Autor Téma: teóretická otázka  (Prečítané 9950 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
teóretická otázka
« kedy: 05.07.2020 - 16:44:31 »
príjemný deň,
mám takú teoretickú otázku - čo sleduje a kde sa vyhodnocujú signály/dáta z snímačov na vačkových hriadeľoch. aký majú zmysel, ...
ten na "sacej strane je asi KO, vymenené mám OBA, vydržalo to čosi vyše 100km a znova "faulty".
mohol "odísť"?
krátko pred hláškou na vyzvalo k doliatiu oleja;
chyby boli opakovane zmazané "cez diagnostiku";
pred "nedávnom" prebehla výmena rozvodovej reťaze a príslušenstva;
chybu to vyhadzovalo a samo zrušilo rôzne, jedno či leto, zima, hmla, sucho, dážď, už viac ako desať rokov, motor pracuje stále rovnako, chod sa v ničom nelíši.

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #1 kedy: 05.07.2020 - 17:45:42 »
a nespracováva tieto údaje práve samotné BSI - čko ?

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.392
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #2 kedy: 05.07.2020 - 17:51:32 »
Skôr by som povedal na BSM (riadiaca jednotka motora).
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #3 kedy: 05.07.2020 - 18:56:20 »
aj to je jedna z možností

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #4 kedy: 05.07.2020 - 19:00:37 »
Mno, studený spoj v RJ motora, oxidácia na kontakte, slabá kostra a holá hej, chyba, z ktorej majú servisy nočné mory. :)

Chcel som písať rozvod, ale ten je menený.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #5 kedy: 05.07.2020 - 19:10:35 »
takže RJ a kontakty. to ešte sa nerobilo.

ps - vie niekto čo s dátami o vačkových hriadeľoch? keď nie sú pripojené, motor beží. prirovnal by som to k tomu, keď si nevezmem vodičský.

ps - p207sv 2008 VF 3WE 8FS C34380886

kde nájdem RJ?

Offline Judes

  • ID: 013
  • Kartičkár
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 3.392
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #6 kedy: 05.07.2020 - 19:26:18 »
Podľa mňa je snímač vačkového hriadeľa niečo ako poistka snímača otáčok klukového hriadeľa.
Ak sa poškodí alebo z nejakého dôvodu BSM nedostane informáciu zo snímača otáčok klukového hriadeľa tak si berie info zo snímača vačkového hriadeľa o tom že motor beží.

Riadiaca jednotka motora (BSM) by sa mala nachádzať v motorovom priestore.
« Posledná zmena: 05.07.2020 - 19:28:36 od Judes »
Peugeot 407 Sedan, 2.0 HDI bez FAP, 2006, Diagnostika Peugeot Planet 2000
vlákno tu https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,544.0.html
Peugeot 207,  1.4 benzín 54kw, r.v. 2010.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #7 kedy: 05.07.2020 - 19:34:23 »
lenže tie snímače sú dva, pre každý vačkový hriadeľ jeden :-) a za vadnýprehlásili ten k sacím ventilom.
zistili to tak, že ho odpojili, v diagnostike vymazali chybu a motor bežal/chybu nehlásil. keď odpojili aj druhý snímač, chyba po vymaaní naskočila späť.
na okraj - aj ten "vadný" po prestriekaní kontaktov nehaproval skoro sto kilometrov. nový "lepší výrobca boš" ho presiahol o neakých pár desiatok km.

je podľa mňa podvod na užívateľovivozidla, ak vyradením oboch snímačov sa nič nezmení/nestane, ale v systéme svieti ZÁSADNÁ enviromentálna chyba a auto cez kontrolu neprejde.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #8 kedy: 05.07.2020 - 21:12:10 »
Zmení a stane - ak je zlá reťaz medzi vačkami, tak motor nemôže bežať správne z pohľadu časovania a tým aj emisií. Čiže je to takto poistené.

Majitelia benzínových Toyot vedia svoje, tam je to nastavené dosť prísne a malá vôľa v reťazovom rozvode ihneď rozsvieti kontrolku motora.

Ak som dobre pochopil, menil sa snímač už viackrát a zakaždým chvíľu fungoval a následne odišiel? Vždy ten istý?
Lebo ak áno, oplatilo by sa natiahnuť 2 (alebo koľko má pinov) extra vodiče priamo z RJ až ku snímaču (pomimo originál káblovačky) a otestovať.

Pri poeugeote som sa stretol aj s tým, že toto odstránil flash RJ motora na novšiu verziu software, ale u benziňáku.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #9 kedy: 06.07.2020 - 12:55:44 »
A ďakujem za všetky odpovede, najmä preto, že všetky boli k veci.
budem pokračovať a postupne podopisujem

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #10 kedy: 06.07.2020 - 15:35:15 »
to mpa ... píšeš odpojili ten k saniu a nič sa nezmenilo . prečo ho potom nezapojil späť a až potom odpojil ten druhý ... ? lebo ak by boli oba odpojené , je samozrejmosťou že motor nepobeží .....

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #11 kedy: 06.07.2020 - 15:42:35 »
odpájali  aby zistili ktorý nefunguje. okrem iného čarovali aj prestriekaním kontaktov, prehodením snímačov, ... a asi si nezaznamenal (neviem čo som to napísal), že potom, ako sa rozhodlo, že ich vymania, opäť prestriekali kontakty, nasadili ich, vynulovalo/vamazali chybu/y a vydržalo to skoro 100km. po výmene to "vydržalo" o nejakú desiatku km dlhšie. dnes som jazdil a skúšal/čakal, či sa chyba "sama" stratí (ako mnohokrát predtým), ale keď sa to nestalo, tak som v garáži vymazal chybu a išiel sa naobedovať domov.
zajtra sa ôovozím a budeme hľadať riadiacu jednotku motora, odhadujem, že pri poistkách/batérii.

motor beží, aito ide, spotreba/akcelerácia a pod sú v norme ...
« Posledná zmena: 06.07.2020 - 15:45:21 od mpa »

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #12 kedy: 06.07.2020 - 15:44:06 »
doplním - motor BEŽÍ bez problémov, problémom je technická kontrola.

Offline IvanH

  • ID: 0109
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 999
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #13 kedy: 08.07.2020 - 11:30:39 »
Chyba moze byt aj na druhej strane kabla, Cize na strane riadiacej jednotky moze byt blby kontakt.
P206SW  1.1 mux 2004 MAXIK OBDUINO32
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic ...

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Praktikant
  • *****
  • Príspevkov: 389
Re:teóretická otázka
« Odpoveď #14 kedy: 08.07.2020 - 14:17:16 »
je to rovnako možné aj na strane snímača pomohlo (dočasne) prestriekanie. a vyššie mi navrhoval skúsiť premostenie kábla.
budeme laborovať
zatiaľ všetkym ďakujem za konštruktívne rady.