Autor Téma: prehrievanie motora  (Prečítané 710 krát)

0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.

Offline rodecker

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
prehrievanie motora
« kedy: 12.08.2019 - 07:40:04 »
Dobry den, nedavno som si vsimol zvysovanie kontrolky teploty nad standardnych 90 stupnov, pricom sa mi zacala drzat na +/- 100. Mam Peugeot 307 rv 2003. Zrazu pri jazde dedinami rychlo/pomaly a naslednej jazde do kopcov mi vyskocila kontrolka na maximum. Po zastaveni bezal chladic naplno a nasledne som sa uz domov nejak dostal bez zvysenia na maximum. Odvtedy je ale stale kontrolka nestabilna, na dialnici na drzi pri 90-100 stupnov, ale pri zjazde a zastaveni zacne rast. Viacmenej pri nizsich rychlostiach ma tendenciu sa zvysovat, kdezto pri rychlejsej klesat. Napr klesa aj ak som na neutrale a len pridavam plyn. Neda sa to ale spolahnut, nakolko pri jazdne cca 40 km po dialnici sa nakoniec aj tak zacal prehrievat.
 Vymenili sme termostat a nepomohlo. Pod autom nie su ziadne stopy unikov kvapaliny. Co sme si vsimli je, ze chladic byva napr. na neutralne horuci len na vrchu, ale napr pri pridavani plynu sa zacne ohrievat aj zvysok. Chceme vymenit rozvody, ale obavame sa, ze by mohlo byt nieco s hlavou. Kurenie funguje bez problemu. Viete nieco poradit? Dakujem

Offline Marcel00

  • ID: 007
  • Registrovaný užívateľ
  • Guru
  • *******
  • Príspevkov: 5.939
Re:prehrievanie motora
« Odpoveď #1 kedy: 12.08.2019 - 07:55:33 »
na ten chladic sa zameraj, hlavne nech neni plny bordelu a nech je cisty,
ked budem menit rozvody asi pojdu hadice dole, uvidis ako to bude potom.
takisto pozri vodnu pumpu ci nema polamane lopatky, ale pri rozvodoch pojde zrejme nova, takze pohoda :)

vidim to na prave tu vodnu pumpu a jej nedostatocny tah, prave z dovodu polamanych lopatiek.
nepiste mi dotazy o radu a postupy do spravy alebo na mail..., piste to vzdy na forum, nech sa k info dostanu aj ostatni uzivatelia.

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 200
Re:prehrievanie motora
« Odpoveď #2 kedy: 12.08.2019 - 14:53:53 »
chladiaca kvapalina pri státí, jazde z kopca, všeobecne pri nízkych otáčkach preteká chladičom v malom množstve - nestačí sa ochladiť a je jedno či vetrom, či vetrákom.
treba skúsiť zapnúť kúrenie naplno a rovnako naplno ventilátor kúrenia.

Offline rodecker

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
Re:prehrievanie motora
« Odpoveď #3 kedy: 12.08.2019 - 16:07:56 »
dik. stale sa spolieham, ze to bude nieco s pumpou, resp. chladic? Hlava to by bola ta najhorsia varianta. Ale spravala by sa tak ta hlava, ze napr. 40 km na dialnici idem pri 80-100C a potom pri zjazde a preradovani to uz nestiha chladit a prehreje sa? To auto sme dali na neutral po jazde a hadice nad chladicom boli dost teple, pricom vrna cast chladica bola tepla ale od polky uz bol studeny. Zacali sme pridavat plyn a chladic sa cazal ohrievat po celej svojej ploche

Offline mpa

  • Registrovaný užívateľ
  • Šuflikant
  • ****
  • Príspevkov: 200
Re:prehrievanie motora
« Odpoveď #4 kedy: 12.08.2019 - 19:25:40 »
prejdi si fórum, mesiac a pol dozadu tu bolo rovnaké. a nebol to termostat, ako väčšina tvrdila.

Offline rodecker

  • Nováčik bez príspevkov
  • *
  • Príspevkov: 3
Re:prehrievanie motora
« Odpoveď #5 kedy: 14.08.2019 - 07:23:21 »
tak nakoniec to bola vodna pumpa. 5 lopatiek zo 6 bolo kompletne vylomenych, co sa divim, nakolko su kovove. Teda asi len jedna hnala kvapalinu a preto sa to prehrievalo. Uz len dufam, ze sa podarilo vybrat vsetky ulomky.

Diky!  :hug