Autor Téma: benzin motor 1,4 73 koni- 11 ročný a benzin tce 100, 100koni-porovnanie  (Prečítané 1211 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline Milosko28

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 153
Viete poradit alebo dať názor ? :beer
Mme v rodine 11 rocny Citroen C3 motor 1,4i, 55KW,73koni samozrejme auto uz stare opravy stle nejake,ale co sa tyka motora,ide bez jedineho problemu. Nechodime na nom iba mesto,ale aj vacsie trasy,dialnice,a pohoda

Rozmyslame nad kupou noveho Renaultu Clio,kde je motor benzin 1.0 TCe. 3 valec, 74 KW, 100 koní

Zaujima ma porovnanie týchto motorov, nebude naozaj tento Renault "slabsi" motor? Vela ludi mi hovori, to dlho nevydrzi, urcite nie 10 rokov, a aj ked to ma viac koní100,tak v porovnani s tym Citroenovymi 73 konmi to bude slabsie...atd...

Ake mate nazory,ale teraz nie ze ja som fans Renaultu,ja Pezotu,on, Citroenu, :D :D :D :D :D ide mi o take realne zhodnotenie tychto motorov

Offline RTG

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 220
Tipnem si - tych vela ludi, co ti to hovori jazdi starymi pekacmi a ani jeden ani nesedel v sucasnom novom aute. 55kW vs 74kW  navyse s turbom ani nesranduj, ze by ten slabsi mal ist lepsie. To je rozdiel nie jednej ale troch tried. Pokial ste doma nalomeny na nove auto, chodte si po nove auto. Budete spokojni.

Co sa zivotnosti tyka, tak pokial to bude nove, nebudes zanedbavat udrzbu, tak to vydrzi aj viac ako 10 rokov.  A ako vsetko, pokazit sa moze samozrejme vsetko - to uz neovplyvnis, akurat riziko je ovela nizsie ako u starej vrazdy.
Tieto urban legends o tom ako nove auta nic nevydrzia, po 3 rokoch sa rozsype, "poctive" auta skoncili v roku xyz, pricom kazdy rok sa ta magicka hranica 10-15-20 rokov posuva vzdy o aktualny rok, si netreba vsimat. Ludia si musia nejako ospravedlnit, ze na to nove nemaju a je lahsie si vymysliet dovod ako to narovinu priznat. A pokial odhovoria este aj suseda, tak si vydychnu - eliminuju objekt zavisti :) A nezabudni, ked to budu o 6-10 rokov kupovat ako jazdene, uz to bude overena kvalita a srot budu samozrejme nove auta :)
« Posledná zmena: 29.01.2020 - 16:21:13 od RTG »
Peugeot 5008 1.6 Puretech EAT8 133kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,4532.0.html
Ex: Peugeot 308SW 1.2 Puretech EAT6 96kW link: https://forum.peugeotclubslovakia.sk/index.php/topic,3453.0.html

Offline Lubos91

  • ID: 091
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 226
Tých trojvalcov čo nič nevydržia je plná inzercia a koľké majú cez 200 000 km...potom človek nevie, že čo teda nevydržia, kde je tá hranica  :D
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 66kW 2003 predané
Peugeot 508 SW GT 2.2 HDi 150kW 2012

Online Qcko

  • ID: 024
  • Riadny člen
  • Expert
  • ******
  • Príspevkov: 2.200
10 rokov nevydrží žiadny dnešný motor, ale 74kW s turbom pôjde oproti klasickému KFW 2x živšie, to je isté a s nižšou spotrebou.
SÚČASNÉ --> Peugeot 308SW GTline 1.2 96kW EAT8 2018 + Peugeot 306 2.0HDi...66kW...2001 + Peugeot 307 SW 1.6HDi...80kW...2007
MINULOSŤ -->Peugeot 406 break 2.0HDi + Peugeot 407SW 1.6HDi + Peugeot 4007 2.4 + Peugeot 508SW 2.0HDi + Peugeot 208 1.2VTi + BMW E61 525xdT + Peugeot 306 break 1.4i

Offline slimboy

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 18
Tak ono merat zivotnost motora na roky je trosku nepresne, zavisi od poctu km. A 200k km resp. 10 rokov vydrzi kazdy motor aj dnes bez problemov ak sa nezanedba udrzba.

