Označenie E5 a E10 značí podiel biozložky v benzíne, oktánovým číslom sa hodnotí odolnosť benzínu proti detonačnému spaľovaniu. Čím je vyššie oktánové číslo, tým je palivo odolnejšie proti detonačnému spaľovaniu. Takže sú to dva úplne odlišné parametre. Shell má aj prémiové benzíny V-Power E10 pokiaľ viem, prémiové benzíny sú viac aditivované ako obyčajné. Tiež neplatí, že prémiový benzín musí mať automaticky viac oktánov.
Všetky moderné motory musia alebo by mali byť uspôsobené na vyšší podiel biozložky (E10). Či potrebuješ viac oktanový benzín, neviem, lebo záleží od motora. Nájde sa pomerne málo motorov čo taký benzín vyžadujú, a pokiaľ je to v tvojom prípade, ako už bolo spomenuté, nájdeš to na veku nádrže. I keď skôr si myslím, že 100 oktán je spájaný skôr s výkonnými motormi v športových modeloch, čo nebude tvoj prípad.
Viac aditivované benzíny sú kvalitnejšie (prémiové) , pretože majú v sebe zložky, ktoré pomáhajú udržovať systém bez úsad a čistý, zlepšujú vlastnosti. Nie každý prémiový benzín musí byť E5 a súčasne 98 alebo 100 oktán.