Autor Téma: Nadmerné kolísanie brzdnej sily v priebehu jednej otáčky kolesa - Peugeot 207  (Prečítané 16962 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline baffy

  • ID: 023
  • Registrovaný užívateľ
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 852
Super ,ale aj tak si myslím ,že ako prvé mal okontrolovať dosadaciu plochu ,aby vylúčil prípadný problém.Bez tejto kontroly nebude vedieť či je problém v zvlnenom kotúči ,alebo nekvalitnej montáži.
Peugeot 508 Hybrid 2.0 HDi 4x4 r.v. 2015 sedan full led,JBL ,ŤZ ,Diagnostika PSA

Offline sir.Oliver

  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 686
samozrejme že najprv náboj premerať . očistiť , namastiť a nahodiť kotúč . pritiahnúť a zmerať .....

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Medzitým som bol s autom v značkovom servise, kde vykonali merania na valcovej brzde. Výsledné hodnoty boli v úplnej norme, v absolútnom poriadku, bez akejkoľvek známky problému, ovality. Vyzerá byť všetko bez akýchkoľvek problémov, vôbec tomu nerozumiem.

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Na stk chcel nieco do vrecka smejd. Su to vyjebanci slusne povedane.

Ale inak, podľa názvu vlákna ti nadmerne kolíše brzdná sila - to môže byť aj problém ABS, resp. hlavného brzdového valca, prípadne "spuchrená" brzdová hadička na danom kolese  :angel
« Posledná zmena: 07.04.2020 - 07:38:57 od Qcko »
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline valenta.ivan

  • ID: 025
  • Riadny člen
  • Pokročilý
  • *****
  • Príspevkov: 687
  • valenta.ivan
A čo tak priniesť doklad o kontrole zo značkového servisu kde bola urobená kontrola a názve zariadenia na ktorom to bolo skontrolované,aj z protokolom  a skúške?(myslím ,že nie je možné aby značkový servis ktorý sa zaoberá oprave a má certifikovanú brzdovú stolicu mal iné výsledky merania ako STK.) Já som bol pred STK v servise na kontrolu bŕzd urobili kontrolu a mal som protokol a v prípade že by bol problém z brzdami som mohol porovnať údaje STK. Boli presné. Zariadenie Bosch  zo servisu.,
Peugeot 207  1,4 HDi   8/ 2007 vin : VF3WC8HZC3400497   +   Mazda CX5

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Nerozumiem tomu. Zhodou okolností doklad o kontrole nemám, išlo to cez známeho a ten to aj chcel vytlačiť, ale mali problém, že im akurát nešla tlač. Na druhý deň som telefonoval s majiteľom STK, ten mi išiel maximálne v ústrety, opätovne som sa dostavil na STK, zmerali to na inej linke (valcovej brzde) za jeho prítomnosti, výsledok ten istý. V oboch prípadoch som bol pri tom, aj keď to merali v servise, aj na STK som z diaľky dohliadal na kontrolu. Som objednaný do autorizovaného servisu, nechám STK na nich. V tomto ohľade nemôžem povedať na STK nič zlé, len mi to nejde do hlavy. Uvidím aké budú mať výsledky z valcovej brzdy v Peugeote.

Qcko, chybu ABS by signalizovalo nie? Pred nejakým časom bol na pravej prednej náprave menený guľový čap. Nemôže byť problém aj niekde tam? To s tým asi nič nemá.
« Posledná zmena: 08.04.2020 - 09:05:58 od Martin47 »

Offline Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 2.718
Nemusí signalizovať, ak iba kolíše tlak na danom kolese, to auto nezistí. Ale to je len taká úvaha, na dosť autách sa tento problém odstránil výmenou brzdovej hadice na danom kolese.

Ale keď ti vyšli sily na stolici v servise, tak to je divné, závada sa sama neodstráni.
SÚČASNÉ -->Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007 + P 309 1.4i...55kW...1991 + P406 1.8i...81kW...1999
MINULOSŤ -->Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + VW Phaeton 3.0TDi...176kW...2009

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Budem trvať, aby v PSA servise urobili prísnu kontrolu, cez ložiská až po spomínané ABS, niekde problém byť musí. Najrozumnejšie bude ponechať STK na nich, len sa obávam, aby sa ,, preventívne" nemenilo všetko možné a spraví sa faktúra na 500€+. To však dúfam, že autorizovaný servis robiť nebude, predsa len ich považujem za tie seriózne servisy. Aspoň moja osobná skúsenosť s AutoNitra Peugeot je zatiaľ nadmieru dobrá (snáď okrem ceny).

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 258
Problém bol pravdepodobne v montáži, pravý kotúč vykazoval ovalitu, takisto náboj, hoci na každej valcovej brzde sa to nemusí preukázať, už odchýlkomerom áno. V servise mi vysvetľovali, že nie každá valcová brzda sa zameriava na to, preto v značkovom servise pri meraní na brzde bolo všetko v poriadku. Pravá strana bola zlá, ľavá úplne v poriadku. Zrejme sa kotúč zle založil, momentovým kľúčom na pevno dotiahol a časom kotúč pod napätím skrivilo a neskôr aj náboj. Náboj sa musel vymeniť, kotúče sa zrovnali na sústruhu (teda jeden zrovnal, druhý zbrúsil čo do hĺbky podľa neho).
« Posledná zmena: 23.04.2020 - 21:02:54 od Martin47 »