Ad ten motor 1.0 TCe - ide o evoluciu overeneho 0.9 TCe. Nepriamy vstrek, chladene vyfukove zvody, remenovy rozvod. Ten motor auto prezije.
« Posledná zmena: 30.01.2020 - 20:34:46 od slimboy »
308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW EURO 5 (DV6DTED / 9HP)

Offline Milosko28

  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 153
Pre presnost informacie , ten stary Citroen ma najazdene 155000 km, a tá  1,4i ide perfektne.
Ako laik si niekto moze mysliet ved to je 1,4, a renault je 1.0, tak silnejsi musi byt ten na C3...

a aký je rozdiel napr. v motore co davaju do nových Citroenov c3, Puretech 82 SS, 61kW,83 koni a tým vyssie opísanym v Renaulte Clio? Samozrejme asi výkonom, atd, to chapem... Ale v com su motori ine v Renaulte a napr Citroenoch, myslim tieto najslabsie motorizácie.....


Offline slimboy

  • Nováčik
  • **
  • Príspevkov: 18
Puretech 82 v Citroene je slabsi atmosfericky motor vhodny skor na mesto a okresky. Ak clovek nema velke naroky, tak staci aj na dialnicu, ale nie je na nu primarne urceny. TCe v Renaulte je vykonnejsi a pruznejsi turbomotor, takze dialnice zvlada lepsie (moze tocit nizsie otacky). Treba si vyskusat obe auta pri jazde a podla pocitu sa rozhodnut. Ja osobne by som bral TCe.
308 SW T7 2012 1.6 HDI FAP 68 kW EURO 5 (DV6DTED / 9HP)

Offline Martin47

  • ID: 152
  • Riadny člen
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 151
Podľa mňa je pravda, že dnešné moderné autá nevydržia toľko, čo kedysi. Sú komplikovanejšie, výrazne na nich vplývajú čoraz náročnejšie normy a v konečnom dôsledku sa aj viac šetrí pri výrobe. Spotrebiteľ sa nerád dozvedá, že ten istý, len novší model je drahší ako predchodca. Preto automobilka drahý vývoj, čoraz vyšší štandard výbavy a investície kompenzuje šetrením vo výrobe. Už jednoducho nemôžeš čakať, že ti nová Fabia vydrží motoricky to, čo 1.3 OHV vo Felicii. Ani automobilka už nemá záujem vyrábať držiaky. Podľa mňa je to jednoducho fakt.

Na druhej strane sa asi nechceš vrátiť k Favoritu bez klímy, vývoj ide jednoducho dopredu. Jazdné vlastnosti sú iné u 20 ročného auta a iné u nového.

Auto sa buď podarí alebo nie. Hlavne modely vyrobené v počiatku výroby by som neodporúčal. Je veľa motorov, ktoré mali problematickú spoľahlivosť no v priebehu výroby sa doladili chyby. Preto napríklad motor HTP od Škody niekto zatracujú, iný naň nedá dopustiť.

Ak vychádzame z toho, že o auta bolo rovnako starané, tak je jasné, že auto, ktoré má cez 300 tis. je potenciálne skôr náchylné k poruche ako auto nové. Čo sa nosí, drať sa musí. /hovorím o rovnakých podmienkach/

Pokiaľ viem, tak tie motory 1.0 TCe sú spoľahlivé a jednoduché. Ja by som tomu autu veril.

A môj názor na znižovanie objemov asi každý vie, kto ma pozná. Jasné že je menej objemné motory sú viac namáhané, k vyššiemu výkonu ich naháňa turbodúchadlo. S tým moc nespravíš, emisné normy a pre automobilky to znamená lacnejšiu výrobu. Ale aj motor s menším objemom sa dá podľa mňa postaviť kvalítne. Je plno áut s nizkoobjemovými motormi s vysokými nábehmi. Ale je to volovina - v reálnej premávke to nižšie emisie nemá, iba na papieri, a motor sa musí viac namáhať. Aj preto automobilky sa snažia robiť čoraz ľahšie autá. Však to poznáš, emisie, spotreba, emisie, a tak dokola.

O tom výkone je to bez diskusie. Ten motor v Renaulte prevalcuje ten v Citroene. Spráši ho kdekoľvek a kedykoľvek.
« Posledná zmena: 30.01.2020 - 20:57:48 od Martin47 »