , keď ju považuješ za nekonečnú ......


  ja si to aj tak urobím . jeden z dôvodov je aj trvanlivosť platničiek v porovnaní s papučami ......

Offline pacho

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 909
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #7 kedy: 16.08.2020 - 16:23:01 »
nejdem kritizovať, alebo neak ináč hodnotiť prestavbu, ale len pár poznámok. V prvom rade, neviem ako by auto prešlo cez STK. Vo fabrikách tím konštruktérov dlhodobo merá, navrhuje skúša zoladenie brzd, aby boli čo najoptimálnejšie, samozrejme prihliadnuc aj k cene. Výmena brzd, je podľa mňa veľmi ošemetná záležitosť, lebo všetký tieto požadované parametru úplne rozhádže, a vozidlo bude mať úplne iné jazdné vlastnosti (možno +, možno -? výsledok nik nepozná). Ďalej nastavenie ABS, ESP...... tiež bude problém. Za bubnové brzdy, je naopak fakticky neobmedzená životnosť, taktiež nedochádza k špineniu zadných kolies od prachu z brzdných dostičiek, a ten sa veľmi zle čistí, lebo prach sa doslova "zapečie" do disku. Na autách robia rôzne úpravy, od jednoduchých, napr zmena kolies až po neskutočné úpravy, kde napr vymienaju prevodovky, zmenia stály prevod, zvyšujú výkon motor, menia výfuky....., ale toto už skôr patrí do oblasti súťažných aut. Ja osobne by som nešiel do tákejto úpravy, hlavne nie pri aute, ktoré bežne používam, lebo predpokladám, že je to optimálne nastavené. Ale určite Ťa nebudem od toho odhovárať. Ono 301, má povodne podvozok z P207, tak tam by som hľadal inšpiráciu. V pripade, ak by si sa pustil do takejto prestavby tak Ti prajem hodne zdaru, a keď sa Ti to podarí riadne spraviť, tak poviem že si frajer.
C4 1,5 HDi 96kW
308 1,6HDi 85kW
207 1,4HDi 50Kw

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 687
  • valenta.ivan
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #8 kedy: 16.08.2020 - 16:39:32 »
Ako píše pacho na 207 som platničky menil pri 75000 Km a zadné bubny tiež len kvôli ovalite bubnov boli na hrane pred STK .STk bez závad .
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 698
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #9 kedy: 16.08.2020 - 17:52:14 »
to Pacho ... robil som to na Astre G a viem čo sa stane a čo všetko to obnáša . TK nie je problém.... ak si to náhodou aj všimnú , všimné rieši problém . bubnové brzdy majú kratšiu životnosť ako kotúčové . a čo sa týka prachu , ten sa z časti zbiera v bubníku a zhoršuje brzdné vlastnosti . ( dlhoročné skúsenosti .... ). ako píšem , robil som to už na Astre G a viem že týmto iba získávam .....

Online slimboy

  • Holobriadok
  • ***
  • Príspevkov: 140
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #10 kedy: 16.08.2020 - 21:56:44 »
Podla mna zbytocna robota vzhladom na urcenie auta, hlavne ked robis len 8000 km rocne. Pri takom rocnom najazde vydrzia tie bubny niekolko rokov, cize viac nez dost. Nehovoriac o tom, ze s plne nalozenym autom väcsina ludi jazdi max. tak 5 % casu a ked clovek aspon trochu rozmysla, tak s takto nalozenym autom ide s rozvahou a defenzivne a nie hranu. Vyznam by vykonnejsie brzdy mali keby to auto pravidelne tahalo 500 kg nebrzdeny prives, inak asi nie. Ale ked chces nejak zmysluplne vyuzit cas, tak osetri podvozok a dutiny voci korozii. 301 uz zdaleka nie je tak odolna ako starsie Peugeoty. O par rokov to ocenis. Len treba dufat, ze dovtedy nezacne robit problemy ten "uzasny" VTi motor. Ten vie obcas potrapit.
Peugeot 308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW (DV6DTED / 9HP)
Toyota Proace City Verso Long 2023 1,2 PureTech GPF 81 kW (EB2ADT / HNP)

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 698
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #11 kedy: 16.08.2020 - 22:45:55 »
podľa mňa nie . nateraz áno , robím iba 8000 ročne , ale signum má už 17 a pomaly dosluhuje . elysée dostane ťažné , tak že bude ťahať aj vozík ..... a aj to je jeden z dôvodov prečo chcem posilniť zadné brzdy . ošetrovať ho nemám kde . nemám garáž , nemám nájazdy ..... a na parkovisku sa to robiť nemôže .....

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.727
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #12 kedy: 17.08.2020 - 06:52:53 »
Je skoda o tom disputovat, treba hlavne zistit, ci sa 301 vobec s kotucmi predavala. Na zadnej naprave musi byt minimalne priruba s otvormi na uchytenie strmena. Ak nie je, hold smola. Vymenit brzdove vedenia by malo ist, lanka rucnej brzdy aj hadice. Ale sialeny projekt na take vykonne a lahke auto, Skoda Fabia ma bubny vzadu do dnesnych dni a staci ich cistit pri servisnej prehliadke (je to aj predpisane) a v pohode sa doziju 150000km.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline RTG

  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 387
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #13 kedy: 17.08.2020 - 07:18:09 »
sir.oliver - nabuduce si kup auto, pri ktorom nebudes kazdy druhy tyzden riesit nejaku dorabku, lebo stale ti nieco nevyhovuje. Seriozne, kupil si si lowcost auto, kde si  na nom ty setril kde sa dalo a aj vyrobca setril kde sa dalo. Pises to od zaciatku ako majitel 301 a neprejde snad ani mesiac bez toho aby tu od teba nebola otvorena nejaka tema na nejaku dorabku. Mne nejako unika zmysel preco sa toho auta rovno nezbavis a nekupis hoc jazdene nieco, co ti bude vyhovat ovela viac? Podla mna by si usetril ja cas aj nervy.
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 1.001
Re:zadné brzdy - kotúčové
« Odpoveď #14 kedy: 17.08.2020 - 14:14:55 »
..... ošetrovať ho nemám kde . nemám garáž , nemám nájazdy ..... a na parkovisku sa to robiť nemôže .....
Keď nemáš kde ošetriť podvozok kde budeš robiť prestavbu zadných bŕzd?
Na 206tke existujú modely s kotúčmi vzadu ale to obnáša aj väčšie kotúče vredu. Montovali sa tuším na 1.6 a 2 litre, 1.1 a 1.4 mali vzadu bubny pritom rozdiel v hmotnosti auta je minimálny, rozdiel je v max. rýchlosti.
Ano keď niekto stavia auto na sutaže tak musí riešiť aj brzdy (ale to predpoklada že nieco o autach vie a má aj kde)  ale do beznej premávky by som do toho nerýpal ...
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...